Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-19, 18:32
  #13
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Jag vet inte vad ni har rökt men weed behöver knappast vara någon mild drog. Är det någon drog som kan få en helt handikappad så är det ju gräs, det händer liksom inte på benzo eller opioider så länge man håller sig till en rimlig dos. I min erfarenhet så blir de som rökt cannabis dagligen i åratal helt pantade i huvudet.

Dina erfarenheter är ju som hämtade från landet upp-o-ner.
Gräset du bygger din bild från måste vara modifierat. Och såklart måste gräs rökas med måtta, syftet är inte att röka tills man stupar. Ett bloss eller två i rimlig dos är lagom.
Ett bloss om dagen under en hel livstid gör definitivt ingen pantad. Benzo och opioder däremot gör det. Som dessutom är jävligt beroendeframkallande.
Du behöver mer och rätt erfarenhet.

Sen är såklart smaken som baken
__________________
Senast redigerad av fluffypuffy 2018-12-19 kl. 18:39.
Citera
2018-12-19, 18:33
  #14
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Återkom om fem år när du brukat x antal gånger dagligen så får vi se hur icke hjärndöd du är

X? Kan du läsa? Hur har du fått tag på denna felaktiga information?

Kanske skulle du prova ett bloss eller två efter en runk, bara dumt att vara så spänd och dum.
Citera
2018-12-19, 18:40
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Dina erfarenheter är ju som hämtade från landet upp-o-ner.
Gräset du bygger din bild från måste vara modifierat. Och såklart måste gräs rökas med måtta, syftet är inte att röka tills man stupar. Ett bloss eller två i rimlig dos är lagom.
Ett bloss om dagen under en hel livstid gör definitivt ingen pantad. Benzo och opioder däremot gör det. Som dessutom är jävligt beroendeframkallande.
Du behöver mer och rätt erfarenhet.

Rätt erfarenhet? Det är likförbannat så att jag blir betydligt mer inkapabel av att röka en joint än att ta någon tramadol eller en stesolid/xanor. De personer jag sett på avstånd att det gått riktigt åt helvete för är i mångt och mycket personer som fastnat för weed i typ 15 års ålder och sedan fortsatt upp i vuxen ålder. Dessa personer är lata, tar i princip inga initiativ i livet, har inga ambitioner osv utan står och stampar som de vore barn fortfarande (inte alla men en del, det finns tendenser). Detta beteendet har jag inte sett på samma sätt när det kommer till opioider eller bens t.ex.
Citera
2018-12-19, 19:03
  #16
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abomination17
Ja, som rubriken lyder så undrar jag just varför ni tror att all form av röka är så populärt?

Jag anser att det är en sådan fruktansvärt tråkig drog, i jämförelse med exempelvis opiater/opioider och alla diverse benzo. Den går visserligen att manipulera/odla för att få olika effekter mycket enklare än andra berusningsmedel, men likväl så är den så tråkig. Det enda som möjligtvis är ännu sämre är väl då alkohol och tobak.

Så, varför? Är det tillgängligheten? Då den i jämförelse med andra droger är så lätt att få tag på, i princip i alla kretsar.

Är det priset, en trend, enkelheten eller något annat jag inte kan komma på?

Frågan ställs till brukare av denna planta och de som njuter av annat, samt inte njuter av något berusningsmedel alls.
Tråkigt? Är väl ändå kul o smula, mecka, röka sen muncha o softa. Medans att poppa piller leder oftast till dumheter och känns lite pundigare. Visst är rusen olika och det är från person till person, personligen tycker jag en kombo med alla 3 är dunder men om man ska välja 1 så är det definitivt weed som får bli kvar. Benzo o opiatrus känns faktiskt lite mer samma varje gång och tråkiga i sina sätt medan weed är mer varierande och ger oftast en positivare vibe.
Citera
2018-12-19, 19:20
  #17
Medlem
Fraktalbanans avatar
Personligen känner jag att jag inte behöver något annat än cannabis. Den är vänligare för kroppen än alla andra rusmedel och överkonsumerar jag inte kan det kännas som ett psykedeliskt rus när jag väl brukar. Det enda jag föredrar mer är väl möjligtvis LSD och svampar. Det är inte riktigt berusning jag gillar utan vill känna mer och annorlunda.
Citera
2018-12-19, 19:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Rätt erfarenhet? Det är likförbannat så att jag blir betydligt mer inkapabel av att röka en joint än att ta någon tramadol eller en stesolid/xanor. De personer jag sett på avstånd att det gått riktigt åt helvete för är i mångt och mycket personer som fastnat för weed i typ 15 års ålder och sedan fortsatt upp i vuxen ålder. Dessa personer är lata, tar i princip inga initiativ i livet, har inga ambitioner osv utan står och stampar som de vore barn fortfarande (inte alla men en del, det finns tendenser). Detta beteendet har jag inte sett på samma sätt när det kommer till opioider eller bens t.ex.

Ja undra hur en individ skulle se ut om den börjat med opiater vid 15 år ålder och sedan fortsatt upp mot 30?
Citera
2018-12-19, 19:24
  #19
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Rätt erfarenhet? Det är likförbannat så att jag blir betydligt mer inkapabel av att röka en joint än att ta någon tramadol eller en stesolid/xanor. De personer jag sett på avstånd att det gått riktigt åt helvete för är i mångt och mycket personer som fastnat för weed i typ 15 års ålder och sedan fortsatt upp i vuxen ålder. Dessa personer är lata, tar i princip inga initiativ i livet, har inga ambitioner osv utan står och stampar som de vore barn fortfarande (inte alla men en del, det finns tendenser). Detta beteendet har jag inte sett på samma sätt när det kommer till opioider eller bens t.ex.

Nu vet jag iofs inte vad som händer om man börjar röka vid så tidig ålder, men för övrigt står jag fast vid det jag sa.
Och i slutändan är smaken som baken. Droger måste hanteras varsamt och med omtanke oavsett vilken drog det gäller.

Tyvärr är 95% av drogbrukare brukare av fel orsak. Istället för livsförhöjande syfte används droger som verklighetsflykt. Det är fel oavsett om man är 15 eller 45.
Citera
2018-12-19, 19:35
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEko1909
Ja undra hur en individ skulle se ut om den börjat med opiater vid 15 år ålder och sedan fortsatt upp mot 30?

Typ helt perfekt, haha.

Alltså poängen var ju inte att opiater och bens är bra för en för det är det verkligen inte. Jag menade bara att cannabis knappast egentligen är så mycket mildare rusmässigt jämfört med andra droger. För 50 år sedan kanske cannabisen var relativt mild, men så är det knappast idag.
Citera
2018-12-19, 19:46
  #21
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
För mig handlar det mest om hälsoaspekten. Cannabis är relativt harmlöst jämfört med det mesta.

Sedan älskar jag ruset. Jag behöver inte så mycket mer än cannabis. Ibland händer det att jag kör på svamp, LSD eller MDMA, men cannabis räcker gott och väl.
Fast det är ju lite av en myt att cannabis skulle vara harmlöst jämfört med andra droger. Dom flesta droger kan brukas utan problem vid måttligt bruk. Men håller med dig om att cannabis "missbruk", eller dagligt användande, är relativt harmlöst jämfört med de flesta andra missbruk.
Citera
2018-12-19, 20:13
  #22
Medlem
Stall dig istallet fragan varfor vi naturligt har cannabinoid-receptorer i hjarnan. ;D
Citera
2018-12-19, 20:20
  #23
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Rätt erfarenhet? Det är likförbannat så att jag blir betydligt mer inkapabel av att röka en joint än att ta någon tramadol eller en stesolid/xanor. De personer jag sett på avstånd att det gått riktigt åt helvete för är i mångt och mycket personer som fastnat för weed i typ 15 års ålder och sedan fortsatt upp i vuxen ålder. Dessa personer är lata, tar i princip inga initiativ i livet, har inga ambitioner osv utan står och stampar som de vore barn fortfarande (inte alla men en del, det finns tendenser). Detta beteendet har jag inte sett på samma sätt när det kommer till opioider eller bens t.ex.

Men har inte det med att dessa typer som e hooked på benzo/ opiater har jusst sin drog som drivkraft?
De gör vad som helst för att få lite dos ju
Citera
2018-12-19, 20:25
  #24
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEko1909
Ja undra hur en individ skulle se ut om den börjat med opiater vid 15 år ålder och sedan fortsatt upp mot 30?

Det vet i alla fall jag hur en sådan filur ser ut, en barndomsvän....
hade jätte gärna postat en bild eller ännu bättre en video, men är schysst och outar inte en sådan stackare!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback