Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-31, 11:26
  #25
Medlem
I saw the devil (2010)

Skojar inte, det här är verkligen en våldsam film, vissa scener gör riktigt ont att se!! Brutalare än såhär tror jag inte finns faktiskt. Koreaner och andra asiater kan verkligen göra fuckade filmer.

See if you dare.

May the devil take you

Har inte sett den här men läste på IMDB att denna indonesiska skräck ska innehålla äckligt våldsamma scener. Asiatisk skräck är verkligen inte att leka med, våldet är på samma nivå som i Lucio Fulcis filmer och liknande.
Citera
2019-01-02, 17:41
  #26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Vilka "vänsteråsikter" är det du menar? Du är uppenbarligen nazist/incel om du inte kan se filmer där t.ex. homosexuella eller icke-vita människor förekommer.

Haha, nej jag har inga som helst problem med homosexuella personer och icke-vita skådespelare på film, jag gillade Moonlight väldigt mycket och det säger väl sig självt. Det som jag har problem med dagens mainstreamfilmindustri är sättet som alla ska inkvoteras in på grunder av sin sexuella tillhörighet eller sin hudfärg. Bara att se på hur spektaklet med Ghostbusters sköttes, Paul Feig sket ju verkligen ned sig själv med sina idiotiska påståenden innan premiären och filmen gick väl som den gick sen, enbart för att man skulle göra ett ställningstagande med filmen som sådan. Blivit helt enkelt för mycket politik i dagens filmindustri, främst här i Svedala där allt ska vara politiskt medvetet för att passa tidsandan känns det som.

Men det är skönt att länder som Japan och Sydkorea producerar så pass bra film så man kan ta en välbehövlig paus ifrån det hela. Sen så ska jag väl inte sticka under stolen med att deras filmmarknad tilltalar mina egna preferenser mera, dock har det ingenting med att de innehåller färre icke-asiater och färre homosexuella karaktärer.
__________________
Senast redigerad av Rakii 2019-01-02 kl. 17:43.
Citera
2019-01-02, 17:47
  #27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microvogsugn
May the devil take you

Har inte sett den här men läste på IMDB att denna indonesiska skräck ska innehålla äckligt våldsamma scener. Asiatisk skräck är verkligen inte att leka med, våldet är på samma nivå som i Lucio Fulcis filmer och liknande.

Här måste jag få tacka för ett intressant tips som helt flugit under radarn på mig! Såg att det var regissören till The Night Comes for Us som ligger bakom och det borde ge en indikation på våldsamhetsnivån. Indonesien har verkligen blivit ett filmland som man håller ett extra öga på under senare år, först The Raid-filmerna och sen förra årets överraskning Satan's Slaves som jag gillade.
Citera
2019-01-02, 22:53
  #28
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Haha, nej jag har inga som helst problem med homosexuella personer och icke-vita skådespelare på film, jag gillade Moonlight väldigt mycket och det säger väl sig självt. Det som jag har problem med dagens mainstreamfilmindustri är sättet som alla ska inkvoteras in på grunder av sin sexuella tillhörighet eller sin hudfärg. Bara att se på hur spektaklet med Ghostbusters sköttes, Paul Feig sket ju verkligen ned sig själv med sina idiotiska påståenden innan premiären och filmen gick väl som den gick sen, enbart för att man skulle göra ett ställningstagande med filmen som sådan. Blivit helt enkelt för mycket politik i dagens filmindustri, främst här i Svedala där allt ska vara politiskt medvetet för att passa tidsandan känns det som.

Men det är skönt att länder som Japan och Sydkorea producerar så pass bra film så man kan ta en välbehövlig paus ifrån det hela. Sen så ska jag väl inte sticka under stolen med att deras filmmarknad tilltalar mina egna preferenser mera, dock har det ingenting med att de innehåller färre icke-asiater och färre homosexuella karaktärer.


Haha, kolla på nya beckfilmerna så lär du fly till Sydkorea. Skämt å sido så tror jag ej att du slösar din tid på sånt skräp.
Citera
2019-01-02, 23:23
  #29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Haha, kolla på nya beckfilmerna så lär du fly till Sydkorea. Skämt å sido så tror jag ej att du slösar din tid på sånt skräp.

Haha!

Tyvärr har jag ju sett alla de senaste Beck och förstår helt vilket spår som du är inne på.
Citera
2019-01-02, 23:23
  #30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Kolla på gamla filmer eller läs böcker.

Bästa tipset hittills.

Taken är helt PK-befriad. De flesta filmerna av Jason Statham är väl OK. Likaså de av Tom Cruise bortsett från Valkyria kanske.

Någon som vet om Okänd Soldat från 1985 skiljer sig mycket i PK från 2017 års upplaga? Vilken är bäst helt enkelt?
Citera
2019-01-02, 23:50
  #31
Medlem
Lars von triers nya "The house that Jack built". Inget Pk ren o skär ondska. 10/10.
Citera
2023-01-03, 21:46
  #32
Medlem
swentr.sites avatar
Walk the Line är en amerikansk film om countrymusikern Johnny Cash från 2005 i regi av James Mangold. I huvudrollerna ses Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon.
https://www.imdb.com/title/tt0358273/

Den bästa sommaren är en svensk-dansk dramakomedi från 2000 i regi av Ulf Malmros. I huvudrollerna ses Kjell Bergqvist, Rebecca Scheja, Anastasios Soulis och Cecilia Nilsson.
Citat:
En varm komedi om den ensamstående begravningsentreprenören Yngve Johansson som bor i den lilla orten Molkom i Värmland. Yngve är en lite kärv men respekterad person som dessutom varje år inhyser sommarbarn från storstaden. Sommaren 1958 är det de föräldralösa barnen Annika och Mårten som ska bo hos Yngve.
https://www.svtplay.se/video/KyVXaPw/den-basta-sommaren
__________________
Senast redigerad av swentr.site 2023-01-03 kl. 21:54.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback