Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-15, 18:25
  #1
Medlem
Hej, har funderat på att köpa hem något från dream market med btc som jag inte köpt anonymt, utan mitt namn finns på inköpet (swish). Om jag för över det mellan lite olika wallets, anväder tor, tails och beställer från ett cafe eller liknande samt använder pgp-kryptering, är det säkert då trots att jag inte köpt btc anonymt?
Citera
2018-12-15, 18:29
  #2
Medlem
KlitorisKalles avatar
Det är anonymt utan allt det där. Majoriteten köper BTC som du gjort och sedan direkt in på Dream Market. Gör din beställning via TAILS om du vill, men gå inte in på Biblioteket med keps & solglasögon osv, gör det hemifrån.

TAILS + TOR är vattentätt för detta ändamål, behövs inget mer. Jag själv kör Windows, VPN + TOR.
Citera
2018-12-15, 18:30
  #3
Medlem
Kalkon77s avatar
Vad är det för slags paranoid psykos du lever i? Sök hjälp för fan.

Bitcoins är inte olagligt och det finns inga resurser för polisen att kunna spåra vad du gör med dina bitcoins. Risken är större att paketet går sönder när det fraktas med postnord. Tar dom då in dig på förhör så är det bara att neka så kommer det läggas ner då det blir svårt för polisen att bevisa att det var du och ingen annan som gjorde beställningen.

Citat:
Ursprungligen postat av KlitorisKalle
Jag själv kör Windows, VPN + TOR.
Jag kör Windows + VPN + Tor + krypterad hårddisk, ifall man skulle få husis nån gång så har dom iaf inte tillgång till vad som ligger på hårddisken
__________________
Senast redigerad av Kalkon77 2018-12-15 kl. 18:34.
Citera
2018-12-15, 18:37
  #4
Medlem
Problemet är inte dina bitcoin utan att du anger din adress till säljaren och de brukar spara adresserna sen när de åker fast så får polisen alla adresser, finns hur många exempel som helst. Däremot brukar de inte bry sig om att ta fast små handlare.
Citera
2018-12-15, 19:06
  #5
Medlem
DeMo_Ds avatar
Det är lugnt
Citera
2018-12-16, 02:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooningbono
Hej, har funderat på att köpa hem något från dream market med btc som jag inte köpt anonymt, utan mitt namn finns på inköpet (swish). Om jag för över det mellan lite olika wallets, anväder tor, tails och beställer från ett cafe eller liknande samt använder pgp-kryptering, är det säkert då trots att jag inte köpt btc anonymt?

Ingen fara
Citera
2018-12-18, 21:43
  #7
Medlem
Såhär är det.
du har köpt BTC med SWISH, det ända du behöver göra när det kommer till BTC och Swish delen är att egentligen bara att skicka dina BTC till en ny adress, ingen i världen kan bevisa att du äger just den adressen om dem inte hackar din plånbok eller har tillgång till dina btc adresser på annat sätt.
Citera
2018-12-20, 21:14
  #8
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Om jag skulle har en mängd btc på en väldigt känd sida och skulle vilja inhandla grejor jag inte vill bli spårad till,. Vad fuck är grejen då? ska jag skjutsa över dem till en annan wallet och sen till den sidan jag vill ha den på? Isåfall villken jävla wallet bordet jag föra över dem till?
Citera
2018-12-21, 08:13
  #9
Medlem
Det är nog bättre om du söker runt lite om detta. Du kommer antagligen inte få några bra svar här. Det som skrivs ovan är nonsens och bara några som vad jag antar vill skydda sina egna köp de gjort som inte har varit säkra. sure de är rätt safe men inte säkra. Flugwikin tar upp flera om desa problem till exempel.
Citera
2018-12-21, 08:16
  #10
Medlem
använd annars BTC automater direkt till plånboken? sätt in cash bah..
Vi har en sån här i butiken. måste ta och prova hur den fungerar. Det måste ju finnas i stockholm/gbg också tänker jag..
Citera
2019-01-02, 21:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Vad är det för slags paranoid psykos du lever i? Sök hjälp för fan.

Bitcoins är inte olagligt och det finns inga resurser för polisen att kunna spåra vad du gör med dina bitcoins. Risken är större att paketet går sönder när det fraktas med postnord. Tar dom då in dig på förhör så är det bara att neka så kommer det läggas ner då det blir svårt för polisen att bevisa att det var du och ingen annan som gjorde beställningen.


Jag kör Windows + VPN + Tor + krypterad hårddisk, ifall man skulle få husis nån gång så har dom iaf inte tillgång till vad som ligger på hårddisken

Tor är en självklarhet i min värld.
VPN ska definitiv användas. Dölj dina spår.
Citera
2019-01-02, 22:01
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saeterbakken
Tor är en självklarhet i min värld.
VPN ska definitiv användas. Dölj dina spår.
Bitcoin är enkelt att köpa. Men fråga dig själv/varför vill du göra det? Du blir ingen miljonär. En som har inbyte eller säljer bitcoin, finns på Google avråder från att privat personer ska he sig in i bitcoin market. Han sa att större företag och stora gamblers ska göra det. För oss privat personer kan vi lila gärna spela på hästar. Gå inte in i fällan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback