Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 14:31
  #1
Medlem
Jag sitter i ett dilemmat att jag har ett par rar-filer som jag försöker öppna, men de är tyvärr belagda med lösenord. Jag har kommit över ett hundratal lösenord, och jag vet att något av de lösenorden ska matcha någon av filerna, men jag vet inte vilket/vilka lösenord. Jag söker således ett program som jag kan testa alla de lösenorden med på rar-filerna.

Det program jag söker ska INTE vara ett vanligt hackningsprogram som testar alla möjliga lösenordskombinationer, utan ett program som jag kan testa de hundratal lösenorden jag fått tag på.

Någon som känner till ett program som kan hjälpa mig i mitt dilemma?
Citera
2018-12-13, 14:36
  #2
Medlem
AX64s avatar
Om du har RAR installerat så kan du packa upp filer du vet lösenordet till med detta från kommandotolken: unrar x -ppassword minfil.rar, där "password" är det lösenord du vill prova, ex. "unrar x -pSnuttig1998 minfil.rar". Du får väl skapa en batchfil som utgår från din lista med lösenord och som kör ovan kommando för varje sådant lösenord tills du lyckas.
__________________
Senast redigerad av AX64 2018-12-13 kl. 14:39.
Citera
2018-12-13, 14:41
  #3
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaful
Jag sitter i ett dilemmat att jag har ett par rar-filer som jag försöker öppna, men de är tyvärr belagda med lösenord. Jag har kommit över ett hundratal lösenord, och jag vet att något av de lösenorden ska matcha någon av filerna, men jag vet inte vilket/vilka lösenord. Jag söker således ett program som jag kan testa alla de lösenorden med på rar-filerna.

Det program jag söker ska INTE vara ett vanligt hackningsprogram som testar alla möjliga lösenordskombinationer, utan ett program som jag kan testa de hundratal lösenorden jag fått tag på.

Någon som känner till ett program som kan hjälpa mig i mitt dilemma?
https://fossbytes.com/how-to-crack-w...-simple-steps/

Ladda hem t.ex. WinRAR Password Genius
välj Dictionary och välj din fil med listan över dina lösenord som skall testas
Tryck Start

Klart :-)
Citera
2018-12-13, 15:57
  #4
Medlem
Det fungerade nu för mig. Tack så mkt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback