Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-13, 19:26
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
(Ursäkta om detta är fel forumsdel men jag kunde faktiskt inte hitta någon lämpligare)

I den här tråden ska vi diskutera hur "normies"/Svenssons/medelklassen/dårar (med ändock välbetalda arbeten) som tror på allt MSM matar dem med/icke redpilled
ser på informationsflödet på Flashback.

Jag behöver lite hjälp här. Jag har vänner och bekanta som helt seriöst och straight-faced säger "Varför hänga på Flashback, där finns ju bara knarkare, konspirationsnötter och fascistrasistnazister!"

Dessa människor MÅSTE tro, annars rasar deras världsbild samman, att alla hemskheter som tas upp i forumsdelen Aktuella Brott och Kriminalfall är "FEJK" och demonstrativt, beräknande negativt riktat mot "mångkulturen"/"invandrare".
Vad ska man säga till dessa personer? Om det bara var de allmänna bonnläpparna som har sina kor som närmaste diskussionskamrater så skulle jag kunna förstå, men så är inte alls fallet här. Tvärtom.

Dessa människor har rent allmänt stuckit huvudet i sanden och vägrar inse hur vår verklighet ser ut.
Och om man någon gång nämner hur hemskt det har blivit med alla dessa överfallsvåldtäkter och tung kriminalitet i vårt tidigare så trygga land, så fnyser de och säger "Var har du läst det där, på Flashback eller?"

Jag försöker hålla mig lugn, men inombords blir jag riktigt förbannad över att de mer eller mindre anser att jag är idiot som tror på vad som rapporteras på ABoK (som dessa personer tycker är en hemsk, HEMSK forumsdel som inte ens borde få finnas!).

Finns det ens en smal chans att de har rätt? Har kanske NMR infiltrerat Flashback och sitter och startar nya ämnen i ABoK på löpande band med antydan om ickesvenska kriminalgäng/ökända familjer/liknande?

Det är akademikerna från medelklassen du stör dig på ser jag, upphöjda av etablissemanget innan mågkulturprojektet kickade igång på allvar, så förförda av känslan av att få vara lite för-mer att dom konsekvent vägrar befatta sig med den för deras del betydligt tråkigare sanningen och i stället mer än gärna betalar tillbaka genom att vara ideellt arbetade värdegrundsväktare.

Dom sitter i samma båt och det ligger i bådas intresse att bibehålla ordningen, etablissemanget kan fortsätta låssas som det regnar och akademikerna kan fortsätta strosa runt med näsan i vädret med bibehållen känsla av att vara lite bättre/duktigare/mer pålästa. Den gemensamma nämnaren är att det förutsätter att dom båda kan ta spjärn mot "dårar" som dig.

Konfrontation kommer bara lysa desperation och bekräfta deras inbillning eller medvetna spel om att du är en mindre vetande dåre som inte förstår saker lika bra som dom själva.

Du måste jobba med frågor i stället. Kluriga frågor. Det är dessutom väldigt mycket roligare.

Gärna i kombination med att rent praktiskt se till att försätta dom i situationer där deras handlande avslöjar dom.

Viktigt också att du förstår att vad som är sant eller inte spelar mindre roll. Först och främst har i synnerhet akademiker från medelklassen ett väldigt generöst förhållningssätt till sanningen redan från start sen ligger det så mycket annat göttigt i den andra vågskålen, som högre lön, snabbare karriär etc om lögnen bibehålls.

Du måste alltså även få bevis på att dom fått bevis på att du hade rätt och dom fel.

Skicka gärna PM om du kör fast och vill ha hjälp, jag kan nästan doktorera i ämnet och har i detalj på ett mycket ingående sätt haft stora möjligheter att väldigt närgående studera hur den här gruppen av människor agerar och fungerar och hjälper mer än gärna till
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-12-13 kl. 20:06.
Citera
2018-12-13, 20:07
  #14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är akademikerna från medelklassen du stör dig på ser jag, upphöjda av etablissemanget innan mågkulturprojektet kickade igång på allvar, så förförda av känslan av att få vara lite för-mer att dom konsekvent vägrar befatta sig med den för deras del betydligt tråkigare sanningen och i stället mer än gärna betalar tillbaka genom att vara ideellt arbetade värdegrundsväktare.

Dom sitter i samma båt och det ligger i bådas intresse att bibehålla ordningen, etablissemanget kan fortsätta låssas som det regnar och akademikerna kan fortsätta strosa runt med näsan i vädret med bibehållen känsla av att vara lite bättre/duktigare/mer pålästa. Den gemensamma nämnaren är att det förutsätter att dom båda kan ta spjärn mot "dårar" som dig.

Konfrontation kommer bara lysa desperation och bekräfta deras inbillning eller medvetna spel om att du är en mindre vetande dåre som inte förstår saker lika bra som dom själva.

Du måste jobba med frågor i stället. Kluriga frågor. Det är dessutom väldigt mycket roligare.

Gärna i kombination med att rent praktiskt se till att försätta dom i situationer där deras handlande avslöjar dom.

Viktigt också att du förstår att vad som är sant eller inte spelar mindre roll. Först och främst har i synnerhet akademiker från medelklassen ett väldigt generöst förhållningssätt till sanningen redan från start sen ligger det så mycket annat göttigt i den andra vågskålen, som högre lön, snabbare karriär etc om lögnen bibehålls.

Du måste alltså även få bevis på att dom fått bevis på att du hade rätt och dom fel.

Skicka gärna PM om du vill, jag kan nästan doktorera i ämnet och har i detalj på ett mycket ingående sätt haft stora möjligheter att väldigt närgående studera hur den här gruppen av människor agerar och fungerar.
Det är rent skrämmande hur väl du sätter fingret på den springande punkten.
Exakt som du skriver är det! Det gynnar deras värlssbild att utmåla mig som mindre vetande, näatan konspiratorisk, nästan rasistisk! Gaaaaaah!
Tack. Pmar ev imorgon.
Citera
2018-12-13, 20:11
  #15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Presentera en kollektion Förundersökningsprotokoll för dem, ty dessa blir ju ytterst svåra att förneka då de innehåller namn, händelseförlopp och andra obestridliga data.
Tack, det blir väl så man får göra. Men lite synd för de kommer inte ge mig chansen ändå utan bara se mig som jobbig....

(Har dock lyckats få EN bekant inse att Trump inte är Djävulen på människoben, genom att länka till videor där Trump tas emot med jubel och ger väldigt fina och vältaliga tal...)
Citera
2018-12-13, 22:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra

Men först och främst, skäms inte för att du inhämtar information från Flashback.

Detta.

Jag har märkt att, när ämnet kommer på tal, att om man stolt meddelar att sanningen finns här, så tonar folk direkt ner sin kritik. Det är nämligen lite fint att tycka illa om Flashback. Lite hjärntvättsfint. Men står man på sig så brukar det komma fram att de flesta är inne och läser ibland.

Genomsnittsbesökaren kan såklart sålla ut idiotkommentarerna och lägga fokus på sanningen.
Citera
2019-01-07, 18:50
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Fejk är väl fel att påstå, men nog fan är det inte någon slags neutral bild av aktuella brott. Det är ju inte så att sociala medier är neutrala överlag, eller traditionella medier heller iofs. Man ska ju komma ihåg källkritiken och inte var naiv. Kan vara en av de bästa saker jag lärde mig under skolåren.

Sen så är ju det bästa med flashback de lite mindre populära forumdelarna, där det är ett trevligt diskussionsforum. ABoK samt IochI håller ofta lägre kvalitet än resten av flashback, gissningsvis pga deras populäritet.
Håller med dig helt, den är mestadels inte fejk, har väl sett några trådar där som är ganska tveksamma (saknar fakta, skumma vinklingar). Vad som brukade vara en rätt informativ och rolig avdelning har verkligen sjunkit ner till total dagisnivå, varenda tråd är infesterad med folk som inte kan hålla sig till ämnet eller till forumets regler. Modsen sitter och rensar konstant men när det är en sån total tsunami av diarré som sköljer in över trådarna så blir det svårt att hålla rent.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback