Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-07, 22:40
  #121
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja jag vet, jag har redan sett eländet en gång. Man får undvika tyska TV-kanaler också, det stämmer...

Inte bara dom. Brittiska varuhuset Tesco fick för två år sedan kritik efter att muslimer i hijab varit med i deras julreklam. Norska NRK (licensfinansierad) lär norska barn att könen är något man får efter att man fötts. Många föräldrar i Norge var omedvetna om vilken propaganda deras barn matas med i barnprogramen.
Citera
2019-12-07, 22:55
  #122
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
Lusse lella? Lusse lelle, heter det ju! Feministfascism!
Vadå Lusse lelle? Hon är väl inte någon kille, Lucia, menar jag 🤷 ?
Citera
2019-12-07, 22:56
  #123
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Här tror jag jag hittat det. Rickard Söderberg ska uppträda på Skansen på nyårsafton (dock är det Lena Endre som läser in dikten).
(FB) Vem tycker ni skall hålla nyårstalet på Skansen (nyårsklockan) i SVT:s sändning?
Citera
2019-12-07, 23:17
  #124
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Vadå Lusse lelle? Hon är väl inte någon kille, Lucia, menar jag 🤷 ?

Jag har aldrig förstått vad den sången ens betyder, tycker man kan skippa den. Det religiösa sångerna (inkl dom med lucia i texten) är de viktigaste.
Citera
2019-12-08, 13:51
  #125
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Här tror jag jag hittat det. Rickard Söderberg ska uppträda på Skansen på nyårsafton (dock är det Lena Endre som läser in dikten).
(FB) Vem tycker ni skall hålla nyårstalet på Skansen (nyårsklockan) i SVT:s sändning?

Ja, jag visste väl att de måste stoppa in honom någonstans under storhelgerna, för att kränka svenska folket ordentligt. Nästa år blir han väl julvärd... med ögonskugga, eyliner, nagellack och allt. Det finns inte längre någon anständighet...
Citera
2019-12-08, 17:58
  #126
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag visste väl att de måste stoppa in honom någonstans under storhelgerna, för att kränka svenska folket ordentligt. Nästa år blir han väl julvärd... med ögonskugga, eyliner, nagellack och allt. Det finns inte längre någon anständighet...

Ja, han är nästan lika hemsk som Lars Åke "Babsan" Wilhelson på 90-talet.
Citera
2019-12-09, 02:46
  #127
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, han är nästan lika hemsk som Lars Åke "Babsan" Wilhelson på 90-talet.

Fast Babsan fick väl inte uppträda i SVT, i de typiska programmen på storhelgerna i alla fall? Luciafirandet, Julvärden, Nyårsnatten på Skansen, Nationaldagsfirandet (också på Skansen)? Alla visste att Babsan var en spelad figur med en manlig skådespelare bakom, och som sådan fick han/hon vara ett komiskt inslag i en del program - men när det gäller Söderbergh förväntas man köpa hans uppenbarelse, och låtsas att man tycker att det är helt normalt att en man sminkar sig och använder nagellack...

Dessutom retar jag mig på, att RS måste vika ut sin homosexualitet hela tiden även på andra sätt; t.ex. att han hade PRIDE-flaggan fastsydd som emblem på jackan när han uppträdde på Nationaldagsfirandet ett år. Det borde inte ens ha varit tillåtet enligt SVT:s regler, eftersom flaggan är politisk - och Nationaldagsfirandet ska vara ett politiskt neutralt TV-program. Det är så uppenbart att SVT försöker smyguppfostra oss...

Jag skulle inte bry mig om ifall en artist i de stora TV-sändningarna under året var homosexuell, ifall han eller hon a) valdes för att han/hon var bland de bästa vi har på det h*n gör och inte FÖR ATT h*n är homosexuell och b) personen skötte detta diskret. Inte så att personen måste gömma sin läggning i garderoben, men h*n ska i alla fall inte vara en uttalad aktivist för det - som RS ju är.
Citera
2019-12-09, 17:58
  #128
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast Babsan fick väl inte uppträda i SVT, i de typiska programmen på storhelgerna i alla fall? Luciafirandet, Julvärden, Nyårsnatten på Skansen, Nationaldagsfirandet (också på Skansen)? Alla visste att Babsan var en spelad figur med en manlig skådespelare bakom, och som sådan fick han/hon vara ett komiskt inslag i en del program - men när det gäller Söderbergh förväntas man köpa hans uppenbarelse, och låtsas att man tycker att det är helt normalt att en man sminkar sig och använder nagellack...

Dessutom retar jag mig på, att RS måste vika ut sin homosexualitet hela tiden även på andra sätt; t.ex. att han hade PRIDE-flaggan fastsydd som emblem på jackan när han uppträdde på Nationaldagsfirandet ett år. Det borde inte ens ha varit tillåtet enligt SVT:s regler, eftersom flaggan är politisk - och Nationaldagsfirandet ska vara ett politiskt neutralt TV-program. Det är så uppenbart att SVT försöker smyguppfostra oss...

Jag skulle inte bry mig om ifall en artist i de stora TV-sändningarna under året var homosexuell, ifall han eller hon a) valdes för att han/hon var bland de bästa vi har på det h*n gör och inte FÖR ATT h*n är homosexuell och b) personen skötte detta diskret. Inte så att personen måste gömma sin läggning i garderoben, men h*n ska i alla fall inte vara en uttalad aktivist för det - som RS ju är.

Precis, SVT kan lära sig av Sverigedemokraterna och Moderaterna från sunda Sölvesborg, som inte vill ha pride-flaggan på offentliga byggnader.

Jag minns när Reykjaviks politiker målade huvudgatan i regnbågsfärger under Pride-veckan något år. Kan man inte acceptera homofiler utan att man måste ha regnbågsfärger?
Citera
2019-12-10, 08:07
  #129
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Precis, SVT kan lära sig av Sverigedemokraterna och Moderaterna från sunda Sölvesborg, som inte vill ha pride-flaggan på offentliga byggnader.

Jag minns när Reykjaviks politiker målade huvudgatan i regnbågsfärger under Pride-veckan något år. Kan man inte acceptera homofiler utan att man måste ha regnbågsfärger?

Problemet är ju också, att regnbågsflaggan är RFLS:s flagga, d.v.s. den handlar inte bara om "mångfald" och "rätten att älska vem man vill" (om consenting adults). RFSL står för mycket fulare och sjukare saker än så, och folk som ståtar med regnbågsfärgerna fattar inte själva vad det är de gör reklam för. D.v.s. vissa göra förstås det - de som själva är inne i dom perversionerna - men knappast majoriteten av alla människor, kommuner, kyrkor o.s.v. som tramsar med i detta.

Hur mycket makthavarna på SVT vet och skriver under på, vet man inte... Men flaggan borde INTE ha tillåtits på Rickard Söderbergh i sändning, i ett program som inte handlade om frågan (det är ju en annan sak om det är en TV-sänd debatt om en viss fråga t.ex., och en debattör har sin egen sidas symbol på sig) utan borde ha varit politiskt neutralt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback