Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-20, 20:58
  #37
Medlem
Som alla andra redan skrivit den är ganska så harmlös och skadar inte hälsan allt för mycket det som enligt mig är det farligaste med cannabis är väl ifall man röker det, aldrig bra med rök i lungorna.

Så till er som röker och villa bruka cannabis på ett hälsosammare sätt ät eller köp en vape att röka med

Jag rökte en del förut men la sedan av helt och hållet för att jag inte hade lust att lägga pengar på det längre, var hur lätt som helst att sluta röka kan säga att det är 100 gånger svårare att sluta med socker eller kaffe som exempel
__________________
Senast redigerad av trefemmor 2018-12-20 kl. 21:01.
Citera
2018-12-20, 22:26
  #38
Medlem
Jeltzins avatar
Den hjälper att reducera stress, slappna av och må som man gör stress-fri utan större konsekvenser, relativt billig, socialt accepterad.
Citera
2018-12-21, 17:31
  #39
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
I vilken värld med rosa moln lever du?

Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Man blir ytterst seg och dum i huvudet av cannabis, spelar ingen roll om man missbrukar eller ej. Hur kan man uppskatta att bli trött?

Har aldrig fått en avtändning på cannabis, har du?
Jag känner mig heller inte trött, det är förmodligen individuellt.
Röker jag en kväll innan jag går och lägger mig så vaknar jag med samma mående som vilken morgon som helst.
Citera
2018-12-22, 04:12
  #40
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Tyvärr är 95% av drogbrukare brukare av fel orsak. Istället för livsförhöjande syfte används droger som verklighetsflykt. Det är fel oavsett om man är 15 eller 45.

Livsförhöjande syfte och verklighetsflykt säger du. Är inte det samma sak i slutänden? Folk har alltid tagit droger i alla tider, varför skulle det vara fel att få komma ifrån en allt för grå vardag? Droger piffar upp vardagen ibland vilket gör verkligheten lättare att hantera. Man har rätt att ”drömma sig bort” ibland.

Jag tror att cannabis är så populärt för att ruset från alkohol är så jävla överskattat. Cannabis har dessutom inte samma rövarstämpel som heroin, kokain, amfetamin osv. Personligen så dricker jag högst sällan och i väldigt måttliga mängder då jag har gått över till cannabis. Vilket i förlängningen gör mig till en gladare människa, alkohol ger mig oftast bara ångest numera. Cannabis är den mest lättillgängliga drog på marknaden efter alkohol så det bör väl också inverka en del i den ökade populariteten.
Citera
2018-12-23, 00:43
  #41
Medlem
Abomination17s avatar
Tack för att så många av er tagit sig tid och skrivit seriösa, genomtänkta och ärliga svar på min fråga. Ni har inte heller försökt att glorifiera drogen, vilket brukar vara vanligt med vilken substans man än brukar/missbrukar.

Trevlig helg och god jul till er alla! Och till oss som planerar att peta i oss våra "gifter" för att förbättra eller fly denna högtid, gör det med måtta och ansvar!
Citera
2018-12-23, 05:00
  #42
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abomination17
Ja, som rubriken lyder så undrar jag just varför ni tror att all form av röka är så populärt?

Jag anser att det är en sådan fruktansvärt tråkig drog, i jämförelse med exempelvis opiater/opioider och alla diverse benzo. Den går visserligen att manipulera/odla för att få olika effekter mycket enklare än andra berusningsmedel, men likväl så är den så tråkig. Det enda som möjligtvis är ännu sämre är väl då alkohol och tobak.

Så, varför? Är det tillgängligheten? Då den i jämförelse med andra droger är så lätt att få tag på, i princip i alla kretsar.

Är det priset, en trend, enkelheten eller något annat jag inte kan komma på?

Frågan ställs till brukare av denna planta och de som njuter av annat, samt inte njuter av något berusningsmedel alls.

Jag har testat det mesta. CB är underbart, enda drogen jag konstant kommer tillbaka till.

Den blir vad du gör det till och kan slå ut på olika sätt på olika strains osv.

Att säga CB är ungefär som att säga "droger".
Citera
2018-12-23, 11:56
  #43
Medlem
Den är så förbannat härlig.
Citera
2018-12-24, 17:54
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Har aldrig fått en avtändning på cannabis, har du?
Jag känner mig heller inte trött, det är förmodligen individuellt.
Röker jag en kväll innan jag går och lägger mig så vaknar jag med samma mående som vilken morgon som helst.
Hur länge har du rökt? Hur mycket och hur många gånger röker du en kväll?

Omöjligt att röka under en längre tid och inte känna av en avtändning när du slutar, ja, omöjligt.
Att du inte känner dig seg dagen efter jag också svårt att tro, men det beror ju på hur mycket man röker, hur van man är och som du säger så är det inviduellt också.
Citera
2018-12-24, 18:32
  #45
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abomination17
Det går att se en röd tråd genom hela...tråden haha. Naturligt- Low risk/high reward-Mindre beroendepotential osv. Det gav en bra bild av hur de flesta av er tänker. Min enda invändning mot de som säger att cannabis är naturligt och vi har endocannabinoida systemet och därmed ett bättre val, är att vi har ett liknande system för opioider. Samt att även Opium är en växt. Men annars mycket bra svar!

Du har givetvis formellt rätt i att opium kommer från en växt (vallmo). Men antagligen inser du att det inte spelar någon roll.

Opiater har vi som däggdjur nytta av när vi har svåra smärtor. Cannabis, däremot, hjälper på sin höjd mot lindriga smärtor - själsliga likväl som kroppsliga.

Mitt svar på din fråga är att "denna drog" inte alls är generellt populär. Det beror väldigt mycket på vart i världen du söker dig. Jag växte upp i en liten ort utanför Norrtälje. På 1970-talet var det inte en käft som snackade om brajja. Vi kände såklart till ordet. Men för oss stod det för stockholmsförorterna (Rågsved...). Och dem ville vi inte ha något att göra med.

Sedan råkade jag hamna i Mellanöstern - med västerländska arbetsgivare. Nästan alla jag kände var västerlänningar. Ändå var det ju så att cannabis var "ofarligt" och alkohol var "problematiskt." Raka motsatsen till hur det var i Sverige: Alkohol kunde leda till problem med polis och så vidare. Haschis - not so much!

Nu har Mellanöstern kommit till Sverige. Och dessutom glorifieras cannabis här (i Väst) av en massa musiker hela tiden. Men jämför med Japan, exempelvis. ...nej, jag har ärligt talat aldrig bott i Japan. Men de som har bott där, de rapporterar att cannabiskulturen är obefintlig.


Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Man blir ytterst seg och dum i huvudet av cannabis, spelar ingen roll om man missbrukar eller ej. Hur kan man uppskatta att bli trött?
Ja. Man blir seg. Folk som inte gillar att bli sega i huvudet bör hitta andra droger!

Men man ska inte tro att alla fungerar exakt likadant som en själv.
Jag känner flera personer (med och utan diagnos) som just har nytta av att bli sega i huvudet.
Citera
2018-12-24, 21:26
  #46
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Hur länge har du rökt? Hur mycket och hur många gånger röker du en kväll?

Omöjligt att röka under en längre tid och inte känna av en avtändning när du slutar, ja, omöjligt.
Att du inte känner dig seg dagen efter jag också svårt att tro, men det beror ju på hur mycket man röker, hur van man är och som du säger så är det inviduellt också.

Jag är ingen som röker dagligen, jag uppskattar att röka då & då.
Röker nog 2-3 gånger i veckan och då är det en jolle på kvällen som gäller.
När jag sedan känner för ett break så har jag inga problem att slut och känner inte av någon avtändning.
Citera
2018-12-25, 17:20
  #47
Medlem
emptydependas avatar
u wont die nigga
Citera
2018-12-25, 17:22
  #48
Medlem
HighwayDelights avatar
För att det ger en härlig disconnect från folks efterblivna jävla skit.
Skulle aldrig någonsin peta i mig annat som folk listat här t.e.x..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback