Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-18, 05:16
  #1
Moderator
Arne.Ankas avatar
Köpte en xbox360 kontroller på teknikmagasinet för 299kr eftersom vissa pc-spel kräver just en sån kontroller, allt funkar men analoga styrningen känns vansinnigt känslig.
I både just cause 2, just cause 4 och need for speed underground så är det snudd på noll skillnad mellan ingen styrning och full styrning typ, att bara styra till hälften går knappt.

Går jag in i spelenhetsinställningar-> egenskaper så kan jag se att windows visar fullt utslag redan när den analoga spaken rört sig till 65%, när jag tittar på rådata vid kalibrering kan jag se att värdet maxar ut långt innan den analoga spaken rört sig hela vägen.

Är alla xbox360 kontroller så här eller bara den jag har?
/A.A
Citera
2018-12-18, 07:50
  #2
Medlem
Bluebeast72s avatar
Game Controller Tester

Reconco, finns i microsoft store..det löser skiten
Citera
2018-12-18, 13:07
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Game Controller Tester

Reconco, finns i microsoft store..det löser skiten
Kräver w10, jag har w7.
Citera
2018-12-18, 13:15
  #4
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kräver w10, jag har w7.
ohh jävlar..klarar den ens det du?
Citera
2018-12-18, 13:18
  #5
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Köpte en xbox360 kontroller på teknikmagasinet för 299kr eftersom vissa pc-spel kräver just en sån kontroller, allt funkar men analoga styrningen känns vansinnigt känslig.
I både just cause 2, just cause 4 och need for speed underground så är det snudd på noll skillnad mellan ingen styrning och full styrning typ, att bara styra till hälften går knappt.

Går jag in i spelenhetsinställningar-> egenskaper så kan jag se att windows visar fullt utslag redan när den analoga spaken rört sig till 65%, när jag tittar på rådata vid kalibrering kan jag se att värdet maxar ut långt innan den analoga spaken rört sig hela vägen.

Är alla xbox360 kontroller så här eller bara den jag har?
/A.A

Är det en originalkontroll från Microsoft eller någon slags kopia?
Citera
2018-12-18, 13:47
  #6
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Är det en originalkontroll från Microsoft eller någon slags kopia?
Pga priset och avsaknad av loggor, troligen kopia.
Citera
2018-12-18, 14:22
  #7
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Pga priset och avsaknad av loggor, troligen kopia.

360-kontroller brukade kosta så mycket ungefär men jag kollade runt och det verkar som om riktiga 360-kontroller slutat säljas.
Hittar bara den mycket dyrare Xbox One-kontrollen.

360- och One-kontroller är väldigt bra så jag skulle rekommendera att punga ut för ett original, eller köpa en begagnad.
Man vet aldrig vad man får när man köper en sådan där kopia. Lite fult att de ens får kalla det för en Xbox 360-kontroll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback