Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 01:11
  #1
Medlem
MrSimpletons avatar
Använt benzo fram och tillbaka under några år, men aldrig dagligen. Nu på senare tid har det blivit allt mer sporadiskt. Senaste tiden när jag varit ren har jag inte fått mycket gjort och varenda liten syssla känns som ett projekt. Jag beslutade mig igår för att slänga i mig några benzo(4 diazepam, 2 alpra) och vips så tog jag tag i saker jag annars inte ens orkade tänka på, sov även som en gud den natten och då har jag sovit oroligt innan.

Någon som får liknande effekter? Beror det på att man dämpar den där "o-livslusten"? Känns som mitt huvud slappnar av och jag kan räta ut tankarna och ta det därifrån när jag är benzad.

Det här är såklart ingen långsiktig lösning så försöker inte rättfärdiga att fortsätta använda benzo, vill mest se om det är fler som känner igen min observation. Kommer ihåg att jag kände likadant förra gången jag tog efter ett litet uppehåll.

Diazepam är den benzo som fungerar bäst för mig.
Citera
2018-12-13, 01:22
  #2
Medlem
Rauno1s avatar
Det är ju sådär. men sedan kommer tyvärr problem med att minnet krashar och att det är beroendeframkallande dvs man får ännu svårare att ta tag i saker obenzad...passa dig för benzokarusellen!

Aldrig dagligen säger du, har du räknat på att halveringstiden kan vara uppemot 200timmar på diazepam? halveringstiden.

Passa dig
__________________
Senast redigerad av Rauno1 2018-12-13 kl. 01:28.
Citera
2018-12-13, 01:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSimpleton
Använt benzo fram och tillbaka under några år, men aldrig dagligen. Nu på senare tid har det blivit allt mer sporadiskt. Senaste tiden när jag varit ren har jag inte fått mycket gjort och varenda liten syssla känns som ett projekt. Jag beslutade mig igår för att slänga i mig några benzo(4 diazepam, 2 alpra) och vips så tog jag tag i saker jag annars inte ens orkade tänka på, sov även som en gud den natten och då har jag sovit oroligt innan.

Någon som får liknande effekter? Beror det på att man dämpar den där "o-livslusten"? Känns som mitt huvud slappnar av och jag kan räta ut tankarna och ta det därifrån när jag är benzad.

Det här är såklart ingen långsiktig lösning så försöker inte rättfärdiga att fortsätta använda benzo, vill mest se om det är fler som känner igen min observation. Kommer ihåg att jag kände likadant förra gången jag tog efter ett litet uppehåll.

Diazepam är den benzo som fungerar bäst för mig.
Låter nästan som du utvecklat ett beroende och är lite abstitnent dom dagar du inte använder bezo, Du körde ifatt igår! Benzo kan vara rätt pacificerande , beroende delvis muskel relaxerande egenskaper och sederande verkan , dessutom så dämpar det ångesten som driver framåt ! Benzo kan nog funka så länge du har tillgång ,när tillgången stryps då vet du hur beroende du är -Först då!
__________________
Senast redigerad av Monday1 2018-12-13 kl. 02:25.
Citera
2018-12-13, 01:48
  #4
Medlem
MrSimpletons avatar
Tack grabbar. Blir klippa helt och bara använda det vid de få tillfällen jag festar loss på stimulanter.
Citera
2018-12-13, 14:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Det är ju sådär. men sedan kommer tyvärr problem med att minnet krashar och att det är beroendeframkallande dvs man får ännu svårare att ta tag i saker obenzad...passa dig för benzokarusellen!

Aldrig dagligen säger du, har du räknat på att halveringstiden kan vara uppemot 200timmar på diazepam? halveringstiden.

Passa dig
Nu snackar du ju om en metabolit, betyder ju inte att du känner av effekten osv i 200h+ hade betytt att det syntes i blodprov i över 6,5 veckor. Detta är såklart en urinmetabolit och inget som ger dig effekt.

Rätta mig om jag har fel.
__________________
Senast redigerad av RetardedHaT 2018-12-13 kl. 15:17.
Citera
2018-12-13, 16:45
  #6
Medlem
kool-g-raps avatar
Det är cool lungt. Jag har använt benso i 10år av samma anledning. Men 4 stess och 2 xanor låter som en väldigt stor dos för det.
Citera
2018-12-13, 16:49
  #7
Medlem
farfars avatar
Så är det ju ofta, en del kanske kan ha ångest som drivkraft, men jag och många med mig har det snarare den verkan att man skjuter upp saker, har svårt att komma igång.
Citera
2018-12-13, 23:07
  #8
Medlem
SvampDamp.s avatar
Samtliga av mina f.d pundarkompisar hade liknande problem beträffande motivationsbrist och segheten vid ett sporadiskt bruk, med följd av ett avbrott.

Jag är inte så insatt på bensoområdet, emellertid har jag fått höra att bensos funkar bäst om man käkar dom på en daglig basis snarare än att käka då och då, och sedan några dagar och sedan ingeting alls.

Därav ska du heller inte fimpa ropparna helt och hållet på en gång, utan istället gradvis sänka intagsdosen för att effektivisera återställandet av hjärnan varav lindra AT:n så gotr som möjligt.

Vilket jag själv tror kommer få dig på banan igen, då jag fått detta bekräftat av samtliga f.d knarkare.

Hoppas det går bra för dig iallafall!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback