Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-13, 18:28
  #1
Medlem
Tja,
har hela sommaren å hösten festat lite väl mycket på kokain, mest fredag å lördag, men då ofta efterfester till 10 på morgonen, går åt många gram på ett sånt rejs. Nu har jag varit ren 4 veckor, men har lidit av extremt mkt ångest, olustkänslor, oro, panikattacker.

är detta normalt?
kommer det gå över?
Kan jag göra nått för att återhämta mig snabbare, detta går ut över mitt jobb osv.


i övrigt försöker jag träna ,jobba å äta nyttigt, trots att jag mår skit. Tänker väl att det blir värre av å isolera sig.

tack på förhand
Citera
2018-12-13, 18:30
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-12-13, 18:34
  #3
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Tja,
har hela sommaren å hösten festat lite väl mycket på kokain, mest fredag å lördag, men då ofta efterfester till 10 på morgonen, går åt många gram på ett sånt rejs. Nu har jag varit ren 4 veckor, men har lidit av extremt mkt ångest, olustkänslor, oro, panikattacker.

är detta normalt?
kommer det gå över?
Kan jag göra nått för att återhämta mig snabbare, detta går ut över mitt jobb osv.


i övrigt försöker jag träna ,jobba å äta nyttigt, trots att jag mår skit. Tänker väl att det blir värre av å isolera sig.

tack på förhand


Det du nämner är normalt, Du vill ha mer och bara försvinna. koncentrera dig på något annat och bit ihop.

Andas du normalt och hur är din puls? kokain höjer blodtrycket som fan och jag tänker - kanske ta lite lugnare träningspass.
Citera
2018-12-13, 18:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Det du nämner är normalt, Du vill ha mer och bara försvinna. koncentrera dig på något annat och bit ihop.

Andas du normalt och hur är din puls? kokain höjer blodtrycket som fan och jag tänker - kanske ta lite lugnare träningspass.

tja, jo jag har varit hos läkaren å kollat, lite högt blodtryck, men då ska tilläggas att jag tar testosteron också, men jag jobbar på det, trappat ned på steroiderna å äter nyttigare, konditionsträning osv.

Har känt detta ett tag, men slutade ju festa när jag märkte att även om jag drog mer kokain så blev jag inte rolig å glad, blev bara knepg, började krypa i skinnet.
Citera
2018-12-13, 18:43
  #5
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
tja, jo jag har varit hos läkaren å kollat, lite högt blodtryck, men då ska tilläggas att jag tar testosteron också, men jag jobbar på det, trappat ned på steroiderna å äter nyttigare, konditionsträning osv.

Har känt detta ett tag, men slutade ju festa när jag märkte att även om jag drog mer kokain så blev jag inte rolig å glad, blev bara knepg, började krypa i skinnet.

Bra, sluta med den skiten med så är du hemma. Bara att ta´et lugnt nu, det går över tillsluts.

Sen kan man köra en hård helg då och då istället när man vet hur trist de blir annars
Citera
2018-12-13, 19:08
  #6
Medlem
BettyBamBams avatar
Fyra veckor är ganska kort tid efter en period av hårt festande, så det är inte konstigt att du inte mår 100 än. Men fortsätt träna, ät nyttigt och sköt dina rutiner så kommer du bli bra igen. Håll dig helt nykter så länge du har ångestbesvär. Alkohol drar ner en ganska ordentligt om man har ångestproblematik.
Citera
2018-12-14, 08:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Fyra veckor är ganska kort tid efter en period av hårt festande, så det är inte konstigt att du inte mår 100 än. Men fortsätt träna, ät nyttigt och sköt dina rutiner så kommer du bli bra igen. Håll dig helt nykter så länge du har ångestbesvär. Alkohol drar ner en ganska ordentligt om man har ångestproblematik.

jo det är ju inte så länge, med tanke på hur många månader jag körde hårt.

låter kanske som en konstig fråga:
men vet ni hur det blir när man är bra sen, kmr man vara känsligare för festandet? borde man skippa å festa igen öht.
Citera
2018-12-14, 08:29
  #8
Medlem
Det är kroppens försvarsmekanism som varnar dig att sluta festa, pusha dig inte så mycket med överdriven träning, stress o.s.v. Lär dig att slappna av så kommer du må bättre. Du kan fortfarande göra det du gör men ta det lugnt med festandet framöver (inget kokain) och låt kroppen hämta sig så kommer du må bättre, lycka till
Citera
2018-12-23, 13:34
  #9
Medlem
Pinnar på, håller mig nykter. Märkt att jag blir extremt slut i huvudet av å gymma å gå till jobbet, börjar glömma saker, förvirrad, som äldre ofta blir.

Känns om jag tar 2 steg bakåt dessa dagar jag varit tvungen å anstränga mig. Blir helt slut å deppig igen.

Några tips?
Citera
2018-12-23, 15:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Pinnar på, håller mig nykter. Märkt att jag blir extremt slut i huvudet av å gymma å gå till jobbet, börjar glömma saker, förvirrad, som äldre ofta blir.

Känns om jag tar 2 steg bakåt dessa dagar jag varit tvungen å anstränga mig. Blir helt slut å deppig igen.

Några tips?

Vad för svar letar du efter? Det tar tid att återhämta sig. Har du knarkat rejält så kan huvudet vara körd i flera månader.

Undvik alkohol om du nyligen har slutat, annars lätt att kliva på råttfällan igen. Testo+kokain vilken kliché.
Citera
2018-12-25, 16:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vad för svar letar du efter? Det tar tid att återhämta sig. Har du knarkat rejält så kan huvudet vara körd i flera månader.

Undvik alkohol om du nyligen har slutat, annars lätt att kliva på råttfällan igen. Testo+kokain vilken kliché.

Är väl som alla andra i denna värld, quick fix
Citera
2018-12-25, 19:52
  #12
Medlem
theEndNotes avatar
Kola är klurigt, jag har kämpat i flera år. När jag gjorde walk-over till att slå i mig skiten gick allt käpprakt åt helvete. Känns som att kokainet är djävulens påfund och att man förr eller senare skakar hand med honom i jakten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback