Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-15, 13:55
  #1
Medlem
johnussss avatar
Tjena.
Är Nvidia shield värt att köpa för att huvudsakligen använda som spelkonsol? Utbudet i Geforce Now är helt ok för både mig och frugan plus att jag kan streama från datorn till tven, tex WOW eller andra lir som jag spelar ofta. Allt detta låter ju fantastiskt.

Meeen!

Hur fungerar det i verkligheten för er som har erfarenhet? Laggar det mycket när ni spelar något via deras Geforce Now? Hur upplever ni att spelandet är om ni kör något onlinespel, tex WOW, Ark osv. Blir grafiken densamma på tven som på datorn när ni streamar?

Just nu kostar hela paketet strax över 1600 på elgiganten vilket är helt onom det faktiskt är så bra som det låter.

Mvh 🙂
Citera
2018-12-15, 13:58
  #2
Medlem
elephantstones avatar
Om du har en stabil bredbandsanslutning är svaret mycket enkelt; ja. Spelen flyter på förvånansvärt bra och utbudet är fantastiskt.

Jag använder dock främst min Shield för att streama serier och film samt för att kunna spela upp HDR/UHD-material. Då den kör Android TV har du tillgång till bl. a Netflix, Viaplay, HBO Nordic, TV4, SVT Play och Dplay.
Citera
2018-12-15, 16:51
  #3
Medlem
johnussss avatar
Tack snälla för ditt svar. Jag har 100/10 lina så det borde väl duga eller? Tänkte köra på vår Samsung tv som är en drygt 3 år gammal modell. Kommer inte ihåg modell specen, (är på jobbså kan inte kolla), men det borde väl inte vara något problem att köra på den eller? Är det bara att plugga in och köra? Sorry alla frågor, men är fan helt överraskad av denna tekniken. Har ju sett reklam osv innanmen aldrig gett det tid och tanke.
Citera
2018-12-15, 16:55
  #4
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnusss
Tjena.
Är Nvidia shield värt att köpa för att huvudsakligen använda som spelkonsol? Utbudet i Geforce Now är helt ok för både mig och frugan plus att jag kan streama från datorn till tven, tex WOW eller andra lir som jag spelar ofta. Allt detta låter ju fantastiskt.

Meeen!

Hur fungerar det i verkligheten för er som har erfarenhet? Laggar det mycket när ni spelar något via deras Geforce Now? Hur upplever ni att spelandet är om ni kör något onlinespel, tex WOW, Ark osv. Blir grafiken densamma på tven som på datorn när ni streamar?

Just nu kostar hela paketet strax över 1600 på elgiganten vilket är helt onom det faktiskt är så bra som det låter.

Mvh 🙂
Har haft en i något år nu och är väldigt nöjd. Ungarna spelar på den och det har funkat någorlunda bra med ADSL 30Mb.

Enda jag kan störa mig lite på är att det finns lite lågt utbud av appar, men de viktigaste apparna finns iaf för mitt vidkommande (Netflix, HBO, SVT osv)
Citera
2018-12-15, 17:11
  #5
Medlem
johnussss avatar
Hur upplever du att spelen fungerar för överlag. Har du problem med lagg när ni spelar? Är inte så hemma på appar än, men där är de vi använder redan så det är ett stort plus.
Citera
2018-12-15, 20:39
  #6
Medlem
elephantstones avatar
Tveka inte, slå till!

Du kan också emulera bl. a PS1, PSP och Dreamcast. Det finns också Android-portningar av spel som Metal Gear, GTA och Telltales olika spelserier.
Citera
2018-12-15, 20:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnusss
Hur upplever du att spelen fungerar för överlag. Har du problem med lagg när ni spelar? Är inte så hemma på appar än, men där är de vi använder redan så det är ett stort plus.

Har använt den i 2 år och vart så nöjd så jag köpte en till. Använder den mest till att streama spel från pcn men har även provat grattis spelen på geforce now. Allting flytter på klockrent så länge man kör trådat och inte wifi.

Sen funkar den riktigt bra även som mediaspelare med bl.a. kodi.
Citera
2018-12-16, 10:34
  #8
Moderator
^Eazs avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback