Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-15, 16:59
  #13
Medlem
Andersdamaans avatar
Ett BankID kan man väl ha liggande på datorn om jag inte missminner mig?
Finns många äldre som klarar sig utan smartphone, så nog borde även yngre klara av det med?
Visst så blir en hel del saker knöligare om man är van med att ha hela internet på ett skärmtrycks avstånd, men om man vill avgifta sig från ett mobilberoende så fungerar en "Osmartphone" bra.
Citera
2018-12-15, 17:20
  #14
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Kan man klara sig bara med en knapptelefon i dagens digitaliserade Sverige? Jag tänker på Mobil BankID och fördelar som GPS osv
Självklart, men det är opraktiskt.
Citera
2019-01-06, 04:32
  #15
Avstängd
Färre och färre skaffar sig datorer just pga en smartphone kan man ta med sig i fickan och göra det mesta man gör på en dator.

Jag var som dig ägde inte en smartphone det tog lite tid och jag tycker det är jobbigt att sitta vid en dator nu förtiden.

Nackdelen är alla de där meningslösa appar som inte ger nånting.

Används en smartphone rätt så är det riktigt bra verktyg.

Tänk sig istället för 100 tjocka böcker kan du ha 1 smal smartphone.
Citera
2019-01-06, 05:01
  #16
Medlem
Lobstrs avatar
Klart det GÅR att klara sig utan.

Jag använder min frenetiskt i arbetet, om jag behöver ladda upp ett nytt program i något styrskåp 15mil ute i skogen i någon central vill jag inte åka 30 mil tur och retur för att hämta en manual då den på plats blivit vattenskadad. Lättare att bara googla fram en manual. Blir ofta förvånad över vad för information man kan hitta på google.

Rekordet är nog manualen till en för mig helt okänd och alldeles onödigt överavancerad styrbox till en automatisk port på ett kraftverk mitt ute i skogen... innerligt glad att jag har en smartphone. Utan den hade jag fått erkänna mig besegrad av en port.

Skulle inte kalla detta beroende då jag ofta förlägger mobilen när jag kommer hem, kan få leta länge och tillslut hitta den på tvättkorgen eller mellan kuddarna i soffan...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback