Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-12-14, 11:54
  #85
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberaVeritas
Kristersson svar på "hur det blir med arbetslösa" var helt lysande. Svaret löd:
De får jobb.

I arbetsmarknadsåtgärder som inte bara ger uselt betalt för fullvärdiga tjänster, men som även priskonkurrerar med den sedvanliga arbetsmarknaden vilket pressar löner och priser på arbeten, vilket i förlängningen leder till ÖKAD arbetslöshet eftersom privata företag inte kan priskonkurrera med företag som får sin arbetskraft betald av staten.
Citera
2018-12-14, 14:53
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Och om föräldrarna hade arbete när de skaffade barn men förlorade arbetet under barnets uppväxt?

Ja, och med mer bidrag kommer chansen att de tar tag i livssituationen minska såklart.

Men i det samhället jag förespråkar är der fri marknad och jobbmöjligheterna kommer vara astronomiska för de som vill om man jämför med idag. De som inte vill passar inte in.
Citera
2018-12-14, 18:26
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dhws
Tror du på fullaste allvar att ICA anställer akademiker som garanterat kommer leta annat jobb under tiden de sitter i kassan? Nej, de kommer inte att ödsla tid och pengar på dessa. Gud bevare akademikern som börjar bli gammal, de kommer inte ens vilja ta i denne med tång. Hur var det nu med att vi skulle jobba tills vi blir 75, eh Moderater?

De fanatiska bidragshatarna här på Flashback, som roligt nog kallar andra människor lata i vartannat inlägg, verkar själva vara rätt lata i sina tankegångar och förslag.

Tiden då man bara behövde en puls och orken att pallra sig till närmaste fabrik för att få jobb är sedan länge borta. Att uppmana arbetslösa att söka jobb hos ICA eller Donken eller vad det nu är är helt efterblivet. Era älskade arbetsgivare vill inte ens ha dem! Men vem vet, det går kanske att övertyga dem. Med lite bidrag och dyra subventioner.

Men det blir kanske för sossigt

Du har ingen substans i dina påståenden. Akademiker behövs men vi behöver bara ett fåtal. Läser man ändå så får man ju skylla sig själv om man är arbetslös. Då kan man välja mellan att flytta utomlands eller svälta ihjäl i en kulvert någonstans.

ICA anställer garanterat hyllstaplare trots att denne läst på högskola. ICA vet nämligen att om denne "akademiker" inte fått jobb som denne är utbildad till innan så kommer det heller inte ske senare.
Citera
2018-12-14, 21:32
  #88
Medlem
RangRovers avatar
För att svara på frågan (tråden). Man sänker ersättningen med 25%. Borgarna anser att det är du som arbetslös som ska bära skuld för att deras marknadsekonomiska idioti inte fungerat. Kamrat. vi inom Socialdemokratin ser det annorlunda. Det är icke den utan arbete som ska straffas.

Låt mig citera vår största Statsman genom tiderna; Herr Palme (varvsnedläggningen i Göteborg).
"Borgarna har sagt till mig att vi inte ska stödja verksamheten. Genom detta inte heller er försörjning eller era familjer. Man menar att ni har gjort ert och att pengarna, profiten, ska lämnas i kapitalisternas giriga händer. Socialdemokratin kommer aldrig stå för något som gör att barnen blir utan julklapp. Att Göran inte längre kan betala hyran för sin lägenhet och genom detta ställa familjen på gatan. Bakom C står planerna om koncentrationsläger på 40-talet, bakom M hyllande av Hitler, bakom L viljan att släppa narkotikan fri oavsett konsekvenser, bakom VPK hänger Stalins förtryck. Kamrater, vi är inte här för att styra hur ni röstar. Bara för visa skillnaden mellan rätt och fel, gott och ont, framtid och historia. Aldrig, aldrig, kommer jag vara Statsminster för en nation där någon lider till fördel för någon annan. Aldrig."

Socialdemokrati. Det är därför vi ska enas om vad som är bäst för landet.
Citera
2018-12-15, 16:07
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
För att svara på frågan (tråden). Man sänker ersättningen med 25%. Borgarna anser att det är du som arbetslös som ska bära skuld för att deras marknadsekonomiska idioti inte fungerat. Kamrat. vi inom Socialdemokratin ser det annorlunda. Det är icke den utan arbete som ska straffas.

Låt mig citera vår största Statsman genom tiderna; Herr Palme (varvsnedläggningen i Göteborg).
"Borgarna har sagt till mig att vi inte ska stödja verksamheten. Genom detta inte heller er försörjning eller era familjer. Man menar att ni har gjort ert och att pengarna, profiten, ska lämnas i kapitalisternas giriga händer. Socialdemokratin kommer aldrig stå för något som gör att barnen blir utan julklapp. Att Göran inte längre kan betala hyran för sin lägenhet och genom detta ställa familjen på gatan. Bakom C står planerna om koncentrationsläger på 40-talet, bakom M hyllande av Hitler, bakom L viljan att släppa narkotikan fri oavsett konsekvenser, bakom VPK hänger Stalins förtryck. Kamrater, vi är inte här för att styra hur ni röstar. Bara för visa skillnaden mellan rätt och fel, gott och ont, framtid och historia. Aldrig, aldrig, kommer jag vara Statsminster för en nation där någon lider till fördel för någon annan. Aldrig."

Socialdemokrati. Det är därför vi ska enas om vad som är bäst för landet.
Gillar hur samma partier står och säger att SD har ett dåligt förflutet. Sen är det väl Socialdemokraten som är främst ansvariga för rasbiologiska institutet så alla är lika dåliga.

Sen kanske ett moderat styre hjälper så vi klarar oss lindrigare undan den oundvikliga kraschen som de lyckades med 2008. Då blir det färre arbetslösa.
Citera
2018-12-16, 22:34
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porygon
Gillar hur samma partier står och säger att SD har ett dåligt förflutet. Sen är det väl Socialdemokraten som är främst ansvariga för rasbiologiska institutet så alla är lika dåliga.

...

Du tycker inte att det är skillnad på vad som hände 1922 och vad som hände 1989? Eller du kanske bara kör på vad sverigedemokraternas propagandaavdelning säger till dig att tycka?
Citera
2018-12-17, 10:44
  #91
Medlem
När kommer ändringen för a-kassans utbetalningar och dagar att ändras? Är detta klubbat och bestämt?
Citera
2018-12-18, 14:53
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Du tycker inte att det är skillnad på vad som hände 1922 och vad som hände 1989? Eller du kanske bara kör på vad sverigedemokraternas propagandaavdelning säger till dig att tycka?
Så det blir preskriberat efter ca 60 år? Så SD behöver vänta 20 år till.
Citera
2018-12-18, 16:50
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porygon
Så det blir preskriberat efter ca 60 år? Så SD behöver vänta 20 år till.

Varför svarar du inte på frågan?
Citera
2018-12-19, 07:34
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Du tycker inte att det är skillnad på vad som hände 1922 och vad som hände 1989? Eller du kanske bara kör på vad sverigedemokraternas propagandaavdelning säger till dig att tycka?

Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Varför svarar du inte på frågan?
Vad är det för fråga? Jag bryr mig inte om vad deras partiprogram var 1989, lika lite som jag bryr mig nu. Tycker fortfarande inte invandring är huvudfrågan för Sverige så röstar på annat.

Svara på min fråga nu.
Citera
2018-12-20, 22:40
  #95
Medlem
Skullknights avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...-extratjanster

Alliansen och SD blev ilskna över att arbetslösheten sjönk, så här är deras revansch.
Citera
2018-12-21, 16:04
  #96
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
SD säger sig ju själva vara ett konservativt parti ? Det är just deras röster som öppnar upp för en moderat budget.

SD har sedan länge anpassat sig den borgerliga politiken när det gäller skatter, arbetsrätt och arbetslösa.

Precis som sin förebild visar sig den förmenta "vänster " eller "mittenprofilen" som den bluff den är . Konservativt främlingsfientligt är nog en rätt bra beskrivning.

Får vi en M/KD-regering så kan det bara ske med stöd av SD som då också får stå till svars nästa val. Då går det inte längre att dra röster på att attackera sjuklövern och liknande. Ser faktiskt lite fram emot detta .
SD har fått orientera sig där de får mest inflytande. Sedan så faller SD på den klassiska lögnen, att kallar andra en för rasist så är man plötsligt lågt till höger som då av någon anledning betyder att man måste vara extremkapitalist och hata skatter för höginkomsttagare.

SD vill t ex ha slopad skatt för pensionärer och förtur för pensionärer i vårdkön. Knappast något som tilltalar Moderater eller högern överhuvudtaget. Men eftersom Löfvén är en rabiat muslimälskare så kommer SD att tyvärr flytta sig alltmer höger för varje val.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback