Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-19, 19:57
  #1
Medlem
Är det någon som kan ge mig tips på hur man slutar med mirtazapin, typ nedtrappningschema då jag har ätit den i två månader. Jag har ätit 30 mg i två månader. När jag halverade dosen till 15 igår så fick jag en sådan enorm rastlöshet så att jag inte kunde ligga stilla i sängen så jag fick ta väldigt mycket lugnande för att somna.
Citera
2018-12-19, 20:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdfghjklfgyhujnimk
Är det någon som kan ge mig tips på hur man slutar med mirtazapin, typ nedtrappningschema då jag har ätit den i två månader. Jag har ätit 30 mg i två månader. När jag halverade dosen till 15 igår så fick jag en sådan enorm rastlöshet så att jag inte kunde ligga stilla i sängen så jag fick ta väldigt mycket lugnande för att somna.
Jag bara slutade. Efter ett halvår på 30 mg. Märkte inte ett piss. Men trappa mer 7,5 mg i taket då.
Citera
2018-12-19, 20:21
  #3
Medlem
Jag bara slutade rakt av då jag sa till psykiatern att jag åt upp allt som fanns i huset. Det var inga problem men annars kan du kanske sänka 7,5 mg per gång eller något sånt.
Citera
2018-12-19, 21:58
  #4
Medlem
Eller så slutar du helt med den skiten och börjar gå 3 timmars promenader med ett headset på kvällarna. Dock.. Är du arbetslös. Skaffa jobb. Äldrevården behöver alltid folk
Citera
2018-12-19, 23:30
  #5
Medlem
IsåfAll ligger du i samma sits jag var i, du kanske borde trappa ner så det kanske tar en månad att sluta.. 1 mg i taget!!!
Citera
2018-12-20, 02:09
  #6
Medlem
Jag fick liknande problem, blev extremt rastlös och hade sömnsvårigheter. Löste detta med en 12a whisky var kväll i några veckor. Glöm ej att alkohol är inte ett problem, det är en lösning.
Citera
2018-12-20, 15:19
  #7
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Jag fick liknande problem, blev extremt rastlös och hade sömnsvårigheter. Löste detta med en 12a whisky var kväll i några veckor. Glöm ej att alkohol är inte ett problem, det är en lösning.

Uruselt råd. Att dricka starksprit till den grad att man blir berusad varje kväll är både fysiskt och psykiskt skadligt, beroendeframkallande och kan ge riktig abstinens när det är dags att sluta. Mirtazapin däremot är bara att sluta med rakt av, det är inte en beroendeframkallande medicin. Men för den som har sömnproblem och inte ändrat något i sin livsstil under medicineringen kommer så klart få svårt att sova igen om den slutar äta Mirtazapin.

Till TS: Försök få så mycket dagsljus på dig som du kan såhär års, börja träna och ät vettig mat så ska du se att du kommer kunna sova.
Citera
2018-12-20, 23:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Uruselt råd. Att dricka starksprit till den grad att man blir berusad varje kväll är både fysiskt och psykiskt skadligt, beroendeframkallande och kan ge riktig abstinens när det är dags att sluta. Mirtazapin däremot är bara att sluta med rakt av, det är inte en beroendeframkallande medicin. Men för den som har sömnproblem och inte ändrat något i sin livsstil under medicineringen kommer så klart få svårt att sova igen om den slutar äta Mirtazapin.

Till TS: Försök få så mycket dagsljus på dig som du kan såhär års, börja träna och ät vettig mat så ska du se att du kommer kunna sova.
Men så jag sup dig full? Nej jag nämde en 12a whisky, endast alkoholister blir fulla på 12cl whisky det är skit och ingenting.
Citera
2018-12-24, 08:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Uruselt råd. Att dricka starksprit till den grad att man blir berusad varje kväll är både fysiskt och psykiskt skadligt, beroendeframkallande och kan ge riktig abstinens när det är dags att sluta. Mirtazapin däremot är bara att sluta med rakt av, det är inte en beroendeframkallande medicin. Men för den som har sömnproblem och inte ändrat något i sin livsstil under medicineringen kommer så klart få svårt att sova igen om den slutar äta Mirtazapin.

Till TS: Försök få så mycket dagsljus på dig som du kan såhär års, börja träna och ät vettig mat så ska du se att du kommer kunna sova.


Alla psykoaktiva substanser är beroendeframkallande och AD är riktigt fysiskt beroendeframkallande. Men kul att läkemedelsindustrin lurat någon.

Hade du sagt det till mig när jag var absad av mirta och venlafaxin hade ditt kranium behövt renoveras. Det är värre än tramadol, benzo, morfin, ja bara Lyrica och tunga noider är ens jämförbart.

Rävgift.
Citera
2018-12-24, 12:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Alla psykoaktiva substanser är beroendeframkallande och AD är riktigt fysiskt beroendeframkallande. Men kul att läkemedelsindustrin lurat någon.

Hade du sagt det till mig när jag var absad av mirta och venlafaxin hade ditt kranium behövt renoveras. Det är värre än tramadol, benzo, morfin, ja bara Lyrica och tunga noider är ens jämförbart.

Rävgift.
Nej alla psykoaktiva substanser är inte beroendeframkallande. Dessutom får man inte toleransökning på antidepressiva. Att du blir starkt tillvand på antidepressiva är nog snarare ett undantag.

Lyrica visade sig vara just starkt beroende framkallande och med rejäl toleransökning och är pga det idag narkotikaklassad. Om merparten av de som använde antidepressiva fick abstinensbesvär när det slutade hade även dom varit klassade.
Citera
2018-12-24, 15:40
  #11
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Alla psykoaktiva substanser är beroendeframkallande och AD är riktigt fysiskt beroendeframkallande. Men kul att läkemedelsindustrin lurat någon.

Hade du sagt det till mig när jag var absad av mirta och venlafaxin hade ditt kranium behövt renoveras. Det är värre än tramadol, benzo, morfin, ja bara Lyrica och tunga noider är ens jämförbart.

Rävgift.

Okej, då har vi helt olika upplevelser av Mirtazapin. Käkade 45 mg/dag i ett halvår och slutade rakt av för att jag inte tyckte det fungerade särskilt antidepressivt. Fick inga utsättningsbesvär alls.

Nu äter jag 15 mg för sömnen, och för det syftet tycker jag det är en riktigt bra medicin.
Citera
2018-12-26, 23:09
  #12
Medlem
Slutade tvärt, inga problem, däremot en befrielse att slippa magkrampen oc dom 20 toalettbesök per dag. Rena rävgiftet för min mage
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback