Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-07, 20:51
  #1021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vadå slutat? Antingen har man astma eller så har man det inte, trodde jag i min enfald.

Man behöver nog inte vara enfaldig för att tro det.
Calle hade ju väldiga problem med luftrören under några år och då provade man väl nån sorts astmamedicin.
Om det inte hjälpte eller om man hittade andra orsaker till luftrörsproblemen vet jag inte men man skrev iaf i några tidningar om att Calle hade slutat använda astmamedicinen.
Jag bara återberättar vad jag kommer ihåg från tidningsartiklar för nåt eller några år sen.

Sen kan det väl vara så hos elitåkare på skidsidan att man "gärna" ser att det är "astmaliknande" symtom för att kunna nyttja vissa astmamediciner.


tror jag :-)
Citera
2019-01-07, 21:03
  #1022
Medlem
Ostrobothnias avatar
Var det så att Calle opererade ngt, eller har jag fabulerat?
Citera
2019-01-07, 21:09
  #1023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Var det så att Calle opererade ngt, eller har jag fabulerat?
Ja, han opererade bihålorna.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...d-astmamedicin

Om han gick tillbaka till medicinen vet jag dock inte.
Citera
2019-01-07, 21:50
  #1024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Man behöver nog inte vara enfaldig för att tro det.
Calle hade ju väldiga problem med luftrören under några år och då provade man väl nån sorts astmamedicin.
Om det inte hjälpte eller om man hittade andra orsaker till luftrörsproblemen vet jag inte men man skrev iaf i några tidningar om att Calle hade slutat använda astmamedicinen.
Jag bara återberättar vad jag kommer ihåg från tidningsartiklar för nåt eller några år sen.

Sen kan det väl vara så hos elitåkare på skidsidan att man "gärna" ser att det är "astmaliknande" symtom för att kunna nyttja vissa astmamediciner.


tror jag :-)

Var det inte han som plötsligt dominerade i Lillehammer samma veva som han fick astma. Han var i så bra form att han åkte runt chockad vid varvningarna. Sedan hände något.
Citera
2019-01-13, 23:26
  #1025
Medlem
Joelfrogs avatar
-
__________________
Senast redigerad av Joelfrog 2019-01-13 kl. 23:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback