Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-12-16, 21:44
  #49
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Första länken nämner just att det är en swish konkurrent.

Den andra länken leder till nåt som jag förstår som att håller på med att koppla ihop banker enligt EUs PSD direktiv. Dvs de utnyttjar bankernas infrastruktur och överför pengar mellan banker i ett eget gränssnitt utan att att vara en bank och därför garantera någonting. En bekvämlighetslösning. Men inget nytt banksystem. Dvs som swish fast mellan konton i olika länder? Så förstår jag det.

Okej du förstod inte att det bara var två exempel på det jag skrev om vad som händer i fintech nu. Du hade tydligen heller inget belägg för ditt inlägg om att Swish-betalningar inte garanteras av bankerna trots att det är banker som står bakom Swish, även om det inte hade något med mitt inlägg att göra. Uppenbarligen är det inte värt att slösa mer tid på dig.
Citera
2018-12-16, 21:50
  #50
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Okej du förstod inte att det bara var två exempel på det jag skrev om vad som händer i fintech nu. Du hade tydligen heller inget belägg för ditt inlägg om att Swish-betalningar inte garanteras av bankerna trots att det är banker som står bakom Swish, även om det inte hade något med mitt inlägg att göra. Uppenbarligen är det inte värt att slösa mer tid på dig.
Du är inte garanterad nåt med swish. Det är en ren överföring mellan två konton. Använd betalkort så är du skyddad.
Citera
2018-12-17, 00:25
  #51
Medlem
Bra tråd, men ingen vill förklara hur det ligger till, här är en enkel förklaring:
https://parasitstopp.wordpress.com/2...elt-forklarat/

Och här i detalj om du vill verkligen se hur skitsystemet är uppbygd:
https://parasitstopp.wordpress.com/h...t-ar-uppbyggt/
Citera
2018-12-17, 00:31
  #52
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Amazon etc kan inte föra över pengar på annat sätt än vad bankerna kan och ytterst vad de nationella clearinginsituten kan. Så de är inte bättre än vad de traditionella bankerna är.
vet du inte vad paypal eller mastercard är?
Citera
2018-12-17, 10:53
  #53
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Men du förstår väl att du säger emot realiteten....?
4 banker i Sverige går med 150 miljarder i vinst.
Om inte det är att skyffla sandkorn av guld vet jag inte vilken värld du lever i.
Din teori fallerar, som dom kapitalistiska och kommunistiska religionerna brukar göra.
Så varför fungerar inte din teori om konkurrens?

Finansiell ekonomi är ingenting annat än fördold pseudovetenskap av komplexitet.

Helt meningslöst med lösryckta siffror som "150 miljarder i vinst" om man inte ställer det i relation till omsättning, börsvärde eller liknande.

Swedbank och H&M har liknande börsvärden och ungefär samma direktavkastning. Varför gnäller du inte över att konkurrensen på klädmarknaden inte fungerar?

Och varför inte köpa bankaktier med ett rejält häv om du anser att risk/reward är så fantastisk?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback