Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-16, 19:20
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Hon är med barn men vi har inget fast förhållande mer än vi träffas för lite sex, film tittande, laga mat och lite annat man gör tillsammans. Hon har valt att behålla men vi har inte diskuterat något med att flytta ihop då det blir lite komplikationer för min del. Jag jobbar kvälls tid mån-tor så är endast tillgänglig fre-sön.

Tror ni hon går med på särbo livet som vi gör nu. Hon kommer över fre-sön sen skiljs vi åt söndag kväll och resten av veckan. Hon kör på egen hand mån-tors även när barnet blir en del av vårt liv. Kommer det här gå eller jag måste ändra på mitt liv

Du är ju ett bättre stöd än många män är för en kvinna och du så är det på halvtid. Många män skiter i det och drar rätt av. Hon har ju gort sitt val redan och vet konceptet så vad fan...


Själv skulle jag inte ha något mot att vara särbos med en brud och att ha barnet hos mig halva tiden... Fast minst första året kan man glömma då måste barnet vara med sin mamma som en blodigel dygnet runt. Perfekt att ha familj på halvtid, då får man både egentid och ha en familj. Perfekt.
Citera
2018-12-17, 06:00
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Det är din lägenhet som du ägde innan ni blir sambor. Din lägenhet även efter separationen.
det blir mamman o barnet som får bo kvar, eller den som behöver den mest = oftast mamman o barnet då så lycka till
Citera
2018-12-17, 11:46
  #39
Medlem
För många kvinnor är detta drömscenariot
Många lurar ju till sig en graviditet och vill helst inte ens ha pappan med i bilden.

Så, det känns faktiskt som om hon fått vad hon är ute efter?
Hon ville ha barn, men slippa förhållandet, att behöva anpassa sig efter en partner (barnet här är ju bara något de ofta ser som rättighet att skaffa och ett tillbehör).
Att du ändå vill fortsätta var deltidsfar till barnet (rekommenderar faderskapstest här med du &#128580, är bara en bonus för henne.

Grattis, tycker ni verkar har löst det hela ganska bra
(det kan du ju även hinta om, 'gud va skönt att vi har det så bra så här, inte konstant vara på varandra/hinna tröttna på varandra, utan båda har ändå sitt, samtidigt som vi vet att/var vi har varandra det bästa av två världar' blablabla
Citera
2018-12-17, 20:14
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Vi borde ha träffats den här helgen men valde att stå över när hon berätta nyheten och har inte hunnit smälta allt. Har fått magsår för det är på riktigt nu hon jiddrar inte med mig. Hon visa resultatet och det stämmer

Hon var ju själv lite osäker till en början men hon vill ta sitt ansvar säger hon och det tänker jag också göra men varför redan flytta ihop så här tidigt. Vem ska flytta till vem ? Vem ska sälja sitt hem ? Vem ska sluta jobb ? Vem ska offra sitt liv nu med hobbys och allt annat i livet.

Får du en bra relation till ditt barn kommer du tycka att barnet är det absolut bästa som hänt dig någonsin. Det kan vara helt fantastiskt. Verkligen.
Citera
2019-01-08, 16:54
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sen kan du ju börja gå i sömnen så barnets mamma är säkert förstående och tar gladeligen alla nätter, hämtning, lämning, bvc-besök, Vabbande och det andra bestyr så du ska få dina 9h sömn - i din lägenhet. Hin måste ju inse att du måste vara utsövd så du kan orka med att träna. Sen går du ju upp redan kl 9 på fredagar you role model you.
Haha!

Ja... Alltså, jag gillar din poäng. Det finns för många män som tror att ungar är en dans på rosor och tänker "äh, det där fixar mamman" men nu är det ju faktiskt kvinnan som velat behålla barnet trots att dom inte är ihop. Klart man kan vara där och supporta ekonomiskt, men om någon blir gravid och vill behålla det utan att pappan har något att säga till om så får man också dra det tunga lasset själv...
Citera
2019-01-08, 20:15
  #42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Haha!

Ja... Alltså, jag gillar din poäng. Det finns för många män som tror att ungar är en dans på rosor och tänker "äh, det där fixar mamman" men nu är det ju faktiskt kvinnan som velat behålla barnet trots att dom inte är ihop. Klart man kan vara där och supporta ekonomiskt, men om någon blir gravid och vill behålla det utan att pappan har något att säga till om så får man också dra det tunga lasset själv...

Ja det är klart att det finns alla varianter av att få och ha barn, men TS lama ursäkter för att han ska få fortsätta precis som vanligt kunde inte bara passera.
Citera
2019-02-05, 23:23
  #43
Medlem
Ja, ni kan vara särbo och ha barn ihop, rent praktiskt kan det fungera. Men du måste ju diskutera saken med henne först och främst, så ni kan lägga upp en gemensam plan.

Jag och min pojkvän är särbo pga olika omständigheter. Vårt barn är nu 1,5 år och bor hos mig på heltid, och så är vi tillsammans allihop på helgerna. Min pojkvän ställer dock upp och hjälper till med VAB om det behövs, eftersom jag studerar och har obligatoriska moment jag inte kan missa om jag vill få ut min examen till sommaren..

Vi hjälps åt helt enkelt, trots att vi bor särbo. Jag tänker att det är en sån sak som kan vara trevligt om du också gör, tar ett föräldraansvar även om du inte har permanent boende tillsammans med barnet. Det är ju fortfarande ditt barn också, och om du och mamman ska ha en vänskaplig relation även framöver så uppskattas troligen ditt stöd.
Citera
2019-02-05, 23:33
  #44
Medlem
Läste nu att ni ska flytta ihop nu på en gång. Skulle avråda starkt från det! Lär känna varandra bättre först. Om hon säger upp sin hyresrätt kan det bli svårt att få en ny - om det tar slut mellan er, var ska hon då ta vägen med ert barn? Finns risk att det blir du som får flytta.
Citera
2019-02-05, 23:40
  #45
Medlem
Passepartouts avatar
Man har rätt att hyra ut sin hyresrätt i ett år för att pröva samboskap. Därför. Behåll hyresrätten, men flytta ihop.

Gratulerar till att du ska bli far TS!

Bara för att det hela började en smula oväntat kan förhållandet fungera fint ändå.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback