Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 19:51
  #13
Medlem
Tjabba, varit hos VC två gånger nu, varit clean i 9 veckor. Fortfarande skit dock, ångest,svårt att vara ute bland folk för länge, sexlusten åt helvete etc.
Fick iaf anti-depp utskrivet idag, men vet inte om jag vågar mig på dom.

Nån här som har erfarenhet av sertralin?
Citera
2019-01-17, 21:56
  #14
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Tjabba, varit hos VC två gånger nu, varit clean i 9 veckor. Fortfarande skit dock, ångest,svårt att vara ute bland folk för länge, sexlusten åt helvete etc.
Fick iaf anti-depp utskrivet idag, men vet inte om jag vågar mig på dom.

Nån här som har erfarenhet av sertralin?

Vi får räkna med att det tar ungefär lika lång tid att återhämta sig som man höll på - det blir bättre för dig till sommaren, att vänja sig vid nykterheten och att fungera så tar tid. Gäller också ditt hälsotillstånd psykiskt i stort. Blanda inte in SSRI och piller under tillfrisknandet nu, akta dig för dessa okunniga doktorer som trycker piller i halsen på folk, låt dig tillfriskna naturligt.

Allt du upplever nu med ångest och svårt att vara ute bland folk är en del av det. Härda ut och låt allt ta sin tid, ingen idé att stressa och absolut inte med SSRI som sertralin osv det är den sämsta idén.
__________________
Senast redigerad av Butterss 2019-01-17 kl. 22:22.
Citera
2019-01-17, 22:34
  #15
Medlem
MrBabyBoys avatar
Det är nog inte bara kokainet som är boven i dramat. Att du tar steroider och alkohol är minst om inte mer lika ångestframkallande. Ge bara fan i att ta mer och ta det dag för dag så kommer du bli bättre.
Citera
2019-01-17, 23:08
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Tjabba, varit hos VC två gånger nu, varit clean i 9 veckor. Fortfarande skit dock, ångest,svårt att vara ute bland folk för länge, sexlusten åt helvete etc.
Fick iaf anti-depp utskrivet idag, men vet inte om jag vågar mig på dom.

Nån här som har erfarenhet av sertralin?


Kan inte rekommendera det här tillräckligt mycket.
https://www.youtube.com/watch?v=RW1C_3OXhEs
Kolla det här klippet, lägg dig ned på soffan som killen i klippet och följ med på vad som sägs bara.
Jag utför detta varje morgon och kväll - och när jag börjar känna att ångesten kryper på. Gubben är uppbackad av många studier och världsrekord. Finns en VICE dokumentär om honom på YT om det är intressant, finns research att läsa om de saker han utfört. Men först och främst, om du bara gör en enda sak åt ditt elände - speciellt innan du börjar testa piller - testa det från klippet jag skickade först helhjärtat.

Btw, angående alkohol så avstår jag från det helt numer då jag alltid har dubbelt eller tre gånger så mycket ångest dagen efter av någon anledning.
Citera
2019-01-18, 18:28
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Kan inte rekommendera det här tillräckligt mycket.
https://www.youtube.com/watch?v=RW1C_3OXhEs
Kolla det här klippet, lägg dig ned på soffan som killen i klippet och följ med på vad som sägs bara.
Jag utför detta varje morgon och kväll - och när jag börjar känna att ångesten kryper på. Gubben är uppbackad av många studier och världsrekord. Finns en VICE dokumentär om honom på YT om det är intressant, finns research att läsa om de saker han utfört. Men först och främst, om du bara gör en enda sak åt ditt elände - speciellt innan du börjar testa piller - testa det från klippet jag skickade först helhjärtat.

Btw, angående alkohol så avstår jag från det helt numer då jag alltid har dubbelt eller tre gånger så mycket ångest dagen efter av någon anledning.

Haha kul att du länkar till Wim , kör hans metoder då å då, men kanske ska börja köra dom varje dag på rutin =)

Ja, planen är hur som helst att komma av allt utom lågdos testosteron, sen hoppas jag att tiden kommer å göra resten.
Citera
2019-01-21, 22:20
  #18
Medlem
liarsenics avatar
Testa ta någon form av psykedelia som DMT, svamp eller LSD. Har hjälpt mig och bli ren från ett blandmissbruk där största boven var kokainet. Körde ett liknande race i ett halvår där det till slut gick överstyr med kokain dagligen. Svamp hjälpte mig finna ro och komma i harmoni. Slutade med all blandmissbruk efter det.

Edit: Vill poängtera att detta hjälpte mig och jag fann svaret efter mycket research. Gör din research och se över dina alternativ. Funkar det att avstå från alla typer av preparat/droger/hjälpmedel är ju det självklart det bästa alternativet.

mvh
Citera
2019-01-22, 12:34
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Haha kul att du länkar till Wim , kör hans metoder då å då, men kanske ska börja köra dom varje dag på rutin =)

Ja, planen är hur som helst att komma av allt utom lågdos testosteron, sen hoppas jag att tiden kommer å göra resten.


En annan sak du kan tänka på är att det är mycket lättare att gå från stress/ångest till 'excitement'/taggad än att gå från stress/ångest till lugn.

Så jag brukar även göra som så när jag helt enkelt inte klarar av att hantera hur hjärtat pumpar på som fan, hur svetten börjar komma pga stressen osv. Då sätter jag på en låt som jag vet jag blir riktigt jävla uppumpad av och går runt och börjar skuggboxas eller whatever, och vipps så har sinnesstämningen förändrats.

Utan träning är jag ett nervöst poröst skal dock. Så om du inte tränar regelbundet så vet jag inte hur du ska klara det här. Studier har visat att det som fungerar bäst är aerobisk träning (springa och liknande - inte styrketräning alltså)

Ett sätt att döda dig själv snabbt och lätt på är att hitta en brant uppförsbacke och köra intervaller upp, gå ned, repeat. Börja väl uppvärmd och ge inte mer än 50-70% dom första gångerna så muskler och allt hinner anpassa sig.
Citera
2019-01-22, 21:07
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sav
En annan sak du kan tänka på är att det är mycket lättare att gå från stress/ångest till 'excitement'/taggad än att gå från stress/ångest till lugn.

Så jag brukar även göra som så när jag helt enkelt inte klarar av att hantera hur hjärtat pumpar på som fan, hur svetten börjar komma pga stressen osv. Då sätter jag på en låt som jag vet jag blir riktigt jävla uppumpad av och går runt och börjar skuggboxas eller whatever, och vipps så har sinnesstämningen förändrats.

Utan träning är jag ett nervöst poröst skal dock. Så om du inte tränar regelbundet så vet jag inte hur du ska klara det här. Studier har visat att det som fungerar bäst är aerobisk träning (springa och liknande - inte styrketräning alltså)

Ett sätt att döda dig själv snabbt och lätt på är att hitta en brant uppförsbacke och köra intervaller upp, gå ned, repeat. Börja väl uppvärmd och ge inte mer än 50-70% dom första gångerna så muskler och allt hinner anpassa sig.


TJa boss!

Jo har mycket symtom man får av kronisk stress. är väl en typ av stress att misshandla kroppen också antar jag.

Just gym är tufft på psyket märker jag, får ofta panik efter 2-3 övnignar å måste därifrån.
Mkt promenader dock, också läst det att aerobisk träning ska va bra vid ångest.
Citera
2019-01-29, 18:22
  #21
Medlem
Tja, 10v nykter

Genomsnittligt så mår jag mycket bättre, fortf toppar och dalar dock.

Oron/ångesten när jag är ute bland folk är kvar, nån som har några tips ?
Citera
2019-01-29, 18:58
  #22
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Tja, 10v nykter

Genomsnittligt så mår jag mycket bättre, fortf toppar och dalar dock.

Oron/ångesten när jag är ute bland folk är kvar, nån som har några tips ?
Det där med att känna olust/panik ute bland folk, handla osv känns igen. Det var ibland en skräckupplevelse i början av min drogfrihet.

Fick lära mig under mina behandlingar att sättet att möta detta på - var just att möta det. Det har funkat, tog sin tid och ibland var det nästan en övermäktig känsla av obehag.
Ge dig tid och var modig ska du nog se att det mesta lägger sig.

Grattis till dina 10 veckor, bra jobbat.
Citera
2019-01-29, 19:01
  #23
Medlem
flytandelyckas avatar
Panikattacker är vanligt om man hastigt slutar med en dopamin eller serotoninhöjande drog. Det fungerar likadant med alkohol. Du kommer ha panikattacker och även problem med insomningen ett tag framöver. Du bör inte vara ensam under denna tiden, det gör det bara värre!
Citera
2019-01-30, 15:01
  #24
Medlem
tack för svar =)

Jo sömn var ett helvete i början, nu sover jag typ 8-10h utan problem.

Men skönt å höra att det går över, att vara ute när det är dagsljus går bra, men kvällarna är det obehagligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback