Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-17, 13:59
  #1
Medlem
tkhasis avatar
http://www.gp.se/sport/f%C3%B6rbunde...aId=1.11807773

Betalartikel men handlar om 19-årige Kim som bytt kön från kvinna till man och nu är förbaskad över att hen inte längre får spela fotboll i damlaget. Kim påstår dessutom att det inte är något alternativ för henom att spela i herrlaget eftersom hen bara är 160 cm lång.

Det som framför allt gör mig irriterad med sånt här gnäll är att idag tycks alla, framför allt glin, vara av den fasta övertygelsen att det jämt och alltid är en total rättighet att kunna få och göra precis allt man vill oavsett vad. Jag själv har till exempel alltid velat jobba med djur, det är min högsta önskan, men det kommer aldrig att gå pga livslång allergi och det måste jag helt enkelt acceptera.

Kim har gjort ett val att byta kön och bör då, tycker jag, inse att det blir konsekvenser inom sådana områden som idrott tex. Man kan inte alltid under alla omständigheter få precis allt man vill.
Citera
2018-12-17, 14:14
  #2
Medlem
Pastellfisks avatar
Fanns en annan tråd om en 8-åring eller vad fan det var som hade samma "problem".

I och med att idrotten, än så länge, delar upp könen så blir det väldigt konstigt när man byter för att sedan kräva att då spela där man spelade tidigare.

Det räcker liksom inte att man bor i ett totalt dekadent skitsamhälle där man hejsan svejsan kan gå emot varenda biologilektion som finns och faktiskt byta kön (såväl juridiskt som fysiskt). Som någon skrev i ett annat inlägg så vill man både äta kakan och ha den kvar.

Det kommer bli en sån jävla cirkus framöver med hela den här skiten. Tusentals könsförvirrade millenials som varken vet ut eller in och är lika väl anpassade för samhället som en tegelsten för ett rövhål. Själv blir jag mest lite nedstämd att förfallet gått så jävla fort.
Citera
2018-12-17, 14:18
  #3
Avstängd
Anledningen varför det finns herr/damfotboll. Tog hen bort hjärnan också eller?! Sjukt äckel.
Citera
2018-12-17, 14:38
  #4
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
http://www.gp.se/sport/f%C3%B6rbunde...aId=1.11807773

Betalartikel men handlar om 19-årige Kim som bytt kön från kvinna till man och nu är förbaskad över att hen inte längre får spela fotboll i damlaget. Kim påstår dessutom att det inte är något alternativ för henom att spela i herrlaget eftersom hen bara är 160 cm lång.

Det som framför allt gör mig irriterad med sånt här gnäll är att idag tycks alla, framför allt glin, vara av den fasta övertygelsen att det jämt och alltid är en total rättighet att kunna få och göra precis allt man vill oavsett vad. Jag själv har till exempel alltid velat jobba med djur, det är min högsta önskan, men det kommer aldrig att gå pga livslång allergi och det måste jag helt enkelt acceptera.

Kim har gjort ett val att byta kön och bör då, tycker jag, inse att det blir konsekvenser inom sådana områden som idrott tex. Man kan inte alltid under alla omständigheter få precis allt man vill.

Så alla herra som är under 160 skulle få vara med i damlaget då enligt hen?
Citera
2018-12-17, 14:41
  #5
Medlem
tkhasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Så alla herra som är under 160 skulle få vara med i damlaget då enligt hen?

Hen anser att det skulle vara farligt för henom att spela med herrarna eftersom hen är så liten och inte har haft nyttan med att växa upp som man som de andra herrarna har.
Citera
2018-12-17, 14:43
  #6
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
http://www.gp.se/sport/f%C3%B6rbunde...aId=1.11807773

Betalartikel men handlar om 19-årige Kim som bytt kön från kvinna till man och nu är förbaskad över att hen inte längre får spela fotboll i damlaget. Kim påstår dessutom att det inte är något alternativ för henom att spela i herrlaget eftersom hen bara är 160 cm lång.

Det som framför allt gör mig irriterad med sånt här gnäll är att idag tycks alla, framför allt glin, vara av den fasta övertygelsen att det jämt och alltid är en total rättighet att kunna få och göra precis allt man vill oavsett vad. Jag själv har till exempel alltid velat jobba med djur, det är min högsta önskan, men det kommer aldrig att gå pga livslång allergi och det måste jag helt enkelt acceptera.

Kim har gjort ett val att byta kön och bör då, tycker jag, inse att det blir konsekvenser inom sådana områden som idrott tex. Man kan inte alltid under alla omständigheter få precis allt man vill.
Efter kromosomtest kan hennes klubbtillhörighet och lönenivå avgöras. Presterar hon fullt ska även full ersättning utgå.
Citera
2018-12-17, 14:47
  #7
Medlem
Riccardo-Gagliolos avatar
Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.

När ska hen-generationen fatta detta?
Citera
2018-12-17, 14:49
  #8
Medlem
För att nyansera det hela lite som handlade det inte om att fortsätta spela resten av livet, utan att få spela klart säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Det räcker liksom inte att man bor i ett totalt dekadent skitsamhälle där man hejsan svejsan kan gå emot varenda biologilektion som finns och faktiskt byta kön (såväl juridiskt som fysiskt). Som någon skrev i ett annat inlägg så vill man både äta kakan och ha den kvar.
Folk som inte kan sin biologi hittar du i båda lägren.
Citera
2018-12-17, 14:49
  #9
Medlem
tkhasis avatar
Jag irriterar mig på att dessa personer ständigt verkar tycka att det är helt okej för dem att förstöra för alla andra och ställa till med en massa bråk och problem bara de själva får precis som de vill hela tiden
Citera
2018-12-17, 14:59
  #10
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
http://www.gp.se/sport/f%C3%B6rbunde...aId=1.11807773

Betalartikel men handlar om 19-årige Kim som bytt kön från kvinna till man och nu är förbaskad över att hen inte längre får spela fotboll i damlaget.

En kvinna är en KVINNA.
En man är en man
Citera
2018-12-17, 15:01
  #11
Medlem
tkhasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
En kvinna är en KVINNA.
En man är en man

Håller med men nu kan inte Kim spela i damlaget längre eftersom hen är dopad med testosteron.
Citera
2018-12-17, 15:13
  #12
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkhasi
Håller med men nu kan inte Kim spela i damlaget längre eftersom hen är dopad med testosteron.
Min tanke också, att denna kvinna blir matad med medikamenter som gör henne mer muskulös, och att hon antagligen inte passerar ett dopingtest. Kan förstå att damlaget inte vill ha henne. Herrlaget vill nog heller inte ha henne, men finns fittan fortfarande på plats kan hon ju vara kul i duschen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback