Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-16, 15:35
  #1
Medlem
Vad händer om Tyskland skulle börja bete sig som vanliga länder gör efter att de förlorat krig, dvs. man försöker återgå till status quo ante bellum. Detta skulle innebära att Tyskland skulle:

  1. sluta betala VK2 skadestånd inklusive det landet ger till Israel varje år
  2. ge utländska styrkor en månad att lämna landet (bl.a. 35000 Amerikanska soldater)
  3. göra en deklaration att Oder–Neisse-linjen och andra delar av Tysklands gränser som drogs efter VK2 är öppna för revision då de har tveksam legitimitet.

Hur skulle EU, NATO, grannländerna och stormakterna regera? Skulle landet åter hamna under ockupation (om man nu inte anser att lander redan i någon form av ockupation)? Bryter Eurozonen, EU och NATO samman? Tar några länder Tysklands sida? Blir det krig?
Citera
2018-12-16, 15:50
  #2
Medlem
antiprofeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Vad händer om Tyskland skulle börja bete sig som vanliga länder gör efter att de förlorat krig, dvs. man försöker återgå till status quo ante bellum. Detta skulle innebära att Tyskland skulle:

  1. sluta betala VK2 skadestånd inklusive det landet ger till Israel varje år
  2. ge utländska styrkor en månad att lämna landet (bl.a. 35000 Amerikanska soldater)
  3. göra en deklaration att Oder–Neisse-linjen och andra delar av Tysklands gränser som drogs efter VK2 är öppna för revision då de har tveksam legitimitet.

Hur skulle EU, NATO, grannländerna och stormakterna regera? Skulle landet åter hamna under ockupation (om man nu inte anser att lander redan i någon form av ockupation)? Bryter Eurozonen, EU och NATO samman? Tar några länder Tysklands sida? Blir det krig?

Jag kan redan höra hur de spelar Panzerleid i högtalare på skolor och torg. Jag hade tagit värvning i SS och fått delta i strid mot värdiga fiender istället för som det ser ut idag, fårherder i bergen mitt i ingenstans eller anti G20-demonstraner. Duetchland uber alles!
Citera
2018-12-16, 15:50
  #3
Medlem
DoungAs avatar
Det hade blivit ett jäkla liv på Israel, amerikanska politiker och många israelvurmare i Sverige om Tyskland sluta betala skadestånd till Israel.

Jag tycker för övrigt det är skevt att Tyskland betalar skadestånd till ett land de aldrig attackerat och som inte ens fanns när de begick folkmorden och genomförde förintelsen.
Jag stödjer inte förintelsen och har ingenting emot judar. Men Israel är en jävla skurkstat med kränkta politiker som legitimerar sina brott mot mänskligheten med att de blivit utsatta för samma sak för tusentals år sedan och under andra världskriget.

Däremot tror jag inte att landsgränserna skulle få något stöd nånstans egentligen och skulle nog bara orsaka en spricka i Europa och stjälpa mer än det hjälpte Tyskland. De landsmassor de hade kunnat göra anspråk på är mer eller mindre helt betydelselösa för Tyskland idag då de i huvudsak lever på sin tunga industri och inte är lika beroende av jordbruket i en global ekonomi.

Sen angående de utländska styrkorna i Tyskland så tror jag att de kommer vara kvar där. Frankrike har väl också amerikanska styrkor? Likaså baltländerna. Idag handlar det om att hålla ryssen på behörigt avstånd och inte i samma utsträckning bevaka gränserna som förr. Informationsinsamlingen är nog fortfarande omfattande men inte på samma sätt som förr. Jag tror tyskarna vill ha dem där för tyskarna tycker mer illa om ryssarna än vi svenskar.
Det är ju en del av natosamarbetet egentligen att visa ryssen att amerikanerna finns närvarande. En styrkedemonstration typ att man kan avvara några tusen soldater bara sådär utan att det påverkar en.
Citera
2019-12-22, 21:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiprofeminist
Jag kan redan höra hur de spelar Panzerleid i högtalare på skolor och torg. Jag hade tagit värvning i SS och fått delta i strid mot värdiga fiender istället för som det ser ut idag, fårherder i bergen mitt i ingenstans eller anti G20-demonstraner. Duetchland uber alles!
Menar du att det är gångbart att Tyskland gör så? Eller är det bara en fortsättning på någon tysk självmordskult?
Citera
2019-12-22, 22:54
  #5
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
[*]sluta betala VK2 skadestånd inklusive det landet ger till Israel varje år

Vad dillar du om? Tyskland har gett max 1,5-2 miljarder EUR till Israel i två omgångar. Ungefär vad de gett till Palestina.
Citera
2019-12-22, 23:02
  #6
Medlem
PUBG2018s avatar
Israel hade släppt ALLA sina atombomber garanterad!! Sprängt även resterande av germanska länderna, Danmark, Sverige, Norge, Holland, Österrike!
Citera
2019-12-22, 23:54
  #7
Medlem
HipToBeSquares avatar
Jag är mera intresserad vad som skulle hända om USA slutade att betala Israel 3 miljarder dollar per år. USA hade aldrig några judiska koncentrationsläger men ändå är det USA som Israel mjölkar mest. USA hjälpte till att få bort nazityskland och får detta som tack.
Citera
2019-12-23, 11:19
  #8
Medlem
Fris avatar
Eftersom CDU (med von der Leyen som tidigare försvarsminister, nu EU-diktator) avskaffade Tysklands försvarsförmåga, deras flygvapen är svagare än det svenska, så är de beroende av USAs militära närvaro för att kunna existera som självständig stat.

Pengarna till Israel är effektiva för Tysklands terrorn bekämpning, EU-+länderna gör ju inte ett dyft för att bekämpa islamistisk terrorism.

Vad ska tyskarna göra med Schlesien och Vorpommern idag? Odla potatis?

Så det ligger inte i den tyska nationens intresse att revidera freden efter andra världskriget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback