Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-18, 01:13
  #13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Du blir uppäten, dör av infektionssjukdomar, dör i malaria, eller svälter ihjäl.

Jag vill lägga till möjligheten att törsta ihjäl samt risken att dö av förgiftning, men annars var det en rätt bra sammanfattning.
Citera
2018-12-18, 09:56
  #14
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Skulle det funka? Man flyger till Rwanda, tar sig till gränsen mot Kongo, har bara ett par shorts på sig och en stor kniv med sig och så in över gränsen in i djungeln (när det blivit mörkt). Man har givetvis pluggat på vilka bär och så man kan äta. I början får man jaga med spjut.

Blir ju bökigt ändå, bara anlägga eldar blir svårt att klara av

Men visst vore det härligt. Ge upp civilisationen i Europa och bli som en ensam gränslös apa i Afrika.
Just KOngos djungler är en av världens mest livsfarliga platser att vistas på.
Inte bara pga alla galna nerknarkade barnsoldater som ligger på lur bakom varje träd, utan mest pha att det är själva Ground Zero för flera av världens farligaste sjukdomar.


Men det finns andra djungler i världen, som du kan välja istället.
Amazonas är alltid en höjdare, och där finns det många som bor.
Inte bara indianer utan fattighjon som flyttat ut till floderna och byggt hus där.

Farligaste djungeln i Sydamerika är Darien Gap, som egentligen inte är Sydamerika utan mer slutet på Centralamerika. Men där strövar farliga typer omkring iaf.


Mer civiliserad djungel kan du hitta i tex Belize.
Det ligger på Yukatan-halvön men Belize är ju engelsktalande och ett välskött land.
Där kan du känna dig säker och trygg när du ger dig ut i djungeln.
Där finns vackra stränder också, som du kan ligga och slappa på när du inte orkar svinga dig runt i lianerna längre.


Annars har vi ju Indonesien, och Borneo också.
På Borneo slipper du stöta på ondsinta gerillagrupper, utan kan känna dig säker.
Orangutanger finns där med.

Och, på Borneo finns det spännande folkslag som bor som nomader ute i djungeln.
Penan-folket kallas de.
De är små och nätta, och så vandrar de genom djungeln varje dag.
De kan du ta kontakt med för att lära dig hur man överlever i djungeln.


Papua nya Guinea finns med.
Där finns det roliga folkslag må du tro.
De har djungler från kust till kust, och farligaste djuret är en ståtlig fågel.
Citera
2018-12-18, 11:41
  #15
Medlem
Du kan bara leva där om du är uppväxt där och vet vad man ska leva av.
Citera
2018-12-22, 16:21
  #16
Medlem
Tarzan var inte en person som kom till afrika och levde på det sätt du tror.
Citera
2018-12-22, 16:34
  #17
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmarrekare
Tarzan var inte en person som kom till afrika och levde på det sätt du tror.

nä. han blev väl uppfostrad utav vargar eller nått sånt


edit ::
Real life Tarzan

https://www.dailymail.co.uk/news/art...r-Fomenko.html

edit 2:
urklipp
"He fled Sydney at the age of 24 and retreated to the rainforests between Cape York and Ingham in northern Australia to live as a recluse after becoming inspired by Homer's epic poem, The Odyssey.

The eccentric was even fabled to have travelled solo in a canoe he made from a cedar log as part of a journey from Cooktown in Queensland to New Guinea, according to Chris Mikul's work Bizarrism.

Back in 1959, it was reported that 'Tarzan' had been saved by indigenous locals from semi-starvation in a 'wild, unexplored, crocodile-infested tropical jungle'.

Wearing nothing but a loincloth he was also chased by police in 1964 and arrested for vagrancy and indecent behaviour before being declared insane, according to the Sydney Morning Herald."
__________________
Senast redigerad av Rebelx 2018-12-22 kl. 16:37.
Citera
2018-12-22, 16:43
  #18
Medlem
Rebelxs avatar
Men ja . Faktiskt.
Jag skulle ljuga om jag inte ibland fantiserar om det.
Överlevnadshandboken var min bibel när jag var typ 7år, har fortfarande kvar den i bokhyllan även om den är helt ihoptejpad.
Dock aldrig riktigt fått testa dessa grejer i verkligheten, och om livet skiter sig i allmänhet här i samhället så kanske jag skulle dra iväg sådär, istället för att hänga mig i källaren.
Citera
2022-12-11, 16:14
  #19
Medlem
hennevilljagknullas avatar
tänker bara på hur många ormbet, insektsbett och anadra djur du skulle råka ut för.
Malaria också.
GIllar att va ut i naturen men fy fan för en riktig djungel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback