Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-16, 11:26
  #1
Medlem
Pusts avatar
Ja, är det bara jag som upplever att man skall vara så tidiga det här året? Min far satte upp julgranen helgen före lucia. Något han brukar göra två dagar innan julafton. Människor på Instagram som skriver god jul redan den femte december. Fester med julteman mm.

Vad falls egentligen, eller är jag bara paranoid?
Citera
2018-12-16, 11:30
  #2
Medlem
BigIvars avatar
Min teori är att många påverkas av detaljhandeln. Det börjar för fan julas ute i butikerna redan i oktober.
Citera
2018-12-16, 11:31
  #3
Medlem
Jag tycker att det borde vara jul hela december. Julen är alldeles för kort vilket är lite trist.
Citera
2018-12-16, 20:03
  #4
Medlem
Självklart så är det för att folk ska handla mera.
Citera
2018-12-17, 08:39
  #5
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tycker att det borde vara jul hela december. Julen är alldeles för kort vilket är lite trist.

Det ÄR jul i hela december :/
Citera
2018-12-17, 10:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Det ÄR jul i hela december :/

Ja, visst är det mysigt.
Citera
2018-12-17, 11:05
  #7
Medlem
HermanSermans avatar
Märkligt att det kristna julfirandet är så utbrett på gator och torg i Sverige fortfarande - är inte det en smula exkluderande och polariserande i vårt rådande multikulturella samhälle? Av hänsyn till den kraftigt stegrande andel muslimer i vårt avlånga och ängsliga land borde vi tona ner högtiden och kanske rent av slänga den på historiens komposthög?
Citera
2018-12-17, 15:42
  #8
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, visst är det mysigt.

Det är det säkert. Om man inte begriper bättre.
Citera
2018-12-17, 15:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Det är det säkert. Om man inte begriper bättre.

Ja men det är ju det man gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback