Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-15, 11:55
  #1
Medlem
Sitter just nu på Filippinerna,och har en del Euro och Dollar som jag vill använda som betalning på några hotellnätter,men ser att vissa hotell dubblar priset om man vill betala på plats,finns det verkligen folk som betalar dubbla för att få betala på plats,fattar att dom vill ha nått för det annars skulle en massa boka och avboka och det ställer ju kanske till det lite för hotellen, men nästan dubbla priset?
Nån som vet varför ?
Citera
2018-12-15, 11:59
  #2
Medlem
sebastian66s avatar
Jag har vart på phillipinerna i 2 år visserligen har jag hus här.
Mn betalar man cash får man det alltid billigare pga när du bokar via internet
så slipper hotellet betala avgifter till bolagen
Så stå på dig och låt dom inte fucka ner dig
Gör bokningen via nätet istället enklare du bokar via nätet och betalar cash när du kommer till hotellet
Citera
2018-12-15, 12:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag har vart på phillipinerna i 2 år visserligen har jag hus här.
Mn betalar man cash får man det alltid billigare pga när du bokar via internet
så slipper hotellet betala avgifter till bolagen
Så stå på dig och låt dom inte fucka ner dig
Gör bokningen via nätet istället enklare du bokar via nätet och betalar cash när du kommer till hotellet
Det är precis det jag vill göra,via hotels.com men dom vill då ha i princip dubbla priset för att betala vid ankomst
Citera
2018-12-15, 12:43
  #4
Medlem
sebastian66s avatar
är jag använde siter körde jag alltid med Booking.com
Den sidan funkar bättre många av dom som är inne på Booking.com
tar inte betalt via visa eller Mastercard utan enbart kontanter som gäller.
Citera
2018-12-15, 15:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Sitter just nu på Filippinerna,och har en del Euro och Dollar som jag vill använda som betalning på några hotellnätter,men ser att vissa hotell dubblar priset om man vill betala på plats,finns det verkligen folk som betalar dubbla för att få betala på plats,fattar att dom vill ha nått för det annars skulle en massa boka och avboka och det ställer ju kanske till det lite för hotellen, men nästan dubbla priset?
Nån som vet varför ?
Citera
2018-12-16, 10:57
  #6
Medlem
Floridasidans avatar
Kanske speciellt där borta men jag har aldrig sett dubbla priset för att betala på plats, några hundra som mest för en vecka är nog det högsta påslag jag sett. Exempel?

Finns kanske de som kan betala dubbelt, omöjligt att svara på, 200:- istället för 100:- kanske
Annars är det ju bara att välja annat hotell. Hotels.com påverkar kanske detta lite men i stort är det ju hotellen som sätter priserna, skulle ju t.ex. kunna vara ett specialerbjudande som bara gäller vid förskottsbetalning, det är ju i princip regel när man bokar direkt hos hotellkedjor.
Hotells,com är ju enligt min erfarenhet och allt jag hört från andra överlägset bättre än Booking.com.
Hotells har alltid ersatt oss och svarat på tilltal vid problem, att rumen inte är som annonserat o.s.v. Booking däremot ignorerar ofta kunden och bryr sig inte.
Citera
2018-12-21, 13:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Kanske speciellt där borta men jag har aldrig sett dubbla priset för att betala på plats, några hundra som mest för en vecka är nog det högsta påslag jag sett. Exempel?

Finns kanske de som kan betala dubbelt, omöjligt att svara på, 200:- istället för 100:- kanske
Annars är det ju bara att välja annat hotell. Hotels.com påverkar kanske detta lite men i stort är det ju hotellen som sätter priserna, skulle ju t.ex. kunna vara ett specialerbjudande som bara gäller vid förskottsbetalning, det är ju i princip regel när man bokar direkt hos hotellkedjor.
Hotells,com är ju enligt min erfarenhet och allt jag hört från andra överlägset bättre än Booking.com.
Hotells har alltid ersatt oss och svarat på tilltal vid problem, att rumen inte är som annonserat o.s.v. Booking däremot ignorerar ofta kunden och bryr sig inte.

Tycker bara det skamligt,av siterna, troligtvis är det dom som gör denna vinst,
just nu befinner jag mig på Boracay i Filippinerna och ville göra en bokning ,men just nu finns det inget , men sök exempelvis på Lex cebu best western 24Jan-25 Jan ,,699 kr betala nu, betala på hotellet nästan 1200kr,ett exempel bara, annars bvokar jag bara i princip med hotels.com då får jag var 11 natt gratis,ibland e dom billigare ibland något dyrare,men i helhet är dom bättre än övriga siter enligt mitt tycke,ibland får jag kompensation ex ,om jag inte fick frukost eller rummet var som utlovat
Citera
2018-12-21, 15:48
  #8
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Tycker bara det skamligt,av siterna, troligtvis är det dom som gör denna vinst,
just nu befinner jag mig på Boracay i Filippinerna och ville göra en bokning ,men just nu finns det inget , men sök exempelvis på Lex cebu best western 24Jan-25 Jan ,,699 kr betala nu, betala på hotellet nästan 1200kr,ett exempel bara, annars bvokar jag bara i princip med hotels.com då får jag var 11 natt gratis,ibland e dom billigare ibland något dyrare,men i helhet är dom bättre än övriga siter enligt mitt tycke,ibland får jag kompensation ex ,om jag inte fick frukost eller rummet var som utlovat

Jag tror att det är hotellen som sätter ett pris, skillnaden blir sen ännu högre om bokningssidan lägger samma påslag procentuellt. Man får ha ögonen öppna och välja bort de hotellen.
I övrigt har jag exakt samma erfarenhet av bokningssidorna. Kör Hotels eller privat.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3002132

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback