Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 16:43
  #1
Medlem
Zneds avatar
Igårkväll när jag såg Aktuellt, (jag brukar snabbspola igenom programmet för att slippa tråkiga inslag) så gick det inte att snabbspola.

Det fanns en ny symbol uppe i vänstra hörnet två pilar som när man snabbspolar,dessa var överstrukna av ett streck. Man har alltså tagit bort snabbspolfunktionen i nyheterna. Alla andra program funkar det att snabbsp.
Det finns INGEN information om varför. Skall man uppfostra folk att se hela propagandaindoktrineringen?

Rena KinesTV.
Citera
2018-12-13, 16:48
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Igårkväll när jag såg Aktuellt, (jag brukar snabbspola igenom programmet för att slippa tråkiga inslag) så gick det inte att snabbspola.

Det fanns en ny symbol uppe i vänstra hörnet två pilar som när man snabbspolar,dessa var överstrukna av ett streck. Man har alltså tagit bort snabbspolfunktionen i nyheterna. Alla andra program funkar det att snabbsp.
Det finns INGEN information om varför. Skall man uppfostra folk att se hela propagandaindoktrineringen?

Rena KinesTV.

Testar själv just nu med senaste Rapport-sändningen. Snabbspolning fungerar utmärkt. Det är inte så att du råkade kolla på det live? Du kan ju inte snabbspola in i framtiden.
Citera
2018-12-13, 16:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Igårkväll när jag såg Aktuellt, (jag brukar snabbspola igenom programmet för att slippa tråkiga inslag) så gick det inte att snabbspola.

Det fanns en ny symbol uppe i vänstra hörnet två pilar som när man snabbspolar,dessa var överstrukna av ett streck. Man har alltså tagit bort snabbspolfunktionen i nyheterna. Alla andra program funkar det att snabbsp.
Det finns INGEN information om varför. Skall man uppfostra folk att se hela propagandaindoktrineringen?

Rena KinesTV.

Upptäckte också detta i går och idag. Jag skulle kolla simningen och startade programmet från början, men att snabbspola framåt gick inte. Samma på lokalkanalerna som jag alltid kollar i efterhand.
Citera
2018-12-13, 17:00
  #4
Medlem
Ge en länk till något avsnitt där det inte funkar. För mig funkar det överallt där jag testar.
Citera
2018-12-13, 17:18
  #5
Medlem
kalkryggars avatar
Även jag propsar på länk med tillägg av enhet, operativ, app, browser.

Jag kan spola hur jag vill i allt som inte är live. I live kan jag spola bakåt och sen fram till och med den punkt som stämmer med aktuell tid. Dock inte om jag väljer att se live via länken Kanaler.

Menar du att man inte kan spola i kinesiska tv-sändningar? Källa på det.
Citera
2018-12-13, 17:27
  #6
Medlem
Det fungerar hos mig nu, men inte tidigare idag och inte igår.
Citera
2018-12-13, 19:01
  #7
Medlem
Zneds avatar
Har just kollat i Aktuellt kl 18.00 . Nu gick det att spola som förut. Det måste ha varit något tillfälligt fel. Jag har TV via Telia digitalbox, och router från Telia.

Med Kines TV menar jag att det är en diktatur och all media är kontrollerad av staten. Har jag hört.

Men det är väl inte så stor skillnad mot SVT-monopolet heller?.
Tack alla för visat intresse. Väldigt skönt att kunna spola förbi Löfven som förut.
__________________
Senast redigerad av Zned 2018-12-13 kl. 19:10.
Citera
2018-12-13, 19:15
  #8
Medlem
HerrGickhans avatar
Den enda kanal som tillämpar tidsbegränsad snabbspolning är pajaskanalen TV4. De har lagt in en spärr som gör att programmet måste vara äldre än två timmar för att kunna snabbspola.
Citera
2018-12-15, 08:54
  #9
Medlem
Dejads avatar
Skickar över till (FB) Streamingtjänster och mediaföretag där kan den nog passa bättre.

Tv-serier och tv-program --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback