Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-11, 19:22
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Nästan alla kriminella som håller till på gatan har ju en sån jacka, så ja vist är det en uniform för kriminella så kallad blatteuniform. Det kan du ju inte förneka. Du är bara sur och försöker förvara något , vet inte varför egentligen. Men jag fattar ju att du blir besviken när vi sågar märken som du ser upp till på alla sätt. Du tror att du köper dig till status kan bara beklaga men många ser det ju på det sättet. Att du tror du kan köpa dig tills status och missuppfattar vad som är bra käler och inte bra kläder är ju inte mitt problem. Jag förstår att du blir sur om någon hotar din världsbild.

I princip skiter jag fullständigt i hur du ser ut och vart du är född. Det är vad du gör om dagarna som betyder något och att du kan bete sig civiliserat åt som betyder något. och att du följer svenska lagar och sätter dig in i Svensk kultur. Det är din plikt att veta vilka skyldigheter du har och rättigheter. Att du vill arbeta och försörja dig själv.

Allt övrigt skiter jag fullständigt i stort sätt.
Vilken logik..Har du bevis på det eller du kanske jobbar som polis? inte vet jag.
Och ett tips är att försöka jobba på din diskussionsnivå för du verkar ta upp saker från ingenstans som inte har med det vi diskuterar att göra och baka in dem i diskussionen, är det för att du vill framstå som smart eller nåt? Diskussionen handlar inte om mig och jag försöker inte försvara nåt lyxmärke eller nån världsbild så bättre att vi håller oss till diskussionen.
Dina fördomar och hela diskussionen visar tyvärr inte riktigt att du skiter i hur man ser ut. 🤔
Citera
2020-01-11, 19:27
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisrahi9
Vilken logik..Har du bevis på det eller du kanske jobbar som polis? inte vet jag.
Och ett tips är att försöka jobba på din diskussionsnivå för du verkar ta upp saker från ingenstans som inte har med det vi diskuterar att göra och baka in dem i diskussionen, är det för att du vill framstå som smart eller nåt? Diskussionen handlar inte om mig och jag försöker inte försvara nåt lyxmärke eller nån världsbild så bättre att vi håller oss till diskussionen.
Dina fördomar och hela diskussionen visar tyvärr inte riktigt att du skiter i hur man ser ut. 🤔

Du säger att jag försöker styra samtalet, jag gör bara samma sak som du själv gör så jag kan ju sittera det dig slälv skrev som svar.
Det var du som började Som man bäddar får man ligga.

Ett gott tips från mig då till dig får då bli, gör inte mot andra som du själv inte vill bli utsatt för
Citera
2020-01-11, 19:39
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Du säger att jag försöker styra samtalet, jag gör bara samma sak som du själv gör så jag kan ju sittera det dig slälv skrev som svar.
Det var du som började Som man bäddar får man ligga.

Ett gott tips från mig då till dig får då bli, gör inte mot andra som du själv inte vill bli utsatt för
Att du försöker styra va? Vem sa det? Vad babblar du om 🤣
Allt jag sade i diskussionen konstaterade jag från det du sade och höll mig till diskussionen.
Du tog ju fram en bild om mig som du själv hittat på och inte hade ett dugg med diskussionen att göra så håll tipset till dig själv
__________________
Senast redigerad av chrisrahi9 2020-01-11 kl. 19:52.
Citera
2020-01-11, 21:19
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisrahi9
Att du försöker styra va? Vem sa det? Vad babblar du om 🤣
Allt jag sade i diskussionen konstaterade jag från det du sade och höll mig till diskussionen.
Du tog ju fram en bild om mig som du själv hittat på och inte hade ett dugg med diskussionen att göra så håll tipset till dig själv

Det är du som försöker styra samtalet och det är ju du som försöker vända något till saker som det inte är redan i flörta inlägget.

jag går bara efter fakta.

1 Några kriminella har en uniform som ser ut på det här viset.
2 Jag påpekar om det befängda i att vilja se ut som en kriminell.

Det ovan är fakta.

Det är du som kommer med anklagelser redan i första inlägget säger du att jag drar alla invandrare över en kam vilket jag aldrig har gjort någonsin.

Som sagt enkelt ta du och bete dig som du vill bli bemött. Det är inget mer med det.
Citera
2020-01-11, 21:44
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det är du som försöker styra samtalet och det är ju du som försöker vända något till saker som det inte är redan i flörta inlägget.

jag går bara efter fakta.

1 Några kriminella har en uniform som ser ut på det här viset.
2 Jag påpekar om det befängda i att vilja se ut som en kriminell.

Det ovan är fakta.

Det är du som kommer med anklagelser redan i första inlägget säger du att jag drar alla invandrare över en kam vilket jag aldrig har gjort någonsin.

Som sagt enkelt ta du och bete dig som du vill bli bemött. Det är inget mer med det.
Jaha, så du drar inte alla över en kam när du säger att de som har jackan är kanarlangare,dänger nån... Ja ja.
Och nu har det blivit "några kriminella" va när innan sade du att nästan alla som bär den var kriminella. Känns inte alls som att du vrider på det du säger va?
Bland det första du tog upp är att anta att jag hade en parajumpers jacka vilket jag inte gjorde och sedan att jag är interesserad av status och så vilket inte ens makar sense eller har ju nån grund då hela poängen med mitt inlägg var ju fördomar och inte själva mräket med det verkar du inte förstå.
Vet inte ens hur du fick för dig att jag försöker styra samtalet..
Bettende tipset har du redan sagt behöver inte upprepa dig, du får nog mer nytta av det än mig. 👋
__________________
Senast redigerad av chrisrahi9 2020-01-11 kl. 21:46.
Citera
2020-01-11, 21:47
  #246
Medlem
Oftast handlar det om att folk i lågstatusyrket försöker hävda sig själva på något sätt, liksom passa in i samhället med att gå omkring i dyrare kläder..

Sen blir det ofta tvärtom, dom "rika" människor med ett par miljoner på kontot, finns även en som har säkert runt 100 miljoner, går omkring i mest reklamkläder dom har fått. Av dem jag känner till..

Hade en farbror som var mångmiljonär, han hade lite flashiga kläder m.m. Men då var han 80 år och körde runt i en Bentley, och bodde i Göteborg. Så han var inte sådär iaf med reklamkläder.
Citera
2020-01-12, 20:46
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisrahi9
Jaha, så du drar inte alla över en kam när du säger att de som har jackan är kanarlangare,dänger nån... Ja ja.
Och nu har det blivit "några kriminella" va när innan sade du att nästan alla som bär den var kriminella. Känns inte alls som att du vrider på det du säger va?
Bland det första du tog upp är att anta att jag hade en parajumpers jacka vilket jag inte gjorde och sedan att jag är interesserad av status och så vilket inte ens makar sense eller har ju nån grund då hela poängen med mitt inlägg var ju fördomar och inte själva mräket med det verkar du inte förstå.
Vet inte ens hur du fick för dig att jag försöker styra samtalet..
Bettende tipset har du redan sagt behöver inte upprepa dig, du får nog mer nytta av det än mig. 👋
Som sagt du började och du får bara besvarande på det du själv skriver och du gör själv en del antagningar och lägger epitet på mig.
Citera
2020-01-12, 21:00
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Oftast handlar det om att folk i lågstatusyrket försöker hävda sig själva på något sätt, liksom passa in i samhället med att gå omkring i dyrare kläder..

Sen blir det ofta tvärtom, dom "rika" människor med ett par miljoner på kontot, finns även en som har säkert runt 100 miljoner, går omkring i mest reklamkläder dom har fått. Av dem jag känner till..

Hade en farbror som var mångmiljonär, han hade lite flashiga kläder m.m. Men då var han 80 år och körde runt i en Bentley, och bodde i Göteborg. Så han var inte sådär iaf med reklamkläder.

Exakt, man kan aldrig köpa sig till klass någonsin. Dessutom ju mer "Klass" man är så förväntar det sig att man kan bete sig därefter. Det börjar redan vid hur och vad du gör vid första mötet. Kan man inte ens skaka hand på rätt sätt så är du ju rätt kört. Till o med svensk arbetar klass har i alla fall en liten viss nivå på hur man beter sig. Allt från hur man hälsar till hur man äter, att man inte smackar exempelvis.

överklass har betydligt mer, men där skulle jag själv inte stå ut misstänker jag och jag skulle aldrig påstå att jag tillhör den ens med ett par miljarder på fickan.

Hur som jag skulle inte flasha med dyra kläder ens om jag hade över tjugo miljoner eller mer än det. personligen hade jag bara köpt nya skor för det är det jag behöver. Fleecetröjorna hade jag gett bort och köpt nya i ull. Inte fan hade jag köpt samma kläder som gangsters har.

Defenetivt hade jag sett hel och ren ut men ute på kvällarna vill man ju inte bli rånad så det gäller att "Klä ner sig" lite lagom, men ändå vara tillräckligt proper så att man kommer in på en krog. Ungefär där drar jag min gräns.
Citera
2020-01-15, 14:29
  #249
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Definetivt hade jag sett hel och ren ut men ute på kvällarna vill man ju inte bli rånad så det gäller att "Klä ner sig" lite lagom, men ändå vara tillräckligt proper så att man kommer in på en krog. Ungefär där drar jag min gräns.
Tänk om någon hade berättat det här för en person i Sverige på 60-talet:
"Klä dig inte för snyggt - tänk på rånrisken"

Helt med dig vad gäller att inte klä sig dyrt på gangsters vis.
Citera
2020-01-17, 19:16
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tänk om någon hade berättat det här för en person i Sverige på 60-talet:
"Klä dig inte för snyggt - tänk på rånrisken"

Helt med dig vad gäller att inte klä sig dyrt på gangsters vis.

Jag skulle aldrig klä mig så där gangster för det är ju även lite Hiphopp/ ganstarapp på och jag avskyr ju att sånt... Riktigt hatar det på riktigt alltså. Både musiken och klädstilen.

Nä jag menar som Svensson. inga dyrare skor (Mina är använda länga så dom ser sunkiga ut, mer av jumpadoja/ ecco promenadsko)., dyrare, tröja eller dyrare vanlig jacka, inga accessoarer inga smycken och ingen klocka. Eller jag har en klocka köpt för sjutti spänn på Kjell... Mobilen är av typen billig Nokia för 1200 kr på rea då.

Om det inte vore för allt det här med rånrisken så hade jag vart betydligt mer uppklädd med svarta lackskor och lite dyrare jacka, kanske någon ok och snygg klocka och lite så där. Som en vanlig svensk man kan se ut, i bland mer rockers /Goth / syntigt eller nått. Det vill säga inte som en kaozblatte.

Här finns inget att ta. har lite för mycket på kontot dock.. Kommer jag på nu så jag ska föra över lite till ett annat konto så när jag går ut så finns inget att ta än det man gör av med på en kväll.. Det är när jag ska ut med kompisarna på stan på kvällarna. 25 år i Göteborg... inget försök förutom ett gäng som gick bredvid i Nordstan nu i höstas men dom såg ju att det var fattigt så dom gick vidare.. Och två som sa "har du en sigg" och provocerade lite lätt också det nu i höstas.

Ingen blatte ska att jag har något att ta inte än i vilket fall. Sen att andra blattar ser ner på en på grund av kläderna skiter jag högaktningsfullt blanka fan i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback