Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-01-05, 03:05
  #37
Medlem
Culpeppers avatar
Jo anledningen jag nu får hjälp är ju för jag bekostar det privat, men han är sympatisk och vill få mig överförd till öppenvården då jag behöver teambehandling.

Fick ju hemska biverkningar av Cymbaltan när vi höjde från 90 - 120mg och har dem fortfarande och genom kontakter ska jag nu in på sjukhuset så ska en narkosläkare söva ner mig och låta kroppen vila då jag nu inte sover någonting alls. Fick testa Nitrazepam också men det gjorde ingenting.

Just nu har jag ju budgeterat att alla mina besparingar kommer försvinna då jag troligtvis kommer få gå privat ett tag.

Min OxyContin dos ska också upp då psykiatrikern vill att jag ska vara smärtfri då min kropp behöver få vila och gör inte distriktläkaren på VC höjningen tänker han göra det så vi tänkte hoppa från runt 10mg x 2 till 30mg x 2 OxyContin.

Men han har som sagt inte uteslutit Midazolam Orala droppar men vad jag förstått det som är det mest för svår insomnia, behöver sen ju något som gör att jag sover under natten.
Citera
2019-01-05, 19:34
  #38
Medlem
nonameds avatar
Åkte berg och dalbana med kroppen och kunde knappt röra mig av Flunitrazepam. Var helt klar i huvudet samtidigt.
Citera
2019-01-05, 20:11
  #39
Medlem
Vad händer efter att kroppen är smärtfri, utsövd och ångestfri?

Låter läskigt att få narkos för sömnproblem, fått narkos x ggr själv men aldrig pga det. Min dr kör på att jag inte ska vara självmordsbenägen, kommer jag dit blir jag inlagd men annars kör vi på som vidare med nya recept efter tre mån.
Citera
2019-01-06, 00:02
  #40
Medlem
Culpeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Vad händer efter att kroppen är smärtfri, utsövd och ångestfri?

Låter läskigt att få narkos för sömnproblem, fått narkos x ggr själv men aldrig pga det. Min dr kör på att jag inte ska vara självmordsbenägen, kommer jag dit blir jag inlagd men annars kör vi på som vidare med nya recept efter tre mån.

Smärtfri, ångestfri för att kroppen ska få vila och inte tänka på det. Söva ner mig med narkos blir lite som att ställa om kroppen och låta den vila kanske Cymbalta biverkningar lägger sig under tiden jag är nedsövd. Dem pratade om runt 30-40 timmar att ligga nedsövd. (Känner en narkosläkare, annars går det aldrig så här snabbt).

Sen så är det gå på dessa mediciner tills vi hittar en antidepressiv som fungerar. Xanor tar bort ångest + Inderal för att få ner hjärtklappning som triggar ångest också. Sen efter narkosen måste jag självklart kunna sova.

Men anledning vi pratar om narkos är att det är farligt för kroppen. Tror jag är uppe i att dem senaste 200 timmarna har jag sovit typ 23 timmar.
Citera
2019-01-07, 12:31
  #41
Medlem
Culpeppers avatar
Fick lite specialbehandling då jag har en narkosläkare i släkten och ansågs vara i riskzonen så fick komma in till intensiven där dem sövde ner mig med Midazolam, Fentanyl och sen har jag inget minne av vad dem mer sa.

Distriktläkaren sa att den "vanliga vägen" är att man först ska gå via psykakuten och så ska dem testa deras preparat och sen isåfall ge remiss till intensiven men tack att man hade lite kontakter. Så var nersövd i runt 20 timmar sen tyvärr behövde dem min sängplats och anestesisjuksköterska. Narkosläkaren ville egentligen ge mig runt 30 timmar.
__________________
Senast redigerad av Culpepper 2019-01-07 kl. 12:53.
Citera
2019-01-08, 19:16
  #42
Medlem
Hur känns det efter nedsövningen?
Var det var skönt att få sova ut lite?
Citera
2019-01-09, 06:24
  #43
Medlem
Culpeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Hur känns det efter nedsövningen?
Var det var skönt att få sova ut lite?

Ah sen kunde jag givetvis inte sova kommande natten men träffade min psykiatriker som godkänt att jag får gå över maxdos på Xanor alltså över 6mg/dag. 2mg Ikto till natten, får gå upp till 4mg. Stilnoct får jag inprincip ta hur mycket som helst. OxyContin ska höjas från 10mg x 2 till 30mg x 2 (minst) jag ska vara smärtfri för att komma ut ur mitt skal och bli social igen, ta promenader mm. Så gör inte Distriktläkaren höjningen tänker han som psykiatriker göra det vilket är väl lite oortodox
för en psykiatriker att s kriva smärtmediciner.

Vi har återkoppling nästa vecka och är mitt tillstånd inte bättre så skriver han ut Midazolam. Han tycker det inte är så dramatiskt som folk får det att låta mer än att det fått en "stämpel" för att det används flitligt inom narkos men är ju en benzo.

Då jag fått så mycket biverkningar går vi inte över maxdosen på Cymbalta (120mg) och väntar 2-3 veckor och sedan sätter in "Abilify" i en låg dos för att höja den antidepressiva effekten.
Citera
2019-02-01, 10:18
  #44
Medlem
Culpeppers avatar
Liten uppdatering.

Då biverkningar inte släppte på över en månad gick vi tillbaka ner till 90mg Cymbalta och la till Abilify för att höja den antidepressiva effekten. Nu har man dock fått insättningssymptom av det.

Har Xanor 2mg x 3, får gå upp till 3mg x 3. Iktorivil 2-4mg till natten. 4mg vid enstaka tillfällen.
30mg Stilnoct natten.
Oxycontin höjt från 10mg x 2 till 30mg x 2 + OxyNorm höjd från 5mg x 3 till 10mg x 3.

Diagnotiserad också med PTSD då jag har konstanta mardrömmar om trafikolyckor och vaknar upp på operationsbord mm.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback