Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-06-22, 22:04
  #73
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja käre värld. Institutionerna sägs ju "gå på knäna", men IBLAND finns det obegränsade resurser...

Var sägs det så?
Citera
2019-06-23, 09:37
  #74
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var sägs det så?

Det hör jag i alla fall från alla som arbetar i universitetsvärlden. Man har inte råd att anställa doktorander på tjänster t.ex., utan de får i så fall försöka försörja sig själva på något annat medan de går forskarutbildningen. Sådana saker. Men jag antar att detta är annorlunda om doktoranden i fråga har sitt ursprung i Mellanöstern... då blir han en bra uthängningsskylt för hur mångkulturell och vidsynt institutionen är.
Citera
2019-06-23, 09:51
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Jag slösurfade på olika universitets Facebookssidor och fann den här texten & artikeln



*F & J
*C & T
*P & G

Jag vet att andra universitet har "campuspolis" (oftast i USA) men jag har aldrig någonsin hört talas om att universitet hyr in "säkerhetsvakter" för att frita doktorander i oro drabbade områden.

Länk till artikeln; https://www.lu.se/article/fritagning...torand-fran-is

jag antar att det var en muslim för om det varit en svensk hade de bara skitit i honom. man ska undvika lunds universitet, det är där inavlade patrask inklusive föreläsare begär ut ens email som allmän handling.
Citera
2019-06-23, 10:15
  #76
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
CT har alltså använt skattemedel för att betala legosoldater i en riskfylld opetation i en annan världsdel? Har alla statligt finansierade tjänstemän på en viss nivå sådana mandat? Om inte, varför har CT lyckats komma undan med detta?

Nu är jag inte ute efter att hitta en syndabock eller så, vill bara förstå de lagliga resp. olagliga aspekterna i detta?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback