Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-14, 17:11
  #1
Medlem
MrSimpletons avatar
Har bestämt mig helt att jag ska lägga ned benzo som tristessdödare/vardagsdrog och därför göra det så jobbigt som möjligt att komma åt skiten. För tillfället har jag haft det väldigt lättillgängligt i mitt köksskåp vilket har lett till att man lurat sig vid svaga tillfällen att ta några pga tristess eller liknande dumheter. Har inhandlat ett kassaskrin jag nu låst in dem i och lagt ner nyckeln i mitt källareförråd för att göra processen lite jobbigare.

Enda gångerna jag borde tillåta mig själv att ta benzo är efter utekväll på stimulanter(festar väldigt sällan men när jag väl gör det blir det oftast amfetamin så jag blir ett monster på alkohol).

Nån annan som vart i samma situation och hittat en bra lösning? Jag tycker det här var ett steg i rätt riktning då jag vet jag kommer hinna tänka både en och två gånger innan jag orkar ta mig ner i källaren för att få i mig lite benzo, så pass starkt är inte suget(upp till bevis).

SHOOT!
Citera
2018-12-14, 17:20
  #2
Medlem
Beroende på hur litet kassaskrin du har hade du kunnat frysa in det i vatten för ännu ett steg. Och kanske även lägga benzon i en påse och frysa in den i den redan infrysta kassaskrinet. Mitt tips är alltid frysa in. Är klart lätt att tina upp, men blir ju jobbigare att hålla på med. Eller ge nyckeln till en vän, blir jobbigare att springa dit varje gång än att springa ner till förrådet.
Citera
2018-12-14, 17:20
  #3
Medlem
Treantprotectors avatar
Släng dom, sluta punda och rök weed istället.
Citera
2018-12-14, 17:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Släng dom, sluta punda och rök weed istället.

Benso är ganska pundigt, ja. Men gräs är nog den allra mest pundigaste drogen av alla.
Citera
2018-12-14, 17:23
  #5
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Benso är ganska pundigt, ja. Men gräs är nog den allra mest pundigaste drogen av alla.

Jag syftade på tjacket.
Citera
2018-12-14, 17:59
  #6
Medlem
MrSimpletons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnglishNickname
Beroende på hur litet kassaskrin du har hade du kunnat frysa in det i vatten för ännu ett steg. Och kanske även lägga benzon i en påse och frysa in den i den redan infrysta kassaskrinet. Mitt tips är alltid frysa in. Är klart lätt att tina upp, men blir ju jobbigare att hålla på med. Eller ge nyckeln till en vän, blir jobbigare att springa dit varje gång än att springa ner till förrådet.
Har funderat på att ge nyckeln till en vän eller låta vännen gömma nyckeln i min lägenhet så jag kan ringa om det blir någon spontan fest och jag behöver tillgång till det. Kommer dock testa denna version först. Nedfrysningen låter riktigt omfattande, men kul idé iaf

Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Släng dom, sluta punda och rök weed istället.
Är överkänslig när det kommer till weed, därav är benzo min go-to när det gäller att slappna av. Tjack är en gudagåva när det kommer till festande, och det insåg jag inte förrän jag var efter 30 och ett antal fyllor som kostat mig massor i form av relationer osv.

Jag är ingen alkoholist men kan definitivt inte hantera alkohol utan mitt ölsinne är totalt värdelöst. På amfetamin har jag full kontroll, inga minnesluckor och beter på ett sätt jag önskade vara när jag var nykter(ganska introvert). Dock använder jag bara amfetamin vid festliga tillställningar, gillar inte uppåtdroger i min vardag, men vid rätt tillfällen är amfetamin rent guld i min värld om man har problem att hålla alkoholen på en bra nivå.

Och nej, att avstå både alkoholen och drogerna är inget alternativ. Jag vill kunna gå ut och ha kul med vänner några gånger om året, och jag vill definitivt inte vara nykter i en sådan miljö
__________________
Senast redigerad av MrSimpleton 2018-12-14 kl. 18:02.
Citera
2018-12-14, 18:24
  #7
Medlem
fuskas avatar
När jag slutade snusa låg det en ångest-dosa i kylskåpet med min favorit snus... Och mer än en halv silvertejps rulle tejpad runt den.
Så varje gång jag var dödligt sugen på snus så tog det sådan tid att öppna skiten så jag fick tid att besinna mig.
Lycka till! Silvertejp är bra till mer än att skaffa en dejt med
Citera
2018-12-14, 19:52
  #8
Medlem
RZLAs avatar
Låt en någon som kan säga NEJ till dig förvara benson. T.ex. en nära vän eller familjemedlem. Har funkat för mig.
Citera
2018-12-16, 17:58
  #9
Medlem
Jag förvarar mitt stash i förrådet i BRFen. Meckigt att komma åt och känns relativt safe.
Citera
2018-12-17, 11:07
  #10
Medlem
jo, på jobbet. Lätt att gå och hämta i nödfall
Citera
2018-12-17, 17:21
  #11
Medlem
TheLizardKing22s avatar
Logga annars alla dina intag: Mängd, exakt tid och så vidare.

Det luriga i alla fall för egen del, är att man tappar bort- och inbillar sig, men framförallt underskattar mängden man är uppe i.

Ovanstående förutsätter ju i och för sig ett visst mått av självkontroll, vilket kanske alltid infinner sig...

På motsvarande sätt kan du även budgetera och planera ditt intag, så att du inte spårar ur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback