Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-18, 20:24
  #1
Medlem
TraXzmans avatar
Köpte skrovmål med lite annat och kortets chip med kod matades in... kvitto tog jag inte men han tog ett kvitto... så hej hej.. sen drogs inget på kontot eller som reserverat.

Vad tror ni hände med systemet ?
Citera
2018-12-18, 20:26
  #2
Medlem
Goose420s avatar
Oroa dig inte, det kommer att dras.
Citera
2018-12-18, 20:26
  #3
Medlem
Offline, vart samma hos ikea tidigare. dras imorgon eller överimorgon.
Citera
2018-12-18, 20:51
  #4
Medlem
Tror jag har varit med liknande situation om jag minns rätt. Men det drogs pengar efter ett tag. Har det gått en månad och inget har dragits så har du ett ställe att äta gratis på. Om det skulle funka upprepade gånger haha
Citera
2018-12-18, 21:07
  #5
Avstängd
Tok-Franss avatar
Du har blivit skimad... eller vad det nu heter. Snart kommer du betala för någons öl i Thailand.
Citera
2018-12-18, 21:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Du har blivit skimad... eller vad det nu heter. Snart kommer du betala för någons öl i Thailand.

Varför skulle han blivit skimmad? Jag betalade parkering för 14 dagar sedan dock endast 50 kr inget har dragits än, handlade på Ikea nyss det drogs 2 dagar senare, för några år sedan handlade jag på maxhamburgare o det drogs typ 100 kr 28 dagar senare. Dessa 50 kr för parkering kan ju dras snart eller så kanske om 1 år i värsta fall lol. Ett bra tips är att betala med swish så ofta det går då dras det direkt och man behöver inte tänka eller bekymra sig när pengarna dras.
Citera
2018-12-18, 22:54
  #7
Medlem
Dras ifrån ditt konto snart.

Jag stör mig mest på när jag tankar bilen med kort så reserveras bara 1GBP( Bor i England) och så glömmer man det och går och tror att man har bra med pengar och så plötsligt dras 70 pounds från kontot.
Citera
2018-12-19, 08:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Dras ifrån ditt konto snart.

Jag stör mig mest på när jag tankar bilen med kort så reserveras bara 1GBP( Bor i England) och så glömmer man det och går och tror att man har bra med pengar och så plötsligt dras 70 pounds från kontot.

Där jag tankar reserverar de hela beloppet jag har på kort just då i typ 1 minut. Hade typ 600 på kort skulle tanka för 200 efter när jag kollade internetbanken var det 0 på kort men var detefter 1 minut var det ändrat till den summan jag tankade. Men de var det som var uppe på tapeten i somras att ende personer på vissa bensinmackar haft typ 5000 på kort tankad för 700 sen tagit flera veckor inna de fått tillbaka mellanskillnaden på kortet.
Citera
2018-12-19, 10:50
  #9
Medlem
CC75s avatar
Enligt Råd&Rön har ett företag 3 år på sig att dra pengarna från ditt konto.


Citat:
Detta gäller
Preskriptionstiden för konsumentfordringar är tre år och gäller både varor och tjänster, enligt preskriptionslagen. Exakt när säljaren ska ta betalt är inte reglerat i lag, men efter tre år förlorar säljaren sin rätt till betalning. Om säljaren och köparen inte kommit överens om annat ska köparen betala när säljaren kräver det, enligt konsumentköplagen.

https://www.radron.se/artiklar/foret...ngar-i-tre-ar/

Allt loggas idag så TS kan vara lugn i den mening att pengar kommer att dras från kontot så småningom.

// CC
Citera
2019-01-07, 15:22
  #10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Dras ifrån ditt konto snart.

Jag stör mig mest på när jag tankar bilen med kort så reserveras bara 1GBP( Bor i England) och så glömmer man det och går och tror att man har bra med pengar och så plötsligt dras 70 pounds från kontot.

I Sverige är det tvärt om, det reserveras 1500 kr så får man tillbaka mellanskillnaden när det dras!
Citera
2019-01-07, 22:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
I Sverige är det tvärt om, det reserveras 1500 kr så får man tillbaka mellanskillnaden när det dras!
Är det så?
Citera
2019-01-07, 22:26
  #12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Är det så?

Ja om du betalar i kassan i förskott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback