Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 22:22
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Började när jag var 14 men då sålde man inte alls mycket det var plus minus noll på den tiden men sedan vid 16 års ålder så kunde jag köpa det jag behövde om man bortser från hus och såna stora saker då såklart hehe. Men som jag sa det som hade fått mig att sluta det hade varit ett bra jobb med bra lön ganska tidig ålder för att bryta mönstret när man gör en sak som fungerar väldigt bra till en vana och gjort det i många många år då tror jag det blir ännu svårare att bryta det framförallt när det handlar om pengar.

I mitt huvud resonerar jag lite så här jag jobbar deltid och säljer men jag gör en då mycket mycket mer pengar en vad mina kollegor gör som jobbar 100 procent och massa övertid dom har inte tid att umgås med varken familj eller sina vänner och hinner knappt att ta hand om säg själva hela tiden för att dom måste jobba hela tiden, Sen får man inte glömma att vi alla är olika som människor och vill olika i livet även om det är lagligt eller inte lagligt.

Men jag tycker eftersom han har valt den svåra vägen då ska du även sätta dom jobbiga gränserna i tidigt ålder för honom, Låt han laga sin egen mat låt han köpa allt själv låt han betala för säg och sist men inte minst låt han fixa ett eget boende i tidigt ålder så att han får känna på om han verkligen kan och har råd med det livet. För visa funkar det visa failar ju tidigare han själv märker desto bättre och större chans till förändring.
Ok,tack för ditt svar!Undrar lite hur det kom sig att du började,hur var din barndom,uppväxt?Hamnade du i ”fel” sällskap? Hur gammal är du nu?
Citera
2019-01-17, 18:41
  #146
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walnut
Ok,tack för ditt svar!Undrar lite hur det kom sig att du började,hur var din barndom,uppväxt?Hamnade du i ”fel” sällskap? Hur gammal är du nu?

Min barndom var la som många andras hade en jätte jätte bra mamma och en frånvarande pappa som dock har tagit tag i sitt liv nu kanske lite sent men bättre en aldrig. Jag umgicks alltid med folk som var äldre en mig själv då jag kände att dom i min egen ålder var barnsliga har även adhd och det sägs ju att folk som har adhd drar säg till andra som har adhd, Jag är idag 25 år fyller 26 detta året.
Citera
2019-01-17, 20:45
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Min barndom var la som många andras hade en jätte jätte bra mamma och en frånvarande pappa som dock har tagit tag i sitt liv nu kanske lite sent men bättre en aldrig. Jag umgicks alltid med folk som var äldre en mig själv då jag kände att dom i min egen ålder var barnsliga har även adhd och det sägs ju att folk som har adhd drar säg till andra som har adhd, Jag är idag 25 år fyller 26 detta året.
Okej!Verkar inte helt ovanligt med en frånvarande pappa och någon bokstavskombination för att riskera att hamna snett,även om du kanske inte tycker att du gjort det själv,då jag får uppfattningen du verkar rätt nöjd med din tillvaro ?! Gick du gymnasiet?
__________________
Senast redigerad av walnut 2019-01-17 kl. 20:46. Anledning: Komplettera
Citera
2019-01-17, 22:04
  #148
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walnut
Okej!Verkar inte helt ovanligt med en frånvarande pappa och någon bokstavskombination för att riskera att hamna snett,även om du kanske inte tycker att du gjort det själv,då jag får uppfattningen du verkar rätt nöjd med din tillvaro ?! Gick du gymnasiet?

Ja det stämmer jag är nöjd med min tillvaro men jag skulle inte rekommendera att sälja, Det finns ju trotts allt risker med det också som kan förstöra för en om man inte är försiktigt såklart. Försök så mycket du kan (vilket jag redan tror du gör) att försöka hitta ett lagligt intresse som man även kan utbilda säg till.

Men sen så vet ju inte jag alls vad din son har för syfte med det han håller på med om han endast vill knarka eller om han vill göra pengar försök att ta reda på det först och främst.
Citera
2020-03-29, 06:54
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Ni har två år på er innan han är myndig. Skippa soc. Anmäl honom anonymt till polisen. Se till att det blir en razzia hemma. Se till att han får straff och, men viktigt, kolla upp att det är en bra anstalt. Se till att han har praktikplats elångt från kompisarna när han blir fri. Sen vuxengymnasiet om han vill. När han fyller 20 år kommer han tacka er, första gången.

Kan instämma att anstalt ej funkar ni måste tvångs lägga in han på behandlingshem era proppade flummare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback