Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-15, 20:36
  #85
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Effekterna och bieffekterna går ihop med långvarigt bruk av tramadol, buprenorfin och kodein. På låga doser är det även många som blir peppa snarare än avnoddade av lägre doser oxykodon och morfin. Men långtidsbieffekterna, kostnaderna och den stabila dosen över tid indikerar någon av de tre förstnämnda.
Min gissning är buprenorfin (subutex) alternativt metadon (pga den långa "tillfriskningstiden") men det lutar åt bup'ren då det i regel är dyrare att (miss)bruka metadon än Ts kostnad på 4000kr/mån.

-Skriv in dig på LARO, då behöver du varken oroa dig för körkort eller arbete (utöver allt annat som dagligt användande av receptbelagda mediciner utan eget recept medför).

Skulle kärringen din neka dig strålning & kemo om det vore vore cancer du åkt på? ...hon får helt enkelt gilla läget...
...men du kan ju ta upp det lite snyggt ändå!
-Lycka till!
Citera
2018-12-15, 20:46
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Jag skäms vad jag håller på med. Det är något jag gör var dag. Jag är fruktansvärt nojig att om det här kommer ut vad kommer hon göra. Kommer det bli skiljs mässa. Hon tar barnen i från mig. Jag blir den som får flytta ut. Har tänkt på allt och det gör det ännu svårare på hur jag ska göra

Vi har levt i ihop 7år och jag har lyckats hålla det hemligt men jag tänker dagligen på att om hon får reda så kommer allt gå åt helvete eller tar hon det ganska så bra och vi löser det tillsammans. Allt beror på hur hon tar det. Vi är på samma nivå inom allt och delar allt lika mellan äkta makar.

Kanske kan jag hålla det hemligt livet ut för jag har ju lyckats bra i över 7år men skulle jag göra en liten tabbe så kommer hon få livets största chock.

Det äter upp mig inom bords som cancer för jag vill inte längre men försöker var dag peppa mig håll ut förstör inget nu är ju förebilden i familjen. För min fru är jag hennes livs kärlek men tror det här överträffar allt. Det finns hjälp att få har kollat upp men jag vill helst lösa det på egen hand

Vad ska man göra
Tar du droger eller någon annan form av missbruk eller har du en till familj?
Citera
2019-01-05, 17:00
  #87
Medlem
SickSickSicks avatar
Jag läste ända hit för att få veta om ts skäms över att äta HIV-medicin. Nå?
Citera
2019-01-05, 21:00
  #88
Medlem
Tjoflos avatar
Särskrivning är inget hon kommer lämna dig för, kanske håller muttan ifrån dig ett tag, men inget som påverkar ert liv.
Citera
2019-01-05, 22:20
  #89
Medlem
Ta det lugnt. Att trycka i sig kaviar, direkt in i munnen, utan att ta omvägen via en macka är helt ok. Om du däremot tar den i röven, då vete fan....
Citera
2019-01-05, 22:47
  #90
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malloy2
Ta det lugnt. Att trycka i sig kaviar, direkt in i munnen, utan att ta omvägen via en macka är helt ok. Om du däremot tar den i röven, då vete fan....

Tack för dagens största skratt!
Citera
2019-01-06, 14:01
  #91
Medlem
mickedansks avatar
Nog för att man kan fucka upp men är du på både opiater och barnflickan kanske ni ska gå ifrån varandra? Dina andra inlägg handlar ju om just barnflickan... jag tror dock du trollar lite 😆
Citera
2019-01-06, 15:11
  #92
Medlem
TS, du skriver ju att du går till en läkare ”för de har tystnadsplikt”. Det är bra. Utmärkt. Du har alltså sökt hjälp och det är starkt!

Detta kommer lösa sig alldeles utmärkt för dig, jag ser nästan inga bekymmer alls.

Du är ju stöttepelaren på detta företag du arbetar på, presterar som få och arbetsgivaren kan inte klara sig utan dig. Arbetsgivaren har ett oerhört ansvar i rehabilitering och med dina insatser, hur omtyckt du är och allt kommer de garanterat hjälpa dig och dessutom vara mycket förstående.

Ta med dig frun till din läkare, berätta för henne där med stöd av läkaren. Hon blir kanske lite ledsen en stund men så som du har tagit hand om henne, barn, allt (och presterat som en hingst) så lär hon inte vilja släppa dig!

Dessutom finns ju ett socialt nätverk med fantastiska vänner som det låter.

Problem med myndigheter? Nää. Allt fungerar ju fint i familjen och socialen knackar inte på för att du ljugit lite (dåligt)! Förresten är ju läkare myndighetspersoner så myndigheter är redan involverade.

Fattar inte varför jag svarar överhuvudtaget, det är lite som att skjuta sig i foten...Eller jo, kanske förstår jag. Tror mig förstå att det nog är bra för TS, bra att ha detta författande som en ventil för sitt missbruk.

Men detta ska nog lösa sig, tycker mig ana en viss språklig förbättring i vissa inlägg.

Sök hjälp! Du behöver det.
Citera
2019-01-06, 16:30
  #93
Medlem
SkepticalHippos avatar
Rubrik ändrad för att bättre beskriva problemet.

/Moderator
Citera
2019-01-06, 18:25
  #94
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Effekterna och bieffekterna går ihop med långvarigt bruk av tramadol, buprenorfin och kodein. På låga doser är det även många som blir peppa snarare än avnoddade av lägre doser oxykodon och morfin. Men långtidsbieffekterna, kostnaderna och den stabila dosen över tid indikerar någon av de tre förstnämnda.

Min känsla efter att ha läst ts inlägg är att det handlar om tramadol. Jag har själv missbrukat alla varianter utav dessa och kan nästan känna igen mig i allt ts beskriver. Livet var verkligen "inga bekymmer, man e lycklig var dag" vilket gjorde skiten rent ut sagt livsfarlig. Man var "normal" men ingenting var för tråkigt, eller för jobbigt för att göras. Det var toppar utan dalar. Men TS, jag råder dig att sluta upp med skiten. Jag kommer aldrig glömma skammen som kom krypandes när festen var över, feberfrossorna och ledvärken. Mardrömmarna. Tomheten. Du kommer behöva allt stöd du kan få. Dom där 1-3mån kommer att ta dig ur de fysiska åkommorna, men att tro att du kommer att vara ditt gamla jag då är nog alldeles för mycket att önska. Jag hoppas att jag har fel, men av egen erfarenhet så tar de längre tid en så! I alla fall om du varit på, varje dag i 7år. Jag var på tramadol i 1 ½ - 2år. Jag gick från känslan du beskriver till en zombie. Att gå från 100 - 0 är en fruktansvärd känsla. Jag önskar dig all lycka och mitt tips till dig är ändå att vara ärlig. Jag var ärlig mot min tjej och vi håller ihop fortfarande många år senare. Utan henne vet jag inte om jag hade kunnat motstå frestelsen att börja igen!

Vill du ventilera så är det bara att skicka ett pm!
Citera
2019-01-11, 00:16
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avvelicious
Min känsla efter att ha läst ts inlägg är att det handlar om tramadol. Jag har själv missbrukat alla varianter utav dessa och kan nästan känna igen mig i allt ts beskriver. Livet var verkligen "inga bekymmer, man e lycklig var dag" vilket gjorde skiten rent ut sagt livsfarlig. Man var "normal" men ingenting var för tråkigt, eller för jobbigt för att göras. Det var toppar utan dalar. Men TS, jag råder dig att sluta upp med skiten. Jag kommer aldrig glömma skammen som kom krypandes när festen var över, feberfrossorna och ledvärken. Mardrömmarna. Tomheten. Du kommer behöva allt stöd du kan få. Dom där 1-3mån kommer att ta dig ur de fysiska åkommorna, men att tro att du kommer att vara ditt gamla jag då är nog alldeles för mycket att önska. Jag hoppas att jag har fel, men av egen erfarenhet så tar de längre tid en så! I alla fall om du varit på, varje dag i 7år. Jag var på tramadol i 1 ½ - 2år. Jag gick från känslan du beskriver till en zombie. Att gå från 100 - 0 är en fruktansvärd känsla. Jag önskar dig all lycka och mitt tips till dig är ändå att vara ärlig. Jag var ärlig mot min tjej och vi håller ihop fortfarande många år senare. Utan henne vet jag inte om jag hade kunnat motstå frestelsen att börja igen!

Vill du ventilera så är det bara att skicka ett pm!

Får jag fråga hur stor dos av Tramadol du tog och om det var kapslar eller om det var retard-tabletter?
Citera
2019-01-23, 09:15
  #96
Medlem
Varför VÄGRAR du berätta vad det är för nåt?????!!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback