• 11 991 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 691 inlägg
  • 1
  • 2
2018-12-18, 10:22
Medlem
Hej, nåt som kan förekomma ibland, är den berömda nojjan vi cannabisrökare ,ibland kan få.Själv har jag då inte haft värre en hjärtklappningar och kanske nån ångerstattack på det. Så fråga är villken är er värsta nojja? Och nu frågar jag om nojja och inte "psykos" som vissa av nån konstig anledning ofta misstar det för.
Citera
2018-12-18, 10:30
Avstängd
Densvartadildons avatar
Jag kan höra att det knackar på dörren ibland

Edit: Det är alltså det värsta för mig, jag vill bli lämnad ensam under mitt rus.
Citera
2018-12-18, 10:36
Medlem
Krackelurings avatar
En gång i min ungdom tog en polare med sig folk hem till mig jag inte kände. Jag var helt övertygad att de skulle misshandla och råna mig. Allt de sa och gjorde bara styrkte min tes. Var helt sjukt nojjig.
Givetvis blev jag varken misshandlad eller rånad.

Idag blir jag inte nojjig. Skulle gärna röka en strain som är så stark (bra) att jag blir nojjig.
Citera
2018-12-18, 10:37
Medlem
ruttenfimps avatar
Sånt fick man bara i början av karriären.
Men det var väl de vanligaste, alla kollar på dig, "dom vet!" Osv.

Men kan än idag få garvnojja vilket kan vara jobbigt. Om man är bäng på olämpliga tillfällen och där man inte kan skratta kan jag fan inte hålla igen, respektlöst och pinsamt men det är ta mig fan omöjligt ibland..
Citera
2018-12-18, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krackeluring
En gång i min ungdom tog en polare med sig folk hem till mig jag inte kände. Jag var helt övertygad att de skulle misshandla och råna mig. Allt de sa och gjorde bara styrkte min tes. Var helt sjukt nojjig.
Givetvis blev jag varken misshandlad eller rånad.

Idag blir jag inte nojjig. Skulle gärna röka en strain som är så stark (bra) att jag blir nojjig.

Hade samma erfarenhet men på en spårvagn, trodde 2 typer skulle kapa den så ja rädda mej själv och drog i nödbromsen följt av nöd knappen som öppnar dörren sen sprang ja för livet med tårar i ögonen.
Och allt detta uppe vid avenyn.
Citera
2018-12-18, 13:11
Medlem
SvartaPestens avatar
Haha cannabisnojor är roliga och lärorika och särskilt intressant blir det när man anstränger sig för att utmana nojan. Minns tex en gång då jag satt och rökte på ett berg som är väldigt lugnt att röka på. Fick medan jag rökte en känsla av att någon var på väg eller skulle upptäcka mig. Fick ett starkt obehag i bröstet och kände stressen stiga. Kände en stark impuls att kolla mig över axeln för att försöka få kontroll över situationen. Bestämde mig då istället för att försöka låta bli att göra detta och utvärdera vad som hände om jag stannade kvar i känslan. Suget efter att kolla klingade av efter ett tag och paranojan ersattes av stark eufori efter att jag lyckades surfa ångesten istället för att styras av den.
Citera
2018-12-18, 13:33
Medlem
Buffedbygods avatar
Det värsta som kan hända är väl en ego-död? Vilket har hänt mig. Var inte trevligt!
Citera
2018-12-18, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffedbygod
Det värsta som kan hända är väl en ego-död? Vilket har hänt mig. Var inte trevligt!

Egodöd? Hur upplevde du det? Mest nyfiken!
Citera
2018-12-18, 14:19
Medlem
Dung.Beetle.Knights avatar
Jag satt på en efterfest en gång där några andra bestämde sig för att röka på. Själv drack jag öl.

Efter en stund (minns inte, var rätt full) så var alla tvungna att gå därifrån med tjugo minuters intervaller eftersom dom var övertygade om att en bil med civila poliser satt och spanade på lägenheten. Dom hetsade upp varandra mitt i allt det där och blev ordentligt nojjiga, var ganska kul. Gick vi ut i grupp skulle polisen ta oss allihopa tydligen.

Hur någon kan fortsätta röka efter att ha reagerat sådär på det är för mig ofattbart.
Citera
2018-12-18, 15:09
Medlem
Hamprs avatar
Värsta nojjorna jag har är "fysiska"-nojjor. T ex att jag inte kan andas normalt, att jag ska svimma, att jag håller på att dö pga första exemplet. Panikattack med andra ord, dock så kan jag få det utan cannabis men om jag får det tack vare cannabis så är det för att jag rökt för mycket på för kort tid.

Har aldrig haft nojjor om polisen och liknande. Brukade röka utanför psyk ganska ofta förr när jag gick där regelbundet, kommer ihåg en gång att polisen rullade förbi i bil när en viss affär skulle äga rum, var bara att vinkla in jointen temporärt och sen köra vidare som om ingenting hade hänt.
Citera
2018-12-18, 15:20
Medlem
Buffedbygods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedback
Egodöd? Hur upplevde du det? Mest nyfiken!

Ego-död är när man logiskt klurar ut att existerandet är poänglöst, och även känner detta i hela kroppen (alla vet redan detta, men på något sett så "inser" man det). Alltså som att vara djupt deprimerad ungefär. Känns bokstavligen som döden.
Citera
2018-12-18, 22:15
Medlem
Har råttfobi. Tror till o från att det ska komma råttor till lägenheten.
Citera
  • 1
  • 2