Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-15, 09:57
  #1
Medlem
Passerade de steg som krävdes för att återskapa ett nytt, bl a skulle jag minnas ett telefonnummer jag angett en gång, - som jag inte har längre. - Varefter man lovade att skicka ett nytt lösenord till det numret. - !!!

Hur skall jag få dem att skicka det via e-mail istället? - Hittar inga kontaktkanaler som fungerar.
Citera
2018-12-15, 12:09
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Går bara om du angav mailadressen när du registrerade kontot eller hade tillgång till lösenordet. Du kan inte ange en ny adress nu och tro att du ska få lösenordsåterställning den vägen. Då kan ju vem som helst få tillgång till alla konton.
Citera
2018-12-15, 12:41
  #3
Medlem
Har bara haft en g-mailadress och den skrev jag ju några gånger, när jag ville få nytt lösenord.
Citera
2018-12-17, 05:56
  #4
Medlem
Försökte igen och jag kom ihåg allt som krävdes för återställande men sedan hävdades att min epostadress inte fungerade. - Den fungerar för alla andra.

Det är en mardröm. - Jag vet inte hur mycket som går förlorat, om jag måste skapa ett nytt konto. - Nu krävs ju en uppdatering för att man skall godkänna nya villkor vilket kräver inloggning på kontot.
Citera
2018-12-17, 14:55
  #5
Medlem
"Försök igen med en giltig epostadress". - De känner inte igen min gmail-adress som fungerar för alla andra och som de själva använder för att skicka meddelande om uppdatering.

Finns det inget sätt att kontakta någon google-anställd?
Citera
2018-12-17, 16:26
  #6
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo39
"Försök igen med en giltig epostadress". - De känner inte igen min gmail-adress som fungerar för alla andra och som de själva använder för att skicka meddelande om uppdatering.

Finns det inget sätt att kontakta någon google-anställd?
Nej du kan inte kontakta google och få ett nytt lösenord...

Varför inte helt enkelt logga in med det lösenord du skapade en gång i tiden och sedan ändra det om du vill ha ett nytt?

https://support.google.com/accounts/answer/7299973
Citera
2018-12-17, 17:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bo39
Passerade de steg som krävdes för att återskapa ett nytt, bl a skulle jag minnas ett telefonnummer jag angett en gång, - som jag inte har längre. - Varefter man lovade att skicka ett nytt lösenord till det numret. - !!!

Hur skall jag få dem att skicka det via e-mail istället? - Hittar inga kontaktkanaler som fungerar.

Du har glömt bort ditt lösenord till ditt gmail-konto och vill återställa det?

Du har följt följande länk nedan för återställning av konto och gjort alla steg utan att lyckas?
https://accounts.google.com/signin/recovery

Utan ett aktiv telefonnummer eller annat e-postkonto registrerat på den gmail-adress som du vill återställa så är det kört. Det finns då ingen chans att få ett lösenordet återställt av Google.

Enda chansen är att du själv kommer ihåg ditt lösenord. Spendera en stund och gå igenom alla gamla lösenord du kan tänka dig.

Har du loggat in på kontot från en dator? Då är det stor chans att lösenordet finns sparat där.

Titta igenom lösenordshanteraren i den webbläsare du har använt, och se om du hittar det.

Hittar du inte lösenordet i webbläsaren, prova då lösenordsavläsaren gjord av Nirsoft. Den brukar vara duktig på att hitta alla möjlig gamla lösenord som har slagits in i webbläsare. Har räddat mitt feta arsle många gånger.
http://www.nirsoft.net/utils/web_browser_password.html

Direkt nerladdningslänk av programmet.
hxxp://www.nirsoft.net/toolsdownload...view_setup.exe

Edit: Märker nu att mitt antivirus rapporterar om malware i webbrowserpassview_setup.exe. Har aldrig haft problem med varken virus eller malware i mjukvara från Nirsoft förut. Någon annan som kan bekräfta om det är problem med Nirsoft?
__________________
Senast redigerad av Hoaxzr-B-Fake 2018-12-17 kl. 17:43.
Citera
2018-12-17, 18:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoaxzr-B-Fake
----- Utan ett aktiv telefonnummer eller annat e-postkonto registrerat på den gmail-adress som du vill återställa så är det kört. Det finns då ingen chans att få ett lösenordet återställt av Google. ----

Jag har alltså fungerande e-mail hos google men kan inte logga in på mitt googlekonto för att uppdatera eller som nu för att godkänna nya villkor.

Begriper inte varför de underkänner min google-mailadress som "icke fungerande". - Det vore ju busenkelt att bara skicka det jag behöver för att skapa ett nytt lösenord eftersom jag redan bevisat att jag är den legale innehavaren till kontot genom att svara rätt på deras frågor.
Citera
2018-12-17, 19:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bo39
Jag har alltså fungerande e-mail hos google men kan inte logga in på mitt googlekonto för att uppdatera eller som nu för att godkänna nya villkor.

Begriper inte varför de underkänner min google-mailadress som "icke fungerande". - Det vore ju busenkelt att bara skicka det jag behöver för att skapa ett nytt lösenord eftersom jag redan bevisat att jag är den legale innehavaren till kontot genom att svara rätt på deras frågor.

Om du har fungerande e-mail hos Google, så rekommenderar jag att du uppdaterar Telefonnummer för återställning samt Återställningsadress på en gång. Följ länken nedan.
https://myaccount.google.com/u/2/security

Varför du inte kan logga in på ditt google-konto vet jag inte. Är du inloggad med gmail på samma dator/telefon/surfplatta som du försöker logga in på ditt google-konto?

Har du verkligen skrivit in rätt gmail-adress där du försöker logga in på google-kontot?

Angående ditt problem med att godkänna nya villkor, så känner jag inte igen mig. Letade i min papperskorg och hittade ett mail från google märkt "Ändringar i Googles sekretesspolicy och användarvillkor", som kom för ett par dagar sedan.

Jag har läst igenom det och hittar ingenstans att jag måste godkänna de nya villkoren. Bara att om jag inte gillar de nya villkoren, så måste jag sluta använda Googles tjänster. Se urklipp från mail nedan.
Citat:
Googles tjänster kommer att fungera precis som vanligt för dig. Ingenting ändras heller i fråga om dina sekretessinställningar, hur din data bearbetas eller varför den bearbetas på det sätt som beskrivs i Googles sekretesspolicy. Om du inte godkänner ändringarna i våra villkor och vår sekretesspolicy kan du välja att sluta använda de aktuella tjänsterna
__________________
Senast redigerad av Hoaxzr-B-Fake 2018-12-17 kl. 19:28.
Citera
2018-12-17, 19:37
  #10
Medlem
Kan inte ändra något utan att logga in och det kan jag inte utan giltigt lösenord.

Fick väl panik i onödan då. - Trodde att jag var tvungen att godkänna inloggad de nya villkoren.

Men skaffar jag en ny ipad, vad går förlorat? - Så länge jag kan logga in på mitt Apple-konto?
Citera
2018-12-17, 19:37
  #11
Medlem
Glömde en grej i förra inlägget.

Bara för att vara säker på att emailet du fått inte är ett ful-mail som försöker lura av dig ditt google-lösenord, surfa in på https://www.google.com/ och logga in på ditt google-konto via länken uppe i högra hörnet. En blå knapp det står "Logga in" på om jag inte minns fel.
Citera
2018-12-17, 19:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bo39
Men skaffar jag en ny ipad, vad går förlorat?

Vårda din Ipad ömt!

Men du borde kunna ta fram ditt nuvarande lösenord från din Ipad, men det har jag inga kunskaper om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback