Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-21, 19:59
  #25
Medlem
Bongomans avatar
Gnider frenetiskt på kristallkulan...

Massor med snö! Oj, tog visst en snöglob. Jag ringer en av de mer kompetenta i området. Känner en kvinna som har pratat med min döda morfar genom en pipa och hans gamla tofflor. Återkommer.


Nej, ingen kan förutspå om din favorit kommer på rea.
Citera
2018-12-21, 20:14
  #26
Medlem
julernsts avatar
Enligt Prisjakt så har högtalarna inte blivit billigare efter jul de senaste två åren, snarare tvärtom.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1981069
Citera
2018-12-21, 20:24
  #27
Medlem
franges avatar
Alltså - den kostar en tusenlapp i normalpris. Det är inga som helst pengar om man vill ha någorlunda dugligt ljud. Vill man ha någon form av kvalitetsljud så kostar bara lösa diskanter eller delningsfilter utan problem betydligt mer än så. Så förvänta dig inga underverk av de små skrammelburkarna...

Hur som, så har andra redan svarat bra. Vi kan knappast gissa om någon kommer ha rea eller inte.

I värsta fall kanske du kan göra en fuling om du köper dem nu och sedan hittar dem betydligt billigare någon annanstans exempelvis i mellandagarna - utnyttja ångerrätten och lämna tillbaka dem - och köp de på det billigare stället istället.
Citera
2018-12-21, 22:01
  #28
Medlem
whaks avatar
Det kan absolut hända att dom går för 599 i mellandagarna
Citera
2018-12-21, 22:15
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhusband
Hej!

Är väldigt sugen på den här högtalaren och vill få hem den så fort som möjligt, men undrar om det kan bli rea och sen ångra mig att jag betalade några hundringar i onödan.

Va tror ni, hur hög är sannolikheten att priset kan sänkas nu inom några veckor i och med att det snart blir dags för Julrea av olika slag. Va tror ni?
https://www.hages.se/produkter/visa/...ii/?prisjakt=1
Låg, Bose reas sällan ut. Spelar ett par hundralappar så stor roll ska du kanske inte köpa ett par högtalare för tusen kronor heller.
Citera
2018-12-22, 17:52
  #30
Medlem
tjockballes avatar
Produkterna är exakt likadana, utom vad gäller ströamdaptern (transformatorn). Den amerikanska kommer ha en annan väggkontakt och dessutom vara tillverkad för att transformera från 110V växelstöm till 7,5V likström. Kommer inte funka här. Så om du köper från USA måste du dessutom leta upp en annan strömadapter, vilket ökar på kostnaden.

Köp inte en produkt från USA om den finns i Sverige.
Tull tillkommer och kanske även moms.
Dessutom, om det är något fel på produkten, är det lättare att vända sig till butiken i Sverige än till amerikanarna.

Jag har använt Bose Companion 2 Series II och vad du kollat in är Series III, som ju borde vara snäppet nyare. Jag tror att III serien är svart, medan II serien är silvergrå. Vet inte om det finns andra skillnader på dom.

Dunderbra högtalare är de i alla fall.
Citera
2018-12-22, 23:48
  #31
Medlem
W.Irvings avatar
Trådar med snarlika frågeställningar ihopslagna;
- Kan det bli rea på den här högtalaren i.o.m. att det är Jultider?
- Några här som kan högtalare och kan tipsa om en med de kriterierna?

/Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback