Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-16, 13:38
  #37
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag har testat båda uppläggen och jag hade helt klart bäst fysik (hög prestation och låg fettprocent) vid high carb low fat än tvärtom. Däremot är jag rätt säker på att LCHF lämpar sig väldigt bra till inaktiva personer. Och pga av gener så har vi säker ett och annat avvikande exempel.

Samma erfarenhet med många andra vänner som tävlat/tävlar inom BB och liknande grenar, både kvinnor och män.

Hur lång tid testade du LCHF-upplägget?
Citera
2018-12-16, 13:45
  #38
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ja om man definierar en fysik att räkna med som en långdistanslöpares passar high fat low carb eller för medelålders som inte orkar träna då de minskar i fett men knappast ökar i muskler.

LCHF är ofta inkompatibel med de flesta andra fysiker än långdistans.

Du behöver inte kolhydrater till det öht.

Citat:
A common belief among bodybuilders is that carbohydrates are essential for building the best physiques. However, carbohydrates have little to do with the success of many bodybuilders. The key to improving body composition is not through little intricacies like eating the right amount of carbs at the right times. The best bodies are built by implementing five simple principles, whether you are on the ketogenic diet or not.

https://www.ruled.me/comprehensive-g...etogenic-diet/

Kolhydrater icke-essentiella. Människorkroppen behöver protein och vissa fetter för att överleva på sikt. Kolhydrater behövs inte till något. Det är en lågkvalitativ micronutrient som man kan använda när det är brist på riktig mat. Temporär skit man kan använda för överlevnad.

Kolhydrater = onödig skit.

Processade kolhydrater = giftig ondskefull skit.

Kolhydrater är användbara om du svälter och har energibrist på riktigt(3:e världen) eller om du skall tävla i sumobrottning och lägga på hullet.
__________________
Senast redigerad av SvetsarnFromHell 2018-12-16 kl. 13:51.
Citera
2018-12-16, 13:57
  #39
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
Hur lång tid testade du LCHF-upplägget?

Kommer inte ihåg exakt, strax över ett halvår. 6-8 månader skulle jag tippa.

Men som sagt, jag skulle säga kolhydrater är kanon i samband med intensiv träning som behöver snabb återhämtning, eller för att lägga kroppen på en högre prestation. Ett "vanligt svenssonliv" så är nog LCHF kanonbra.
Citera
2018-12-16, 14:16
  #40
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Kommer inte ihåg exakt, strax över ett halvår. 6-8 månader skulle jag tippa.

Men som sagt, jag skulle säga kolhydrater är kanon i samband med intensiv träning som behöver snabb återhämtning, eller för att lägga kroppen på en högre prestation. Ett "vanligt svenssonliv" så är nog LCHF kanonbra.
6-8 månader? För kort tid. Alla vet att det krävs år av anpassning...
Citera
2018-12-16, 20:24
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
McVegan om det finns tillgängligt, annars om det är ett kebabhak, kebabtallrik med ris och så lite fettrik sås som möjligt, kör på ketchup (för lykopen) och sriracha istället (chili och andra starka kryddor kan rent hypotetiskt öka fettförbränningen). Kebabköttet bör vara av det magrare nötköttet istället. Annars om det finns, kör på vegansk eller vegetarisk pizza, och be dem ösa på med paprika och andra grönsaker. Undvik cola (även om den är sockerfri) och liknande läsk pga dess mycket låga pH värde också, kör helst på vanligt vatten.

Själv äter jag bara 4 McVegan och 1-2 sweet potato pommes frites (lägre glykemiskt index och mycket betakaroten jämfört med vanlig potatis) när jag kör donken nuförtiden. Visst, minimorötter är ju mycket nyttigare än friterade sötpommes så sett, men man måste leva lite också
Du äter riktig skräpmat alltså. Och ketchup för att få lykopen. Du glömmer hur mycket socker du får i dig. Nån dag kommer du döda dig själv. Att äta så mycket skitmat som du gör visar bara hur träskallig du är.

Enda du har rätt om är att vegansk mat är bra men du äter alldeles för mycket socker och blandar ihop det med annan skit och transfetter(!!!).
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback