Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-12-16, 14:41
  #25
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Hur gick det för dig?

Det gick bra, var mest trött första dagarna och är helt fri från "råttgiftet" som jag numera kallar det för... förstår inte hur de kan så lättvindigt skriva ut Mirtazapin till folk, fast är säkert bra för dom som absolut behöver det, möjligt att det hjälpte mig en kort period, men biverkningarna var brutala.

Bytte ut det mot motion och äter mer sunt och funkar för mig.
Citera
2023-12-17, 10:26
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Det gick bra, var mest trött första dagarna och är helt fri från "råttgiftet" som jag numera kallar det för... förstår inte hur de kan så lättvindigt skriva ut Mirtazapin till folk, fast är säkert bra för dom som absolut behöver det, möjligt att det hjälpte mig en kort period, men biverkningarna var brutala.

Bytte ut det mot motion och äter mer sunt och funkar för mig.

Trevligt att höra. Det hjälpte mig med sömnen när jag inte såg någon annan utväg i hur det skulle bli bättre. Nu tränar jag regelbundet, äter ok samt gjort en massa andra bra förändringar i livet. Sovit andra natten utan Mirtazapin nu, somnade lite snabbare igår. Vet inte ännu om min hunger och trötthet på dagen beror på Mirtazapinet, ska bli spännande att se om det blir någon förändring.

Märker ännu inga direkta utsättning symtom såsom ökad ångest, yrsel eller annat.
Citera
2023-12-20, 20:41
  #27
Medlem
Varit utan Mirtazapin i 5 nätter nu. Sovit ca 7 timmar per natt förutom natten som var då det bara blev 5-6 timmar. Märker definitivt av minskad hunger samt att hjärnan är lite klarare. Dock lite ökad ångest vid läggdags.

Även haft besvär med panikattacker i snart 7 år, kommer alltid i samband med att jag precis håller på att falla i sömn. Igår natt hade jag en av mina värsta hittills, var säker på att jag skulle dö. Men på nått sätt känns det ändå fortfarande bra att sluta med medicinen. Aja, uppdaterar igen om några dagar.
Citera
2023-12-26, 23:13
  #28
Medlem
Varför postar du denna under droger och inte under läkemedel/psykofarmaka?
Citera
2023-12-30, 01:52
  #29
Medlem
yournotlikemes avatar
Att sluta med Mirtazapin är ungefär lika plågsamt som att sluta ha Bregott på morgonmackan. Bara att sluta och helt enkelt förhålla sig till dem extremt små och löjliga utsättningsymptom du har att vänta dig.
Citera
2023-12-30, 02:08
  #30
Medlem
zombie-nations avatar
Så larvig att tro att alla kan CT en medicin bara för att JAAAG kunde det.

Main character much???

Fått sjuka saker på både insättning och utsättning av antidepp, och tänker verkligen inte nöja mig med att någon jeppe slapp så jag inbillar mig.

Självklart ska man trappa ned långsamt om man är känslig. Akatisi eller om det är RLS, är hemskt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback