Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-19, 10:09
  #1
Medlem
dengo.dajordens avatar
Jag kör Windows 10 och fjärrkopplar mig till en server som har Windows Server 2016 OS

Kopplar mig med mstsc kommand och standard Windows Remote Desktop Connection (RDC).

Jag vill att fjärrservern ska kunna accessa host laptopens wifi (share resources tror jag det kallas)

I inloggningsrutan för RDC i fliken 'Local resources' kan jag välja att dela audio, keyboard, printers, keyboard, men inget om 'internet connection' eller wifi.

Kan någon hjälpa till med en instruktion hur kan man dela hostens wifi med fjärrservern? Tack!

Sorry om det är otillräckligt info, ger mer om det behövs.
Citera
2018-12-19, 10:23
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Får man fråga vad du vill uppnå med det?
Citera
2018-12-19, 11:05
  #3
Medlem
dengo.dajordens avatar
Jag ska installera software i servern som inte finns som #install file# utan bara kan installeras direkt (av säkerhetskäl) när man kopplar sig till en site.

Ska också installera ett certifikat som även den installeras direkt kan inte kopieras dit. All annan software har jag downloadat i min laptop som 'install file' kopierat till servern och installerat.

Jag har en annan VPN som installerades av ett annat företag där jag kopplar mig till en server och den använder wifi i host laptopen (min) vilket är ganska standard men jag har inte gjort setupen själv.

Jag sitter och testar på jobbet.
__________________
Senast redigerad av dengo.dajorden 2018-12-19 kl. 11:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback