Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-18, 20:20
  #1
Medlem
Osthuss avatar
Man ska tydligen inte ha ammoniak i diskmedlet när man putsar glasögonen. Inbegriper någon av dessa ämnesgrupper ammoniak?

Från yes-diskmedel: Anjontensider, Nonjontensider, Methylisothiazolinone, Phenoxyethanol, parfym.
Citera
2018-12-18, 23:06
  #2
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Nej
Citera
2019-01-04, 18:03
  #3
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Man ska tydligen inte ha ammoniak i diskmedlet när man putsar glasögonen. Inbegriper någon av dessa ämnesgrupper ammoniak?

Från yes-diskmedel: Anjontensider, Nonjontensider, Methylisothiazolinone, Phenoxyethanol, parfym.
Jag har kört med Yes i över 40 år på såväl glaslinser som plastlinser, fungerar alldeles utmärkt.
Citera
2019-01-28, 14:08
  #4
Medlem
Avva66s avatar
Använd aldrig handtvål bara, det förstör ytan på glaset.
Citera
2019-02-14, 11:51
  #5
Medlem
448s avatar
Yes är fönsterputsarnas favorit
Citera
2019-02-22, 18:38
  #6
Medlem
Lysepinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Använd aldrig handtvål bara, det förstör ytan på glaset.

Syftar du på fast eller flytande handtvål? Jag har rengjort med flytande handtvål länge utan några problem bekymmer.
Citera
2019-02-22, 19:53
  #7
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysepinne
Syftar du på fast eller flytande handtvål? Jag har rengjort med flytande handtvål länge utan några problem bekymmer.
Det var en säljare som varnade för det, tvål innehåller ämnen som skadar glaset. Mjukgörare edyl.
Citera
2019-02-23, 09:22
  #8
Medlem
Lysepinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det var en säljare som varnade för det, tvål innehåller ämnen som skadar glaset. Mjukgörare edyl.

Intressant, jag har snarare hört motsatsen till det från säljare. Det enda var att man undviker fast handtvål där man riskerar att få fasta partiklar som repar glaset. Men det kanske finns något i mjukgörare som sabbar anti-reflexen eller liknande.
Citera
2024-01-07, 06:17
  #9
Medlem
Hur kommer det sig att YES är så mycket bättre än de andra produkterna på marknaden?
Citera
2024-01-07, 12:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NebraskaBeef
Hur kommer det sig att YES är så mycket bättre än de andra produkterna på marknaden?
Det är drygare - mindre vatten i.
Citera
2024-01-07, 13:53
  #11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NebraskaBeef
Hur kommer det sig att YES är så mycket bättre än de andra produkterna på marknaden?

Yes jämfört med andra diskmedel är som riktigt kaffe jämfört med surrogatkaffe. Det fungerar.

Detta gäller dock bara Yes Original, inte de miljövänliga versionerna, som är lika värdelösa som andra diskmedel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback