Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-17, 12:40
  #1
Medlem
Jag har stått i kö i över 6 år och ligger nu bra till för att få en lägenhet i Kortedala. Tänkte mig då södra Kortedala och där finns en hel del lägenheter ute på Kalendervägen. Det är verkligen inte idealiskt men har bott i en jävla byhåla i 5 år och står inte ut mycket längre.
Tacksam för all information, positiv som negativ.
Citera
2018-12-17, 14:33
  #2
Medlem
TheJackets avatar
Inte alls lika illa som delar av Angered. Men närheten till Bergsjön gör att det hänger en del pack där.
Citera
2018-12-17, 14:44
  #3
Medlem
Undvik om du inte gillar Somalia/ Mellanöstern för det kommer vara som att bo i dessa länder. Östra gbg är verkligen helt kört tyvärr.
Citera
2018-12-17, 14:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mann1
Undvik om du inte gillar Somalia/ Mellanöstern för det kommer vara som att bo i dessa länder. Östra gbg är verkligen helt kört tyvärr.

Ja det ser ju tyvärr ut så när man kollar boende på Kalendergatan. Vet tusan inte vad jag sikta in mig på där jag slipper stå tre år till i kö. Bodde i V Frölunda för fem år sen men det verkar ju blivit värre där sen dess. Får väl kanske starta en ny tråd om vilka områden som åtminstone kan vara okej.
Drygt 6 år i kö och 500 nånting före i kön till Linné/Majorna/Kungsladugård. Suck.
Citera
2018-12-17, 15:17
  #5
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Jag har stått i kö i över 6 år och ligger nu bra till för att få en lägenhet i Kortedala. Tänkte mig då södra Kortedala och där finns en hel del lägenheter ute på Kalendervägen. Det är verkligen inte idealiskt men har bott i en jävla byhåla i 5 år och står inte ut mycket längre.
Tacksam för all information, positiv som negativ.


Tycker du ska stanna i din byhåla.
Ingen större skillnad längre i vissa avseenden
Göteborg känns som mindre stad
chockat en fullständigt
Citera
2018-12-17, 15:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Tycker du ska stanna i din byhåla.
Ingen större skillnad längre i vissa avseenden
Göteborg känns som mindre stad
chockat en fullständigt

Jaså du tycker jag ska stanna bland bonnläpparna
I byn finns väl högst en procent MENA-folk, och dom bor givetvis nästan alla granne med mig.
Har du lust att utveckla vad som chockat dig, är det befolkningssammansättningen eller det dom ställer till med? Eller både och kanske?
Citera
2018-12-17, 15:56
  #7
Medlem
Satsa mycket hellre på frölunda/tynnered/marklandsgatan lär du kunna hitta något kanske Hisingen också bara du undviker biskop.
Citera
2018-12-17, 17:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Tycker du ska stanna i din byhåla.
Ingen större skillnad längre i vissa avseenden
Göteborg känns som mindre stad
chockat en fullständigt

Göteborg är inte länge någon stad, utan någon slags ugn mellan en massa etniciteter där en stad kanske en dag kommer ligga. (Kanske, men troligtvis inte).
Citera
2018-12-17, 17:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Göteborg är inte länge någon stad, utan någon slags ugn mellan en massa etniciteter där en stad kanske en dag kommer ligga. (Kanske, men troligtvis inte).

Oj det här börjar utveckla sig till ett val mellan pest och kolera, unken byhåla eller förfallen stad som kanske blir stad nån gång igen. Men å andra sidan är det inte ungefär likadant i alla lite större städer. Tyckte det var helt okej när jag bodde i trakten av Järnbrott för 5 år sen. Kort stopp i Tuve sen, hua. Hur som helst så måste jag ha en hyfsad lägenhet som jag kan byta till om jag vill flytta vidare till annan stad.
Citera
2018-12-17, 19:25
  #10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Har du bil och körkort är det kanske enklare att bo på kalendervägen. Förutsatt att du är ensam och inte sätter barn i skolorna eller tvingar dom åka vagnen.
Citera
2018-12-17, 19:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Har du bil och körkort är det kanske enklare att bo på kalendervägen. Förutsatt att du är ensam och inte sätter barn i skolorna eller tvingar dom åka vagnen.

Nix varken bil, körkort eller barn. Inget liv överhuvudtaget Hade jag barn skulle jag inte ens fundera över Kortedala. Det börjar väl luta åt att jag biter ihop ett tag till härute ute i obygden och väntar på nåt i Järnbrott, Högsbo eller Frölunda.
Det byggs en hel del nu men dom lägenheterna går ju i första hand till omflyttning inom allmännyttan och även vissa som får kalaset betalt av soc antar jag.
Citera
2018-12-17, 21:27
  #12
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Göteborg är inte länge någon stad, utan någon slags ugn mellan en massa etniciteter där en stad kanske en dag kommer ligga. (Kanske, men troligtvis inte).


Ni pratar folk, jag pratar näringsliv
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback