Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-15, 19:07
  #13
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havetsfling
Du är kunnig på vissa områden medan jag vinner över dig på andra områden. Så är det för alla människor. Jag är inte så kunnig på detta område.

Kommer alla ursprungligen från Spanien eller Portugal?

De pratar Portugisiska i Brasilien och Spanska i de resterande sydamerikanska länderna.
Det borde ge en ledtråd

Varför det även finns många svarta är för att ursprungsbefolkningen är mörka.
Och även att det inte bara var Usa som bedrev slavhandel från Afrika
Citera
2018-12-15, 19:11
  #14
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havetsfling
Varför är en liten del av alla från Argentina vita när brasilianare är bruna?

Brasilianare är en blandning av Portugiser, Afrikanska slavar och ursprungsbefolkning

Argentina är Spanjorer och en väldigt stor portion Tyskar
Citera
2019-12-31, 05:55
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havetsfling
Jag tycker sydamerikanska befolkningen liknar vita européer eller vita amerikanare i deras fysiska kropp... Ansiktet, kroppen, brösten, deras styrka osv.

Om man bortser från de sydamerikaner som har blandats med svartingar från Afrika så tycker jag ändå brasilianska och argentinska befolkningen liknar vita européer/amerikanare... Skillnaden är bara att sydamerikanska befolkningen har en lite mörkare hudfärg.

Om man skulle rasblanda en brasilianare med en vit europé så tror jag efter 1-2 generationer så hade man inte trott att dom är en rasblandning av en vit och en brun brasilianare... Man hade direkt antagit att det var en vit europé från första början.

Jag kan inte påstå samma sak om man skulle rasblanda en brun asiat och en vit europé... Fysiska kroppen hade sett så mycket mer annorlunda ut... Det hade säkert tagit 3 generationer tills man inte ser någon skillnad.

Så vad är det som gör att sydamerikanska befolkningen liknar vita européer eller vita amerikanare?


Vilka sydamerikan är det du tycker liknar vita? Jag tycker snarare dom ser ut som indianer. har du sätt en riktigt bolivian eller peruan?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback