Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-12, 11:40
  #1
Medlem
Som tråden säger så är detta min 6e dag utan tramadol.
Jag har under många år både brukat(för smärta ca 50-100mg/dag) och missbrukat, som nu på sistone när jag legat på doser över 1500mg per dag, och eftersom att det varit helt omöjligt att få tag på i malmö under förra veckan så blev jag tvungen minska och ta 450mg på torsdag kväll och 450mg på fredag morgon.
I alla fall så det jag ville fråga var: kommer jag att börja må värre igen? pratar då om de fysiska problemen.
Och är det möjligt att ta en liten dos tram nu idagarna eller kommer det bara starta om den hemska ATn?
Citera
2018-12-12, 11:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirito040
Som tråden säger så är detta min 6e dag utan tramadol.
Jag har under många år både brukat(för smärta ca 50-100mg/dag) och missbrukat, som nu på sistone när jag legat på doser över 1500mg per dag, och eftersom att det varit helt omöjligt att få tag på i malmö under förra veckan så blev jag tvungen minska och ta 450mg på torsdag kväll och 450mg på fredag morgon.
I alla fall så det jag ville fråga var: kommer jag att börja må värre igen? pratar då om de fysiska problemen.
Och är det möjligt att ta en liten dos tram nu idagarna eller kommer det bara starta om den hemska ATn?

Det var höga nivåer! Det är ett jäkla rävgift och föråldrar kroppen rejält. Min erfarenhet är att AT blir enklare ju fler gånger man slutar med tramadol men det kanske inte gäller alla. Clean turkey är alltid bäst, ta skiten. Det varar bara i 2-3 dagar. Om du klarat dig i 6 dagar så borde du må rätt ok nu eller? Så rådet är att absolut inte ta något nu, släng skiten så du inte har den hemma.
Citera
2018-12-12, 12:06
  #3
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-12-12, 12:14
  #4
Medlem
ruttenfimps avatar
Nej håll dig borta om du är på dag 6. Visst kanske det hjälper om du tar små doser men varför jävlas med dig själv och dryga ut det?

Det kommer bara trigga sug o helt plötsligt är du på dag 1 igen.
Citera
2018-12-12, 12:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Det var höga nivåer! Det är ett jäkla rävgift och föråldrar kroppen rejält. Min erfarenhet är att AT blir enklare ju fler gånger man slutar med tramadol men det kanske inte gäller alla. Clean turkey är alltid bäst, ta skiten. Det varar bara i 2-3 dagar. Om du klarat dig i 6 dagar så borde du må rätt ok nu eller? Så rådet är att absolut inte ta något nu, släng skiten så du inte har den hemma.

Håller med faktiskt, känns som att den peakar snabbare och inte lika kraftigt.
Problemet jag hade är att jag faktiskt har en otrolig ryggvärk som jag tycker de hjälpte rätt bra till.
Så det jag ville fråga är att om jag har det typ som vid behov istället för dagligen så slipper jag väl AT? och ifall jag kan börja använda de redan nu(låga doser) eller om det är förtidigt och förstör hela min AT så att jag för börja om från början.
Citera
2018-12-12, 12:52
  #6
Medlem
Gnusmas80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirito040
Som tråden säger så är detta min 6e dag utan tramadol.
Jag har under många år både brukat(för smärta ca 50-100mg/dag) och missbrukat, som nu på sistone när jag legat på doser över 1500mg per dag, och eftersom att det varit helt omöjligt att få tag på i malmö under förra veckan så blev jag tvungen minska och ta 450mg på torsdag kväll och 450mg på fredag morgon.
I alla fall så det jag ville fråga var: kommer jag att börja må värre igen? pratar då om de fysiska problemen.
Och är det möjligt att ta en liten dos tram nu idagarna eller kommer det bara starta om den hemska ATn?


så länge du håller igång med "bruket" så är det svårt att få bort begäret efter mer. sluta helt ist. tar ett par veckor max, tills det känns bättre.
under tiden så kan du använda gräs för både smärta och abstinensen efter giftet

sen det viktigaste är ju att du är stark
mitt tips
Citera
2018-12-12, 16:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirito040
Håller med faktiskt, känns som att den peakar snabbare och inte lika kraftigt.
Problemet jag hade är att jag faktiskt har en otrolig ryggvärk som jag tycker de hjälpte rätt bra till.
Så det jag ville fråga är att om jag har det typ som vid behov istället för dagligen så slipper jag väl AT? och ifall jag kan börja använda de redan nu(låga doser) eller om det är förtidigt och förstör hela min AT så att jag för börja om från början.

Min erfarenhet säger att det nu kan svårt att få låga doser att fungera. Du bör ändå vänta ett par dagar till och sen ha minst 4 dagars mellanrum, kan vara svårt när man har ont. Finns inget annat som hjälper, som kräm typ Voltaren?
Citera
2018-12-13, 09:39
  #8
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirito040
Som tråden säger så är detta min 6e dag utan tramadol.
Jag har under många år både brukat(för smärta ca 50-100mg/dag) och missbrukat, som nu på sistone när jag legat på doser över 1500mg per dag, och eftersom att det varit helt omöjligt att få tag på i malmö under förra veckan så blev jag tvungen minska och ta 450mg på torsdag kväll och 450mg på fredag morgon.
I alla fall så det jag ville fråga var: kommer jag att börja må värre igen? pratar då om de fysiska problemen.
Och är det möjligt att ta en liten dos tram nu idagarna eller kommer det bara starta om den hemska ATn?
Har du gått på den höga dosen kan det vara livsfarligt att kliva av cold turkey. Jag trodde jag skulle dö när jag gjorde det (inte läst på innan och pillrena var slut)

Trappa ner!!

Jag slutade nu senast efter jag låg på 1400mg för att få ett rus, tog 200-300mg varje dag för att sänka toleransen snabbt och undvika den värsta ATn.
Sen tog jag efter kanske 1 vecka, 100mg varje dag och sen tillslut slutade jag helt och fick en väldigt lätt avtändning. Diazepam hjälper mot ATn och även loperamid mot magen som kommer krångla för dig!

Första gången tog det 8 dagar innan jag kände av ATn och sen gick det käpprätt neråt dagen efter det och i 10 dagar framåt.

Senast tog jag 20mg Diazepam varannan dag under nertrappningen. Var bara försiktig med benson om du skall använda det, så du inte fastnar på det sedan!

Hoppas det var till hjälp,

Mvh
Citera
2018-12-13, 16:44
  #9
Medlem
st33rs avatar
Tramadol-at är väl inte farligt på det sätt som t ex. avtändningen av bensodizepiner eller alkohol?
Jag har inte hört om det förr alla fall.

Nu har ju jag som sagt slutat mitt mångåriga bruk men det va bara 200-300 mg per dag
Men jag tyckte det funkade ganska sömlöst när jag gick över till voxra

Tror nog man skulle kunna rida förbi första jobbiga 3 dagarna m lite tjack. prövade det en gång, funkade förvånandsvärt bra. det svåra m tram är inte det fysiska utan trött och seg. tar du tjack blir du pigg och glad. ledsenheten efter mindre mängder tjack är inte så stark som den efter tram. så det blir en smooth övergång
Citera
2018-12-13, 18:47
  #10
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Tramadol-at är väl inte farligt på det sätt som t ex. avtändningen av bensodizepiner eller alkohol?
Jag har inte hört om det förr alla fall.

Nu har ju jag som sagt slutat mitt mångåriga bruk men det va bara 200-300 mg per dag
Men jag tyckte det funkade ganska sömlöst när jag gick över till voxra

Tror nog man skulle kunna rida förbi första jobbiga 3 dagarna m lite tjack. prövade det en gång, funkade förvånandsvärt bra. det svåra m tram är inte det fysiska utan trött och seg. tar du tjack blir du pigg och glad. ledsenheten efter mindre mängder tjack är inte så stark som den efter tram. så det blir en smooth övergång
Helt rätt, benso och alkohol AT är mycket farligare!
Men den stora mängden Tramadol TS tagit är minst lika livsfarlig som l0ngvarit alkoholmissbruk eller bensomissbruk.
Speciellt AT på alprazolam tycker jag är den värsta på benso, imo.

Mvh
__________________
Senast redigerad av Dennisdenko 2018-12-13 kl. 18:51.
Citera
2018-12-15, 12:13
  #11
Medlem
R.Bloodworths avatar
Kör hela vägen. När jag tog min AT för cirka 1 månad sedan så var det just dag 6 som var vändpunkten, det var på dag 6 jag började må bättre och varje dag efter det blev mycket bättre.
Du har kört i väldigt höga doser, så räkna med ett par dagar till. Har du hållit dig i 6 dagar så vore det extremt korkat att käka tramadol igen. Håll dig borta från giftet och kör hela vägen nu.
Citera
2020-03-27, 19:17
  #12
Medlem
Tja! Har gått på tramadol i 4 år dagligen. Aldrig haft uppehåll. Men jag har kört en snabb nedtrappning på 2 månader. Från 1200 mg till 100 mg om dagen. Dom första dagarna visst dom var jobbiga. Men nu är de fan värst asså. Jag är på dag 6, igår mådde jag jätte bra. Men på kvällen slog de till i hela huvudet, en varm känsla från huvudet och ner till benen. La mig ner kallsvettades o fick hjärtklappning. Hänt 3 gånger idag också. Dålig syn osv. Jag vill verkligen inte ta tramadol igen inte nu när jag lyckats hålla mig borta så som jag gjort. Har någon annan känt den känslan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback