• 1
  • 2
2018-12-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
11.000:- för en etta, måste du bo på Avenyn?
Du får söka boende i närområdet runt staden och pendla.
Nej. Jag behöver varken centrumet eller lyx. Något enkelt på landet vore perfekt så länge som det finns kollektivtrafik. Typ källarelägenhet i ett hus, villa. Alla som svarade på mina ansökningar ville ge mig dyra lägenheter som inte passar min livsstil. Men kanske det har berodd på otur och skulle kräva mer tid. Tack för din uppmuntran, det är nog inte så katastrfalt att behöva betala 11 000
Senast redigerad av SmileyRuse 2018-12-17 kl. 13:58.
Citera
2018-12-17, 13:50
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Skaffa billigare bostad och/eller högre lön!
Citera
2018-12-17, 14:09
Medlem
Elvislever241s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyRuse
Tack för alla svar,Jobbet som jag fick betalar typ 22 innan skatt. Det gör typ 16 efter. Jag flyttar med kvinnan, som inte jobbar. Det finns inga bostadspoäng och vi skulle behöva lägga typ 11(om vi har tur) för 1a. Det gör att vi har bara 4 tusen att leva på. Normalbeloppet är 8 för två.
Normal beloppet för 2 är 5630 kr har du barn får du barnbidrag och kan också söka bostadsbidrag om barnen är små kanske din sambo har rätt till föräldrapenning?
Här kan du räkna ut om du uppfyller kriterier för försörjningsstöd
http://www.socialstyrelsen.se/hittar.../provberakning

Har du minst 2 barn kan du dessutom ansöka om flerbarnstillägg.
Vad har din sambo för planer?
Hon kan ju studera då får har hon rätt till vissa stöd från CSN samt kan ansöka om studielån.
https://www.csn.se/bidrag-och-lan/st...ddecaf46f1834a
Senast redigerad av Elvislever241 2018-12-17 kl. 14:16.
Citera
2018-12-17, 16:52
Medlem
HaveFuns avatar
Försök att få frugan i jobb, städjobb eller annat. Det går att ordna och det finns städfirmor (svarta och vita) som anställer folk från olika nationaliteter. Försök att hitta de som kör vitt, annars kan hon ha oturen att bli utnyttjad som satan.
Fortsätt leta bostäder hela tiden tills ni får ned kostnaden.
Citera
2018-12-17, 17:11
Medlem
Pudersockers avatar
Om en är hemma å kan laga mat kan 4000 räcka väldigt långt. Testa å kör så en tid å sök billigare lägenhet då är alla problem ur världen.
Citera
2018-12-17, 17:40
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
11.000:- för en etta, måste du bo på Avenyn?
Du får söka boende i närområdet runt staden och pendla.
Hur många år sedan var det du senast letade hyresrätt? Det är bara att kolla på blocket för att snabbt upptäcka att 10 lax i utkanten av Göteborg inte är ovanligt. Nästan så att det är billigt nu för tiden.

Göteborg har en sådan extrem bostadsbrist att det är pinsamt. Har själv fått flera jobberbjudanden men tackat nej på grund av Göteborgs extrema priser. Har du inte en lång tid i kommunala bostadskön så är du rökt.

https://www.blocket.se/bostad/uthyres/goteborg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in