Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-17, 21:26
  #1
Medlem
Har råkat låsa min mobil så nu krävs det att jag ska fylla i mitt Apple id som jag inte kommer ihåg.
Så ni som har haft det problemet och var tvungna att kontakta Apple och skicka kvitto på att mobilen är eran via mail,hur långt tid tar det för dom att bearbeta problemet och undersöka att mobilen är min osv..För har ingen mobil just nu då min har låst sig så vill ju veta om det kommer ta långt tid eller inte
Citera
2018-12-17, 21:57
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filippalippa
Har råkat låsa min mobil så nu krävs det att jag ska fylla i mitt Apple id som jag inte kommer ihåg.
Så ni som har haft det problemet och var tvungna att kontakta Apple och skicka kvitto på att mobilen är eran via mail,hur långt tid tar det för dom att bearbeta problemet och undersöka att mobilen är min osv..För har ingen mobil just nu då min har låst sig så vill ju veta om det kommer ta långt tid eller inte
Jag ordnade precis detta på min dotters mobil. Ring till apple så ger de dig instruktioner om hur du ska göra. Du gör det via deras sida där du får lämna ett kontaknumer vilket du tar emot anivisningarna på. Tar totalt ca 30 dagar innan anvisningarna skickas till detta nummer och du kan låsa upp telefonen.

Hittade lite diverse "program" när jag började försöka lösa detta problem med min dotters mobil, alla kostade runt 200:-. Testade aldrig något av dessa program utan valde den säkra och långsamma vägen.
Citera
2018-12-18, 09:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Jag ordnade precis detta på min dotters mobil. Ring till apple så ger de dig instruktioner om hur du ska göra. Du gör det via deras sida där du får lämna ett kontaknumer vilket du tar emot anivisningarna på. Tar totalt ca 30 dagar innan anvisningarna skickas till detta nummer och du kan låsa upp telefonen.

Hittade lite diverse "program" när jag började försöka lösa detta problem med min dotters mobil, alla kostade runt 200:-. Testade aldrig något av dessa program utan valde den säkra och långsamma vägen.


Men när du skickade in värdebeviset på luren var serienumret med för min fanns det inge serinummer utan massa annat typ modellnummer osv.
Citera
2018-12-18, 10:11
  #4
Medlem
kimdah2002s avatar
är det inte enklare att återställa apple-id på nätet https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid

eller logga in på datorn och kolla på iTunes eller iCloud där står det?
Citera
2018-12-20, 16:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
är det inte enklare att återställa apple-id på nätet https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid

eller logga in på datorn och kolla på iTunes eller iCloud där står det?


Grejen är att jag inte har många alternativ att välja på nämligen bara via ett telefonnummer som jag inte har tillgång till längre.finns liksom inga säkerhetsfrågor eller så,endast mobilnumret.
Citera
2018-12-20, 20:40
  #6
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filippalippa
Grejen är att jag inte har många alternativ att välja på nämligen bara via ett telefonnummer som jag inte har tillgång till längre.finns liksom inga säkerhetsfrågor eller så,endast mobilnumret.
På mig verkar det som om du glömt ditt appleid det behöver ju inte vara din emailadress utan kan vara något helt annat. Kollar du i iTunes så ser du vilket appelid du har och kan då kolla om det stämmer, du behöver då bara gå in och ändra lösenordet till ett nytt och kan sedan logga in med det...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback