Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-13, 22:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Gör inga hemmakurer! Du får inte tillbaka om emaljen om du skadar den allvarligt. Gå isf till tandläkaren. Men bäst är att bara skita i det och vara noga med (snäll) tandborstning och vanlig skötsel. Tänder är INTE vita naturligt utan mer gulvita.
Finns det inte tandkrämer som hjälper?
Citera
2018-12-13, 22:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Finns det inte tandkrämer som hjälper?

Jag vet inte, men jag undviker personligen sådana. Skulle inte tro att dom är speciellt snälla mot tänderna.
Citera
2018-12-14, 02:05
  #15
Medlem
Ge fan i rökning, snusning och borsta utav bara helvete borde va en bra början.
Ser själv ut som en märr i käften trots all borstning. Har alltid haft lite smågula tänder så länge jag kan minnas =) Whatever ?=)
Citera
2018-12-14, 16:13
  #16
Medlem
TS, borsta med lätt hand. Tänk polera och gör detta noga två gånger om dagen. Dentinet är gulare vad jag vet, så ju mer emalj du sabbar desto gulare tänder. Var försiktig och spara istället till en tandläkarblekning om du nu verkligen vill detta.Tänk dock på att kritvita tänder ser konstigt ut så blek inte för hårt. Personligen tror jag att du kan ha roligare för pengarna.
Citera
2018-12-14, 16:21
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
TS, borsta med lätt hand. Tänk polera och gör detta noga två gånger om dagen. Dentinet är gulare vad jag vet, så ju mer emalj du sabbar desto gulare tänder. Var försiktig och spara istället till en tandläkarblekning om du nu verkligen vill detta.Tänk dock på att kritvita tänder ser konstigt ut så blek inte för hårt. Personligen tror jag att du kan ha roligare för pengarna.
Hur får man vita tänder som hollywoodstjärnorna utan att sabba emaljen?
Citera
2018-12-14, 17:37
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur får man vita tänder som hollywoodstjärnorna utan att sabba emaljen?

Blekning. Men jag skulle inte tro att det sker helt utan påverkan på tandkvalitén. Det bästa är väl om du frågar någon ärlig tandläkare.
Citera
2018-12-18, 21:34
  #19
Medlem
Challe26s avatar
Vanligt missförstånd: att man kan få vitare tänder av att borsta tänderna ofta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback