Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-24, 01:03
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det tror jag att du är. Det spelar ingen roll om du aldrig dricker, du är beroende av det ändå.

Drogerna påverkar som sagt samma system. Det är bara olika sidor av samma mynt.


Visst, en snusare kanske skulle säga "Jag är inte alls beroende av cigg". Men det är ju personen visst. Det är bara det att snuset är ett substitut som dämpar begäret efter en cigg



Så du är nog visst beroende av benzo och var det som sagt redan innan de här 3 dagarna.


Du verkar leva i dry förgångna, det fysiska beroendet är inte vad man pratar om.

Snusare har inte något sug efter cigg. För det handlar om vanan, allt runtomkring bildar ett mönster med tiden som hjärnan börjar associera med drogen och den snabba njutningen.

Visst är fysisk abstinens jobbig, men det är inte det som gör att återfall är så vanligt.
Citera
2018-12-29, 17:41
  #14
Medlem
Nej trådskaparen blir inte beroende av stess, när jag var på avgiftning pga just gbl fick jag just stesolid ett par gånger om dagen dels mot skenande puls samt muskelavslappningen. 3-4 dagar med stesolid samt äta och dricka ordentligt så är det fysiska borta. Sedan börjar den psykiska abstinensen men det är ett annat kapitel.

För den inledande fasen av GBL/GHB abstinensen är sannerligen ingen lek. Som tur är går den över relativt snabbt med rätt verktyg. Även det psykiska och deppigheten efteråt är också självklart jobbig men inte jämförbar med de inledande dygnen efter ett avslut av tyngre missbruk.


Hoppas det går bra för dig Fred.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback