Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-12, 19:44
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaadu1337
ja men även om jag rest dit med svenskt pass och sedan skaffat barn/fru där och fått medborgarskap så lär det köra över en sån liten grej att man rest dit med svenskt pass.. men får nog fråga en advokat/jurist om detta.. tack för svar.. hur är det med storbritannien? lägger dem också vikt på om man rest dit med svenskt pass ifall dem ska utvisa en eller ej? efter dem gått ur eu då

Oftast tittar man ju bara på det pass man reser in med. Storbritannien kommer gå ur EU, ja - men frågan e ju den vilka EU-avtal Storbritannien tänker behålla o så

Inte så att dom vet att du e brasilianskt om du har svensk pass. Du bli ju då utvisad till sverige även om du vägrar
Citera
2018-12-12, 19:47
  #14
Medlem
ja det är sant men hänger inte med när du säger "inte så"
har läst mycket om att man ej kan bli utvisad om man skaffar fru och barn i brasilien..
får kolla med en jurist/advokat som sagt men tack för info om att pass man reser in med kan ha betydelse
Citera
2018-12-12, 20:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaadu1337
brasilien.. resa in? hur menar du?
har som sagt gift mig och har barn med en brasilianska kan tilläggas då med så dem lär ju ej utlämna mig.. men om vi säger att det var london istället, dem håller ju på gå ur eu nu så om vi säger efter dem gjort det att brottet sker och jag även är medborgare där
Jag blir mer och mer förvirrad av dina inlägg. Du har ju redan dementerat uppgiften att du är gift med en brasilianska i av dina tidigare trådar, men nu påstår du det igen.

Jag vet att jag inte kommer nå fram till dig genom Flashback, men du behöver hjälp!
Citera
2018-12-12, 20:26
  #16
Medlem
jag konstaterade det bara för att jag utgick att jag hade gjort ett brott efter det och jag isåfall hade varit medborgare för att få korrekt svar. låt mig och mina trådar va nu du bashar bara
Citera
2018-12-12, 21:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaadu1337
ja det är sant men hänger inte med när du säger "inte så"
har läst mycket om att man ej kan bli utvisad om man skaffar fru och barn i brasilien..
får kolla med en jurist/advokat som sagt men tack för info om att pass man reser in med kan ha betydelse

Att gifta sig med en brasilianska ger dig uppehållstillstånd. Det ger inte medborgarskap.
För att bli medborgare måste du ansöka om medborgarskap varpå saker straffregister och efterlysningar kontrolleras.

Även vid ansökan om äkenskapstillstånd finns risk att din legala status i Sverige kontrolleras.
Citera
2018-12-12, 21:11
  #18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaadu1337
om man gör ett brott i ett land innanför/utanför eu mot en svensk medborgare kan man bli dömd i sverige alt bli utlämnad till sverige för det då? spelar det någon roll om det är inom eller utanför eu?


så kortfattat.. kan man bli dömd/överförd i/till sverige om man begår brottet i utlandet innanför/utanför eu och har det någon betydelse om offret är svenskt? och får dem hämta in journaler från sverige om dem vill döma till rättspsykiatrisk vård i det landet brottet gjordes?
förutsatt att man är medborgare i båda landen..

Pastorsexpeditionen kan kanske hjälpa dig med vilket land du bor i och huruvida du är gift eller inte. Men dom kan nog inte tipsa dig om vilket brott du kan tänkas begå, eller i vilket land du kan tänkas göra detta, och följaktligen inte heller i vilket land du skall sitta av straffet. Det kan då även bli svårt att bedöma huruvida du kommer utvisas eller ej.
Citera
2018-12-12, 21:19
  #19
Medlem
Efter
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Att gifta sig med en brasilianska ger dig uppehållstillstånd. Det ger inte medborgarskap.
För att bli medborgare måste du ansöka om medborgarskap varpå saker straffregister och efterlysningar kontrolleras.

Även vid ansökan om äkenskapstillstånd finns risk att din legala status i Sverige kontrolleras.

Läste om det och det står ju att 1 års äktenskap krävs för medborgarskap
Men ja det kanske kan bli problem att bli medborgare med tanke på register men det finns ju folk jag läst om som är utlänningar som varit i landet 15 år + och som ej blir utlämnade för dem har äktenskap och barn där.
Så medborgarskap kanske jag inte ska rikta in mig på så mycket utan mer va där och kunna leva utan bli utlämnad
__________________
Senast redigerad av jaadu1337 2018-12-12 kl. 21:34.
Citera
2018-12-12, 21:27
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaadu1337
Efter

Läste om det och det står ju att 1 års äktenskap krävs för medborgarskap

Nja det är en av vägarna till medborgarskap inte den enda.
Men förutom att födas in i medborgarskap så krävs det alltid att man ansöker om medborgarskap även efter 1års äktenskap.
Då görs en kontroll av din brottshistorik och din nuvarande legala status.

Högst troligt då att om du fortfarande är efterlyst att du istället för att bli medborgare blir utlämnad till Sverige.

När det gäller att bli utvisad så är det osannolikt om du har uppehållstillstånd och fru och barn om inte brottet är väldigt grovt.

Men du kan fortfarande bli utlämnad till Sverige om du är efterlyst.

Så även om utvisning inte är sannolikt så är utlämning sannolik.
Citera
2018-12-12, 21:32
  #21
Medlem
Aa redigerade inlägget nyss precis när du kommentera.. finns ju flera exempel på folk som är efterlysta och inte blivit utvisade/utlämnade så får väll hoppas på det och göra ett försök iallafall alt flytta till Storbritannien och skaffa barn och fru där efter dem lämnat EU för där är jag medborgare men tror nog mer på Brasilien
__________________
Senast redigerad av jaadu1337 2018-12-12 kl. 21:35.
Citera
2018-12-13, 12:22
  #22
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjurd
Jag blir mer och mer förvirrad av dina inlägg. Du har ju redan dementerat uppgiften att du är gift med en brasilianska i av dina tidigare trådar, men nu påstår du det igen.

Jag vet att jag inte kommer nå fram till dig genom Flashback, men du behöver hjälp!

Jag försöker också reda ut vad TS menar för det är rörigt utan dess like och det känns som om TS är överallt och inte väldigt rak.

Känns mycket rörigt och svårt att ens ge ett svar som sannolikt hade varit ganska enkelt att ge.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback