Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-14, 19:31
  #13
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Jag har sällan läst DI i pappersformat men tycker att digitalt är sidan inte bra av det jag läst utan att prenumenera.

Hur står sig DI artiklar jämfört med sig Financial Times ?
Kostar det 9600 om året är ju det nog inte så stor skillnad prismässigt.

Nu kanske du speifikt är väldigt intresserad av just ekonomi-delen. Men The Economist är en fantastisk tidning och betydligt billigare. Den prenumererade jag på under ett antal år. Suverän.
Financial times ansågs allmänt vara världens näst bästa dagstidning (efter new york times som gått downhill). Kan man engelska går produkterna inte ens att jämföra.
Fundera på om du behöver en dagstidning...eller om du klarar dig med en veckotidning.
Citera
2018-12-14, 20:40
  #14
Medlem
sigurts avatar
Avsluta prenumerationen!

Då kommer dom ringa upp och erbjuda ett mycket billigare pris, dom har ett gäng säljare som enbart sitter och ringer runt till folk hela dagarna.

Om ni nu vill ha kvar tidningen men få lite billigare pris iallafall.
Citera
2018-12-14, 21:06
  #15
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Financial times ansågs allmänt vara världens näst bästa dagstidning (efter new york times som gått downhill). Kan man engelska går produkterna inte ens att jämföra.
Fundera på om du behöver en dagstidning...eller om du klarar dig med en veckotidning.

Ja exakt. Jag skrev delvis som tankeställare till TS då jag anade att det låg till som du bekräftade.

Som privatperson duger nog en veckotidning troligtvis bättre än en dagstidning då man inte blir lika påverkad av allt brus som mycket är. Men aa om man behöver en dagstidning i sitt yrkesutövning för att bläddra igenom innan man kliver in på kontoret på morgonen så är det ju annan femma.
Citera
2018-12-14, 21:18
  #16
Medlem
Är det här ett skämt eller? Senast (kanske fem år sedan) hörde jag folk klaga över att det var så dyrt, men då låg det runt 3-400kr? 800kr? I helvete heller att någon tidning kan vara värt den summan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback