Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-23, 20:28
  #13
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Hon blev entledigad från det uppdraget efter bara några dagar. Oklart om det var av den anledningen.



MrKoll.se är bättre. Där ser du att det är ett T-mål hon förekommer i.


Bra koll!
Mrkoll nyhet för mig.

Menar du med T-mål att det " Eventuellt handlar det om tvist eller stämning"?
I så fall finns inte trådens fall medtaget hos Mrkoll...

Ser att även Fareed Hussain Sultani 23 år står skriven hos Rogeman men Ratsit säger Kista.
Tyder även det på att Mrkoll släpar efter.
Citera
2018-12-23, 20:35
  #14
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Bra koll!
Mrkoll nyhet för mig.

Menar du med T-mål att det " Eventuellt handlar det om tvist eller stämning"?
I så fall finns inte trådens fall medtaget hos Mrkoll...

Ser att även Fareed Hussain Sultani 23 år står skriven hos Rogeman men Ratsit säger Kista.
Tyder även det på att Mrkoll släpar efter.

Ratist är nog snabbast av alla dessa sidor skulle jag säga...

Menar du att trådens fall gått till domstol och att personen blivit dömd för något?
Citera
2018-12-23, 20:52
  #15
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Ratist är nog snabbast av alla dessa sidor skulle jag säga...

Menar du att trådens fall gått till domstol och att personen blivit dömd för något?

Jag utgick från att uteslutningen berodde på ett beslut i domstol.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...lyktingadvokat

"Advokaten polisanmäldes i början av 2018, och erkände sammanlagt sju fall av urkundsförfalskning. Hon accepterade så kallade strafförelägganden med villkorlig dom och böter. Strax därefter stoppar Migrationsverket henne från att ta nya uppdrag som offentligt biträde för asylsökande, och ordnar nya biträden till hennes pågående ärenden."

Borde vara Rogeman.
Citera
2018-12-23, 21:07
  #16
Medlem
flashforwards avatar
Katarina Rogeman är en riktig ängel ju:

"Advokaten försvarar i ett mejl till SVT sitt agerande med att hon inte ville öka dröjsmålet för de asylsökande. ”Det var givetvis ett plågsamt val för mig att göra mig skyldig till lagbrott. Om jag ställde in asylutredningen hade pojken fått vänta ytterligare många månader till ny tid för asylutredning. Jag hade inte någon vinning av mitt agerande eftersom jag ändå fick ärendet därefter. Jag valde att pojken skulle slippa vara förtvivlad för att behöva vänta ytterligare en oviss tid på nästa asylutredning.”"


Men i verkligheten får det dra ut på tiden pga Katarina Rogemans ekonomi....

"Hon hade givit dem intrycket att hon skulle avsluta deras ärenden, men i stället ”låtit tiden gå, eftersom ju längre tid byrån har haft ett ärende, desto större chans är det att advokaten själv slutligen kan förordnas.”"

"Och i en rad fall agerar advokaten själv för att ärenden ska föras över till henne. Vid en kontroll av ärendena hittar Migrationsverkets utredare sju “uppenbart falska handlingar” som rör sammanlagt nio olika ärenden."
Citera
2018-12-25, 12:02
  #17
Medlem
mikaelss avatar
Varför reagerar inte samfundet mot att hon kallar sig för advokat på Gotthards hemsida? Hon är ju inte advokat, längre?
Citera
2019-01-30, 09:36
  #18
Medlem
AllarNs avatar
Hon kallar sig fortfarande Advokat på Gotthards Hemsida.
Här är meddelandet från Advokatsamfundet som gick ut till domstolarna: https://minfil.com/d932h2sbbe/S_dert..._Aktbil_20_pdf
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback