Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-18, 12:54
  #457
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Kristersson har ställt saker till rätta nu: Tron på ett konservativt block är bara fantasier.

Citat:
Vi är helt enkelt liberalkonservativa. Och de som inte vill förstå det, och de som skräms med eller fantiserar om ett nytt "konservativt block" i svensk politik, de har bara läst varannan sida i vårt program, sade Kristersson i talet.

https://www.svd.se/kristersson-tror-...ring/i/senaste

De som hoppats på ett block m+kd-sd kan alltså sluta drömma nu. Moderaterna visar sitt ointresse av samhället och vill enbart maximera egenintresset hos den arbetsbefriade klassen. Deras värdekonservatism var bara kosmetika.
Citera
2018-12-18, 13:09
  #458
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Kristersson har ställt saker till rätta nu: Tron på ett konservativt block är bara fantasier.
https://www.svd.se/kristersson-tror-...ring/i/senaste
De som hoppats på ett block m+kd-sd kan alltså sluta drömma nu. Moderaterna visar sitt ointresse av samhället och vill enbart maximera egenintresset hos den arbetsbefriade klassen. Deras värdekonservatism var bara kosmetika.

Kristersson tillhör den gamla nyliberala fraktionen som infördes av Bildt och havererade med Reinfeldt. Inom partiet pågår en omsvängning som han inte kan stoppa; han har själv anpassat sig genom att betona den konservative delen i sitt tal och inte bara den liberala. För 10 år sedan hade han bara talat om liberalism och konservatism.

Men visst är de alltid ett parti för de rika, det är därför SD behövs som konservatismens sociala ansvar. Lite som V hållit S till vänster med den skillnaden att SD är mycket större och växande så de kommer att kunna dominera M på ett annat vis. Om 8 år är Riksdagen som Sölvesborg är i dag.
Citera
2018-12-18, 19:54
  #459
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Vad mycket svammel du kunde komma med, grattis. Du tror alltså att en majoritet av jordens befolkning är rik? Vad är din definition av rik egentligen?

"en majoritet av världens fattiga", skrev jag. Läsförståelseproblem?

"Svammel"? Det förvånar mig inte en sekund att du inte förstår texten och i stället tolkar det som svammel.

Så.. ha ett fantastiskt liv i din misär och i ditt illamående över världens orättvisor nu. Du kommer alldeles säkert vara förträffligt lycklig.

Bye bye från ett lagom skönt Thailand.
Citera
2018-12-18, 22:57
  #460
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
"en majoritet av världens fattiga", skrev jag. Läsförståelseproblem?

"Svammel"? Det förvånar mig inte en sekund att du inte förstår texten och i stället tolkar det som svammel.

Så.. ha ett fantastiskt liv i din misär och i ditt illamående över världens orättvisor nu. Du kommer alldeles säkert vara förträffligt lycklig.
Jag frågade dig om du funderat på varför så få människor är rika, och du påstod att det inte är så. Jag undrade därför om din världsbild var uppochnedvänd.

Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Bye bye från ett lagom skönt Thailand.
Jimmie, är det du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback