Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-22, 13:10
  #589
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ingen förlust utan vinst att man sållar packet.

DN är packet, inte SD. SD är inte perfekta och jag valde 2018 att inte ge dem en val till riksdagen för tredje gången på raken. Det finns nationella alternativ. AFS är ett av dessa.

Att det ska vara så svårt att inte böja sig för journalister. Sverige har blivit totalitärt utan att vara det på papperet fast det betyder ingenting. Sverige är totalitärt ändå. Vanligt folk är rädda för vad deras arbetsgivare kan ställa till för dem. Ett skuldsatt folk beroende av den månatliga löneutbetalningen är inget starkt folk. Journalisterna som är regimlojala tror att de kan styra folk hur de vill. Via ombud kan de hota de som inte ger sig.

Men partipolitik är ju inte hela världen. Det kan gå bättre för i praktiken sparkade SDare utanför politiken. Bara inte 7-klövern tar för sig av privilegier de gått miste om pga SD när SDare blir utsorterade på gammalt stalinistiskt maner.
Citera
2018-12-22, 13:34
  #590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagheteringenting
Eftersom jag känner Jonas, eller åtminstone gjorde det mer tidigare bör det här kanske ses som en partsinlaga, men flashback verkar helt missa en del centrala poänger. Kanske mest för att även media tycks ha gjort det.

Sannolikt har DN kunnat koppla kontot till honom för att flera inlägg pekar på att det är just han som skrivit det. Samtidigt finns det enligt bl.a. DN och några andra medier en del inlägg som pekar på att även andra gjort det. Exempelvis en rad inlägg om en person som bor på orter där Millard aldrig bott, resor han aldrig gjort, att han skulle ha en son vilket han uppger att han inte har osv...

Ett inlägg handlar om att millard får ledigt från jobbet några veckor för att åka ner till danmark och vara med på någon rallytävling. Detta ska tydligen varit mitt under valrörelsen, vilket åtminstone gör det osannolikt att han skulle kunnat gjort det.

Förklaringen till att flera skulle ha använt kontot är inte någon standardförklaring ala "Mitt konto är hackat", utan har medgav direkt enligt rapport tror jag det var att det var han som skapade kontot och att han också skrivit ett fåtal inlägg under de 15-20 år kontot varit aktivt.

Han påstår att han skapade kontot "i anslutning" till sin gymnasietid vilket kan tolkas som både under och strax efter då han hängde på IRC. Han påstår att han och andra skapade en lång rad kontot i syfte att "testa säkerheten på flashack". I någon artikel har han förklarat att syftet helt enkelt var att låta flera personer kortsposta inlägg hej-vilt, och att alla kontot som skapades också låg öppna för alla på IRC-kanalen som tydligen var en samlingsplats för alla som var it-intresserade. Orsaken till att kortposta inlägg från en rad olika kontot och av en stor mängd personer var att ta reda på om kontona blev avstängda. Hade de blivit det hade det tytt på att flashback sannolikt loggade IP-adresser vilket de tydligen ville ta reda på.

Förstod jag det hela rätt har har i princip också varit konsekvent i denna förklaring från första stund. Tror även DN konfronterade honom när han lämnade kontoret så han kan knappast vart särskilt förberedd på frågorna.

När det gäller hur han är som person kan jag inte direkt påstå att jag vet hur han är idag, men då jag var en del med honom tidigare framstod han som snäll och intelligent. Möjligtvis med en något rå humor men med tanke på hans uppväxt har han egentligen klarat sig betydligt bättre än vad de flesta med de förutsättningar han hade gjort. Om Millard talar sanning är ju omöjligt att svara säkert på, men att han skulle vara någon våldtäktsman eller droga kvinnor ser jag som helt otänkbart.

Jag tror som du, jag tror inte heller att det är så sannolikt att han drogat och våldtagit kvinnor. Något offer borde trätt fram.

Däremot tror jag att det bland många SDare ses som en stor bedrift att våldta och misshandla kvinnor, inte minst tydligt i deras vidriga hot mot olika kvinnliga skribenter tex. Och att Millard försökt plocka poäng, status på FB etc, i dessa träskmarker genom att skryta om detta trots att det är skitsnack. Fortfarande möjligt fall av uppvigling till brott från hans sida.
Citera
2018-12-22, 16:49
  #591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Jag tror som du, jag tror inte heller att det är så sannolikt att han drogat och våldtagit kvinnor. Något offer borde trätt fram.

Däremot tror jag att det bland många SDare ses som en stor bedrift att våldta och misshandla kvinnor, inte minst tydligt i deras vidriga hot mot olika kvinnliga skribenter tex. Och att Millard försökt plocka poäng, status på FB etc, i dessa träskmarker genom att skryta om detta trots att det är skitsnack. Fortfarande möjligt fall av uppvigling till brott från hans sida.

Alltså det blir ju svårt att ta din sida av argumentationen, när du säger att många "SDare ser det som en stor bedrift att och misshandla kvinner" hur många % är många undrar jag?
Citera
2018-12-22, 23:16
  #592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Alltså det blir ju svårt att ta din sida av argumentationen, när du säger att många "SDare ser det som en stor bedrift att och misshandla kvinner" hur många % är många undrar jag?

27,2% brukar allmänt anses vara en rimlig siffra.
Citera
2018-12-22, 23:18
  #593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
27,2% brukar allmänt anses vara en rimlig siffra.
Aha de är i minioritet, vad skönt.
Citera
2018-12-22, 23:44
  #594
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Om det är så kan jag förstå SD:s reaktion. Men jag tvivlar på att det är så, tror att det räckte med det de grävde fram. Har du några belägg för dina antaganden?

Man hade från SDs partistyrele redan slagit i sina kärnväljare att Jonas Retard delade konto. Samma SD-kärnväljare som brukar ha otur då de tänker tog genast åt sig informationen och tittade åt annat håll.

Då målgruppen för SD i allmänhet är på den lägre sidan av bellkurvan så var denna förklaring mer än tillräcklig. Vi andra fattade ju att Jultomtens existens är betydligt mer sannolik än att Jonas Retard har delat sitt konto.

Gallimattias Karlsson tyckte också att det räckte och gick ut i media och trummade ut att Jonas Retard var ett oskyldigt offer för "frivillig kontodelning på eget initiativ." Glöm aldrig att offerkoftan tillhör paraduniformen i Smutsdemokraterna.

Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Så han ljög all along... vilken kille.

Han ljög eftersom det är vad man kan och bör utgå ifrån att Smutsdemokrater gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Att en riksdagsman (eller hans hemliga kompis Mollgan) tipsar om hur man drogar kvinnor är alltså helt okej, men att kritisera samma riksdagsman (eller Mollgan) för dessa åsikter är förtalsbrott? Du verkar vara en riktig demokratiälskare!

Om kritiken skrivs på ett anonymt delat konto på Flashback är det extra allvarligt. Då blir det fängelse för dig! Fråga bara Jonas Retard hur alla hans anonyma "kompisars" inlägg kladdade fast på honom. Nu när du har kritiserat honom här på Flashback föreslår jag att du skaffar skyddad identitet! DN vet var din IP-adress bor!

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tor att du missade vad jag skrev om förtroendeuppdrag. Att sitta i riksdagen var inte Millards "jobb" även om han hade betalt för det. Det var ett förtroendeuppdrag. Vad man gör på sin fritid är i högsta grad relevant om man söker folks förtroende. Det är inte fel eller orättvist att ta hänsyn till det när du står i valbåset. Tvärtom, det du alltid ska fråga dig är om den du tänker rösta på är en person som du själv skulle lita på i ur och skur.

Det är väl det som är just symptomatiskt för Smutsdemokraterna? Tänk på den kriminelle fifflaren Patrick Reslow och hans försnillande av skattemedel för egen vinning. SD är ett ruttet parti med kriminella företrädare.

Men tydligen drar detta många väljare. SD-anhängarna här i tråden verkar lite svagbegåvade minst sagt. Nu vill de SD-blivna styra Sverige.
__________________
Senast redigerad av ursprungligen 2018-12-23 kl. 00:17.
Citera
2018-12-23, 22:41
  #595
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
1920 togs namnet som egentligen är Eriksson.
Så din googling har en del att önska. Inget spår av något annat i den form du försöker påskina

Han har lämnar nu när lögnerna från honom och SD uppdagats. Ingen förlust utan vinst att man sållar packet.

OK. Du menar att Virosa tidigare hette Eriksson (fast du påstår att namnet, antar Viberg, ändrades 1920). Isf har hon ändrat både efternamn och förnamn, vilket naturligtvis är fullt rimligt. Påstår nog ändå fortfarande att det inte handlar om någon som omedelbart hade sorterats in i den ariska rasen cirka 1941, men du får gärna överbevisa mig.
Citera
2018-12-24, 15:12
  #596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ganska tråkigt för SD att de har så många urblåsta, kvinnofientliga dumhuvuden som söker sig till partiet.

Hur kan det bli så ? Har du någon analys ?
Citera
2018-12-25, 08:08
  #597
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Hur kan det bli så ? Har du någon analys ?
Nja inte direkt, men det är ju ett ungt parti med barnsjukdomar och kanske haft lite svårt få rätt kompetens på rätt ställe.

Det finns naturligtvis idioter som söker sig till samtliga partier.
Citera
2018-12-26, 20:47
  #598
Medlem
mtmmtms avatar
Är det inte märkligt att alla inlägg av Jonas Millard är borttagna efter 2015.
Dessa inlägg finns dokumenterade på https://web.archive.org/web/20170401...back.org/u2928
Vem har tagit bort dessa ?

Det senast inlägget (från 2015-08-15, 09:28) finns på: https://www.flashback.org/find_posts...hp?userid=2928

Vore kul att se dessa (grova?) inlägg som någon raderat ..
Citera
2018-12-28, 10:49
  #599
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Är det inte märkligt att alla inlägg av Jonas Millard är borttagna efter 2015.
Dessa inlägg finns dokumenterade på https://web.archive.org/web/20170401...back.org/u2928
Vem har tagit bort dessa ?

Det senast inlägget (från 2015-08-15, 09:28) finns på: https://www.flashback.org/find_posts...hp?userid=2928

Vore kul att se dessa (grova?) inlägg som någon raderat ..

Jag tror DN har läst dem. Det var därför Jonas Retard fick gå När Mathias Karlsson hade fått läsa dem.
Citera
2019-01-02, 02:17
  #600
Medlem
Senare under samtalet med DN tillägger han att det inte rör sig om kompisar från gymnasiet utan om personer som han inte har en aning om vilka de är. Millard säger att han kom i kontakt med dem via chatt-programmet IRC.


Han har alltså delat konto med folk som han inte vet vilka det är? Som alltså skulle kunna skriva vad som helst?


Låter lite...olämpligt.


Eller som en dålig ursäkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback